Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybory samorządowe 2014. Kto "robi" kandydatów na prezydenta?

Marcin Darda
Przemek Świderski/Polskapresse
Za prawie każdym kandydatem na prezydenta stoją doradcy, którzy dbają o pomysły na kampanię. Kto "miesza" w sztabach wyborczych?

Za kampanię prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej (PO) odpowiada szef jej gabinetu Tomasz Piotrowski i radny Paweł Bliźniuk. Wokół sztabu powstało już wiele plotek, np. takich, że PO do kampanii wynajęła "ogólnopolską agencję PR", że wpływ na nią ma również Wojciech Rosicki, dyrektor departamentu prezydenta albo że wspiera ją m.in. Michał Ryszkiewicz.

Piotrowski temu zaprzecza, poza faktem, że od czasu do czasu rady Rosickiego są brane pod uwagę. W PO mówią, że większość pomysłów podsuwa Tomasz Piotrowski, a tak miało być m.in. ze słynnym "wyluzowanym" plakatem, na którym Zdanowska występuje w "młodzieżowych dżinsach". Plakat jest różnie oceniany, ale fakt, że jak dotąd żaden z kandydatów na prezydenta Łodzi w tak nieoficjalnej formie się nie prezentował.

- Duży wpływ na tę formę prezentacji miała sama pani prezydent, bo ona ma taki styl bycia - tłumaczy Piotrowski.

Dopiero później w dżinsach pokazał się także Wenancjusz Szuster, kandydat niezależny, który sięga po "elektorat buntu". Sam Szuster wspomaga się przyjaciółmi, inna sprawa, że to filmowiec, zatem sam wie najlepiej, jak zadbać o oprawę własnej kampanii.

Nad kampanią Joanny Kopcińskiej pracuje Marcin Mastalerek, poseł PiS. Niektórzy mówią, że inaczej być nie może, "skoro to Mastalerek Aśkę wymyślił". Mastalerek wyznacza kierunki kampanii, np. wykorzystanie korków ulicznych w rozkopanej Łodzi. Ale najbliżej kandydatki PiS jest Łukasz Magin, szef klubu radnych Łódź 2020. O sprawności Magina już krążą legendy. Mówi się, że Kopcińska jako jedyna odpowiedziała na trudne pytanie podczas debaty w radiu TOK.FM, bo... odpowiedź SMS-em nadesłał jej Magin. On sam temu zaprzecza.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
W sztabie Tomasza Treli (SLD) człowiekiem orkiestrą jest Tomasz Skalski. Nie lubi stać na froncie, lubi za to cień i twarde negocjacje. W ramach wsparcia reklamowego sztab korzysta m.in. z Marcina Rzepeckiego. To była gwiazda młodzieżówki SLD, teraz radny powiatu bełchatowskiego i tak jak Skalski, przedsiębiorca. Zna dobrze Trelę, bo przez lata zarządzał spółkami WFOŚiGW, gdzie pracuje kandydat SLD. O Rzepeckim mówi się, że jest "zdolny i trzeba go wreszcie zagospodarować".

John Godson sam jest autorem pomysłów na swą kampanię. Nie wiadomo, kto doradza innemu kandydatowi na prezydenta Łodzi Piotrowi Misztalowi.

Z kolei Piotra Bilińskiego wspomaga Wojciech Bednarek, artysta z zacięciem happenerskim.

Agnieszkę Wojciechowską van Heukelom (KNP) znaliśmy dotąd m.in. z tego, że sama prowadziła kampanię innym politykom. Dlatego własną kampanią zarządza sama, a reszta taktyki polega na połączeniu pomysłów młodzieży KNP z doświadczeniem działaczy społecznych, którymi Wojciechowska otacza się od lat.

Wojciecha Łaszkiewicza z PSL wspiera m.in. Igor Mertyn, niegdyś blisko związany z wiceprezydentem Łodzi Krzysztofem Piątkowskim (PO). Autorem wielu pomysłów jest sam Łaszkiewicz, niegdyś szef doradców prezydenta Łodzi Jerzego Kropiwnickiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki