Wróci tramwaj łączący Łódź z Aleksandrowem?

    Wróci tramwaj łączący Łódź z Aleksandrowem?

    mar

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Wróci tramwaj łączący Łódź z Aleksandrowem?
    1/3
    przejdź do galerii

    ©Jakub Matusiak

    W związku z inicjatywą Urzędu Miasta Łodzi, który zbiera propozycje projektów infrastrukturalnych dla aglomeracji łódzkiej pojawił się pomysł odbudowy linii tramwajowej łączącej Aleksandrów Łódzki z Łodzią. Z inicjatywą wystąpił Jakub Matusiak, który przygotował zarysu koncepcji nowej linii tramwajowej. W ciągu jednego dnia pomysł poparło na Facebooku ponad 100 osób.
    Tramwaje linii 44 kursowały między Aleksandrowem Łódzkim a Łodzią do 1991 r. W 1995 r. z połączenia definitywnie zrezygnowano i zdemontowano wyłączone z eksploatacji torowisko.

    - Zbliżający się zastrzyk finansowy pochodzący z kolejnej perspektywy Funduszu Spójności UE (2014-2020) daje szansę na odbudowę bezsensownie zlikwidowanego fragmentu sieci tramwajowej, co stanowić może remedium na szereg transportowych bolączek, z którymi boryka się zarówno Aleksandrów Łódzki jak i Łódź - pisze Jakub Matusiak w piśmie skierowanym do Urzędu Miasta Łodzi i Urzędu Miejskiego w Aleksandrowie Łódzkim.


    Koncepcja przedstawiona przez Matusiaka zakłada, że nowa linia tramwajowa miałaby swój początek na krańcówce Chochoła. Stąd tramwaj miałby jechać wzdłuż ul. Aleksandrowskiej do ul. Romanowskiej. Za granicą miasta linia tramwajowa zostałaby wytyczona równolegle do ul. Wojska Polskiego, opierając się na uwzględnionym w planie miejscowym końcowym odcinku ulicy Pabianickiej oraz odcinku już istniejącym. Z ul. Pabianickiej tramwaj skręciłby w ul. Sikorskiego i powrócił na ul. Wojska Polskiego. Przystanek końcowy miałby zostać zlokalizowano na pograniczu Aleksandrowa Łódzkiego i Rudy-Bugaj.

    Proponowany przebieg linii tramwajowej liczy 6 km. Jak zapewnia autor koncepcji, tak zaprojektowana linia nie tylko rozładowałaby coraz większy ruch samochodowy pomiędzy Łodzią a Aleksandrowem, ale też ułatwiła dostęp do transportu publicznego mieszkańcom osiedli w Aleksandrowie Łódzkim i Łodzi.

    - Zaprezentowany przebieg, układ przystanków to propozycja, wszystko może się zmienić w toku dyskusji publicznej oraz potencjalnych konsultacji społecznych - mówi Jakub Matusiak. - Na chwilę obecną ważne jest wywalczenie samego zainicjowania dyskusji o powrocie wygodnego połączenia komunikacyjnego między Aleksandrowem Łódzkim a Łodzią.

    Dokładny opis projektu i apel o wsparcie inicjatywy można znaleźć na profilu facebookowym: Wysyłamy wiadomości z apelem o odbudowę linii tramwajowej Aleksandrów Łódzki - Łódź (Łódzkie Projekty Europejskie 2014-2020)

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (32)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ciekawa inicjatywa

    tram (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Ja myslę, że przywrócenie tramwaju do aleksandrowa to bardzo dobry pomysł. Obecne linie autobusowe są jakie są. Wiecznie zapchane i spóźnione 78. Tramwaj to bardzo dobre rozwiązanie dla...rozwiń całość

    Ja myslę, że przywrócenie tramwaju do aleksandrowa to bardzo dobry pomysł. Obecne linie autobusowe są jakie są. Wiecznie zapchane i spóźnione 78. Tramwaj to bardzo dobre rozwiązanie dla Aleksandrowa. 78 to tak naprawdę jedyny autobus, którym można się dostać do Aleksa, więc myslę że tramwaj by świetnie się sprawdził nie tylko w odkorkowaniu miasta ale i także w lepszym i szybszym połaczeniu z Łodzią. Szkoda tylko, że sprawa została bardzo nagłośniona, a teraz ucichła i tak naprawdę nie wiadomo co się w tej sprawie dzieje. Jednak mam nadzieję, że tramwaj powróci na ulice Aleksandrowa. Rozmawiałem z wieloma osobami, które uważają ze to świetny pomysł. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    etam...

    CDL (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    W Łodzi nie ma tramwajów , jest mało nowych i większość bardzo stare to co by mieli puścić do Alexa ? Chyba drezynę albo te dyliżanse kursujące do Ozorkowa lub Lutomierska ? Lepsza już autobusy...rozwiń całość

    W Łodzi nie ma tramwajów , jest mało nowych i większość bardzo stare to co by mieli puścić do Alexa ? Chyba drezynę albo te dyliżanse kursujące do Ozorkowa lub Lutomierska ? Lepsza już autobusy zdecydowanie! Dla przykładu w Krakowie niskopodłogowych tramwajów jest 114, w poznaniu ok80, Wrocławiu ok 70 , w Gdańsku blisko 100 , już nie wspomnę o stolicy gdzie niskopodłogowców jest ponad 200, a w Łodzi ? 10 Pes 15 Bombardierów z czego jeździ poniżej 20 to z czym do ludzi ? To ma być wystarczające na aglomerację jak to jest grubo poniżej standardów polskich na miasto....A gdzie tu myśleć o aglomeracji...Nie w tym wieku... zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Drodzy Kierowcy

    Zed (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 30 / 6

    Czytając większość negatywnych komentarzy wnioskuje, iż to społeczeństwo nadal tkwi w kompleksie posiadania samochodu i szerokich dróg niczym autostrady. Przeciętny podmiejski obywatel jest...rozwiń całość

    Czytając większość negatywnych komentarzy wnioskuje, iż to społeczeństwo nadal tkwi w kompleksie posiadania samochodu i szerokich dróg niczym autostrady. Przeciętny podmiejski obywatel jest zmuszany do posiadania samochodu, ponieważ nie ma odpowiednich połączeń komunikacji publicznej. Kończy się to tym, że wszyscy stoją w korkach i marnują czas, nerwy i pieniądze w swoich "rydwanach". Proszę zrozumieć, że przyszłość transportu należy do komunikacji zbiorowej. Za 25 lat będą przeważały małe 1-2 osobowe pojazdy miejskie oraz rozwinięta komunikacja publiczna. Idźmy z kierunkiem rozwoju i przystosowujmy się do nowej rzeczywistości. Tym bardziej, że za większość płaci Unia Europejska. Na pewno lepszym rozwiązaniem jest wspieranie takich inicjatyw, niż polskie mądrości po szkodzie, gdy to my będziemy płacić za tramwaje dla nowych Państw członkowskich.Krokiem w tył była likwidacja tramwaju do Aleksandrowa. Paliwowe Eldorado się kończy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Drodzy Kierowcy

    Zed (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

    Czytając większość negatywnych komentarzy wnioskuje, iż to społeczeństwo nadal tkwi w kompleksie posiadania samochodu i szerokich dróg niczym autostrady. Przeciętny podmiejski obywatel jest...rozwiń całość

    Czytając większość negatywnych komentarzy wnioskuje, iż to społeczeństwo nadal tkwi w kompleksie posiadania samochodu i szerokich dróg niczym autostrady. Przeciętny podmiejski obywatel jest zmuszany do posiadania samochodu, ponieważ nie ma odpowiednich połączeń komunikacji publicznej. Kończy się to tym, że wszyscy stoją w korkach i marnują czas, nerwy i pieniądze w swoich "rydwanach". Proszę zrozumieć, że przyszłość transportu należy do komunikacji zbiorowej. Za 25 lat będą przeważały małe 1-2 osobowe pojazdy miejskie oraz rozwinięta komunikacja publiczna. Idźmy z kierunkiem rozwoju i przystosowujmy się do nowej rzeczywistości. Tym bardziej, że za większość płaci Unia Europejska. Na pewno lepszym rozwiązaniem jest wspieranie takich inicjatyw, niż polskie mądrości po szkodzie, gdy to my będziemy płacić za tramwaje dla nowych Państw członkowskich.Krokiem w tył była likwidacja tramwaju do Aleksandrowa. Paliwowe Eldorado się kończy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Drodzy Kierowcy

    Zed (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 16

    Czytając większość negatywnych komentarzy wnioskuje, iż to społeczeństwo nadal tkwi w kompleksie posiadania samochodu i szerokich dróg niczym autostrady. Przeciętny podmiejski obywatel jest...rozwiń całość

    Czytając większość negatywnych komentarzy wnioskuje, iż to społeczeństwo nadal tkwi w kompleksie posiadania samochodu i szerokich dróg niczym autostrady. Przeciętny podmiejski obywatel jest zmuszany do posiadania samochodu, ponieważ nie ma odpowiednich połączeń komunikacji publicznej. Kończy się to tym, że wszyscy stoją w korkach i marnują czas, nerwy i pieniądze w swoich "rydwanach". Proszę zrozumieć, że przyszłość transportu należy do komunikacji zbiorowej. Za 25 lat będą przeważały małe 1-2 osobowe pojazdy miejskie oraz rozwinięta komunikacja publiczna. Idźmy z kierunkiem rozwoju i przystosowujmy się do nowej rzeczywistości. Tym bardziej, że za większość płaci Unia Europejska. Na pewno lepszym rozwiązaniem jest wspieranie takich inicjatyw, niż polskie mądrości po szkodzie, gdy to my będziemy płacić za tramwaje dla nowych Państw członkowskich.Krokiem w tył była likwidacja tramwaju do Aleksandrowa. Paliwowe Eldorado się kończy.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    Łodziak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

    Trase do Aleksandrowa zlikwidowano gdyż Aleksandrów się bało że nie utrzyma tramwaju,a MKT miało już "odstawione" wagony 803N dla 44.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    najpierw się likwiduje a POtem się odbudowuje - praca dla swoich musi być

    rodzina da swoim (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 4

    a wjazd od strony Aleksandrowa wygląda jak PO bombardowaniu.

    Widać słychać i czuć gdzie jest granica niekompetencji zwanej UĆ

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    AZS

    AZS (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 33

    Aleksandrowska będzie poszerzona do dwóch pasów, więc tramwaj będzie się kończył na Szczecińskiej. Kolejny "pomysł" typu 12 lini metra w Warszawie - ziomek narysował stacje po prostu wszędzie,...rozwiń całość

    Aleksandrowska będzie poszerzona do dwóch pasów, więc tramwaj będzie się kończył na Szczecińskiej. Kolejny "pomysł" typu 12 lini metra w Warszawie - ziomek narysował stacje po prostu wszędzie, nawet dla 20 tysięcznego Pierdziszewa. Teraz tramwaj dla Aleksandrowa - wyglądałoby to tak jak Konsatntynowie - 20km/h o ile w ogóle pojedzie.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bzdury

    Gosiak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 6

    Zorientuj się najpierw w aktualnych planach inwestycyjnych Łodzi, marzycielu szerokich autostrad z wiedzą sprzed pół wieku.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co tu namalowano?

    belfer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 16

    Mieszkam w Aleksandrowie dokładnie tak długo, jak długo nie jeździ tam 44. Pamietam jednak dobrze te stare "e-N-ki" koleboczące sie na boki, niemołosiernie wlokące i stojące po kilka minut na...rozwiń całość

    Mieszkam w Aleksandrowie dokładnie tak długo, jak długo nie jeździ tam 44. Pamietam jednak dobrze te stare "e-N-ki" koleboczące sie na boki, niemołosiernie wlokące i stojące po kilka minut na mijankach. Mimo to mam do nich sentyment. Patrząc realnie, to powrót do starego układu i linii wzdłuż Aleksandrowskiej-Woj. Polskiego jest raczej nierealny. Do granic Łodzi mamy ładną, równą ulicę z chodnikami po obu stronach i nawet ścieżką rowerową. Puszczenie tam poownie tramwaju to klęska i powrót do pocz. XX wieku. Jeśli już, to tramwaj mógłby jechać w sladzie obecnej ul. Romanowskiej i docierać na Zielony Romanów oraz nasze os. Słoneczne. Tylko, że wówczas centrum Aleksandrowa nie miałoby z niego pożytku. Tak źle i tak nie dobrze. Lepiej więc poszerzyć Aleksandrowską do granicy miast i poprawić kursowanie istniejących linii 78 i 97. Jesli ktoś tak bardzo chce poprawic aspekt ekologiczny, to może ewentualnie pomyśleć o trolejbusach, ale to taki listek figowy.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    haha

    kosmita (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 11

    a ja mieszkam na saturnie i uważam że nie trolejbus lecz rakieta ! ha ha ha


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DominoAlel

    Dominik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    To jest "Bomba" jeszcze nazwana tak przez naszych babci, pradziadków... ^^

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Smutno

    Mi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 12

    Mrzonki i bullshit

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwaj

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 9

    Dają Wam zastępcze tematy abyście się wygadali i nie mieli siły myśleć logicznie np. o tunelu .Trzeba nie mieć oleju w głowie aby walnąć taki pomysł i marnować czas. A może F1 na Brusie co?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie zgadzam sie ze to temat zastepczy

    zagubiona (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

    Pomyłka chcialam dac minus a kliknelam plus wiec sprostowuje powinno byc +1 / -4

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo