Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wysłał SMS-y za dwa tysiące, bo wygrał BMW, ale...

Alicja Zboińska
Chciał wygrać samochód, stracił 2 tys. zł na SMS-y.
Chciał wygrać samochód, stracił 2 tys. zł na SMS-y. Grzegorz Gałasiński
- Wysłałem 334 SMS-y o łącznej wartości 2.054,48 zł, gdyż miałem otrzymać BMW serii 3 cabrio w jednej z loterii firmy Internetq Poland Sp. z o.o. - żali się pan Zdzisław z Pabianic.- Okazało się, że wysyłając wiadomości wziąłem tylko udział w konkursie, a nagrody nie dostałem.

Pan Zdzisław skusił się treścią wiadomości od organizatora: "Dział nagród prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Proszę wysłać BMW na 7400 (4,88 zł). Serdecznie gratulujemy".

- Po przeczytaniu miałem pewność, że auto po prostu mi się należy, bo umiem czytać ze zrozumieniem - mówi pabianiczanin. - Okazało się jednak, że po pierwszej mam wysłać kolejną wiadomość, znowu kolejną itd. Wysłałem ich w sumie 334, a rachunek za telefon przekroczył 2 tys. zł. Samochodu nie dostałem, wielokrotnie kontaktowałem się z organizatorem zabawy. Czuję się oszukany - dodaje rozgoryczony klient.

Organizator loterii twierdzi, że nie złamał prawa, gdyż pełne informacje o zasadach konkursu zawarte były w jego regulaminie. Nasz czytelnik twierdzi, że nie miał dostępu do regulaminu.

Firmie Internetq Poland Sp. z o.o. i jej loteriom przyjrzał się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na spółkę została nałożona kara w wysokości ponad 338 tys. zł.

"Wątpliwości prezesa UOKiK wzbudziły SMS-y, które otrzymywali konsumenci: informowały one o wygraniu samochodu" - czytamy w uzasadnieniu decyzji prezesa urzędu."Wynikało z nich, że warunkiem przyznania nagrody było odesłanie wiadomości. Tymczasem odesłanie SMS-a gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu. Warto przypomnieć, że niezgodne z prawem jest wywoływanie wrażenia, że konsument bezwarunkowo wygra nagrodę np. po wysłaniu SMS-a, wykonaniu telefonu, wysłaniu listu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach".

Pan Zdzisław jest zdeterminowany w dalszej walce o samochód. Ma nadzieję, że go w końcu otrzyma. Chce też, by zasady loterii i konkursów były przejrzyste i nie wprowadzały klientów w błąd. Uważa, że zasady powinny być lepiej uregulowane przez prawo, by klienci byli lepiej chronieni niż obecnie.

***

Zanim weźmiesz udział w loterii

Zapowiedzi loterii i konkursów z nagrodami są tak przygotowywane, by uczestnicy odnieśli wrażenie, że nagrodę bardzo łatwo wygrać. Ale zwykle to nieprawda.
Podstawową rzeczą przed wzięciem udziału w konkursie jest zapoznanie się z jego regulaminem. Należy zwrócić uwagę szczególnie na to, z jakimi kosztami wiąże się udział w zabawie. Warto odnotować nie tylko koszt wysłania pojedynczego SMS-a, ale także sprawdzić, czy aby zyskać szansę na wygraną, nie trzeba będzie wysłać przynajmniej kilku albo kilkunastu.
Należy też zwrócić uwagę na nagrody, a w regulaminach podana jest ich wartość. Może się bowiem okazać, że koszt udziału w zabawie będzie niewiele mniejszy, a czasami nawet wyższy od wartości nagrody.
Wątpliwości, jakie wzbudzają regulaminy, można wyjaśnić np. w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urzędnicy sprawdzają bowiem, czy klienci nie są wprowadzani w błąd, a jeśli tak jest, nieuczciwi organizatorzy płacą kary.

Damy ci więcej - zarejestruj się!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki