Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wylot tunelu KPD będzie na Retkini. Decyzja o budowie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Jedynym przystankiem Kolei Dużych Prędkości w naszym mieście będzie Łódź Fabryczna
Jedynym przystankiem Kolei Dużych Prędkości w naszym mieście będzie Łódź Fabryczna Jacek Zemła
Cały tunel KDP będzie miał około 4 kilometry i prowadzić ma z podziemnego dworca Łódź Fabryczna pod ulicami Kilińskiego, Piotrkowską, Struga, Wólczańską, Kopernika, Bandurskiego w kierunku Retkini. Jego wylot znajdzie się przy linii kolejowej do Pabianic, w rejonie pustej przestrzeni pomiędzy przejazdem przy Obywatelskiej a przejazdem „przy policji”. Będzie on budowany zupełnie niezależnie od powstającego obecnie tunelu kolejowego z Kozin do Łodzi Fabrycznej. To dwie zupełnie różne inwestycje.

Kolej Dużych Prędkości powoli zbliża się do Łodzi. Przejedzie pod naszym miastem tunelem, który połączyć ma Dworzec Fabryczny z Retkinią. To zupełnie inny tunel, niż ten który z problemami i trzyletnim opóźnieniem powstaje w okolicach Manufaktury. Tunel KDP będzie dopiero drążony, nie będzie w nim żadnych przystanków a kursować nim mają rozwijające 250 - 350 km/h pociągi z Portu Lotniczego „Solidarność” w kierunku Wrocławia i Poznania.

5 października Wojewoda Łódzki wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla zadania pn.: ,,Budowa tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu linii kolejowej Nr 85 wraz z włączeniem w linię kolejową Nr 14, odcinek – komora Retkinia”. Jest to pierwsza z trzech decyzji lokalizacyjnych, które zostaną wydane w najbliższym czasie na wniosek Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dwie pozostałe dotyczą komory Łódź Fabryczna oraz odcinka tunelu pomiędzy komorą Łódź Fabryczna a komorą Retkinia. Obydwie decyzje są „w obróbce”.

Cały tunel KDP będzie miał około 4 kilometry i prowadzić ma z podziemnego dworca Łódź Fabryczna pod ulicami Kilińskiego, Piotrkowską, Struga, Wólczańską, Kopernika, Bandurskiego w kierunku Retkini. Jego wylot znajdzie się przy linii kolejowej do Pabianic, w rejonie pustej przestrzeni pomiędzy przejazdem przy Obywatelskiej a przejazdem „przy policji”. Będzie on budowany zupełnie niezależnie od powstającego obecnie tunelu kolejowego z Kozin do Łodzi Fabrycznej. To dwie zupełnie różne inwestycje.

W Łodzi pociągi dużych prędkości będą zatrzymywać się tylko na dworcu Łódź Fabryczna. Zarezerwowany dla nich jest peron 4, najbliższy EC1. Nie wiadomo na razie kiedy rozpocznie się drążenie tunelu KDP, ale można się tego spodziewać w przyszłym roku. Będzie to oznaczało, że dwa tunele będą powstawać równolegle, co może spowodować spore utrudnienia dla mieszkańców. Pierwsza linia KDP z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia powinna być gotowa w 2027 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wylot tunelu KPD będzie na Retkini. Decyzja o budowie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki