Wywiercono pięć studni, żeby dostać się do wody gruntowej. Największa z nich ma około 50 metrów. Przeprowadzono w nich testy z użyciem pompy o dużej wydajności, dzięki czemu będzie można określić plan szybkiego odpompowania wody z ogromnego wykopu.
- Geolodzy opracowują też dokumentację geologiczno-inżynierskie, która jest nastawiona na badanie wytrzymałościowe gruntów. Ma ona posłużyć do obliczeń, m.in. konstrukcji, fundamentów, czy ścian szczelinowych - mówi Katarzyna Rumkowska, rzecznik prasowy wykonawcy.
Jak podkreślają przedstawiciele konsorcjum Torpol-Astaldi-Intercor-PBDiM, prace są prowadzone punktowo. Na potrzeby badań zrealizowano m.in. 90 punktów pomiarowych. Trwają również prace rozbiórkowe.
- Dotychczas rozebrano około 10 procent budynków. Generalny wykonawca czeka na pozwolenia, dzięki którym możliwe będą intensywniejsze prace - mówi Rumkowska.
Przypomnijmy, że konsorcjum musi zmodernizować linię kolejową pomiędzy stacją Łódź Widzew a dworcem Fabrycznym, zbudować podziemny dworzec, układ drogowy i infrastrukturę wokół Fabrycznego oraz węzeł przesiadkowy nad i pod ulicą Węglową.
ZOBACZ ZDJĘCIA: Co się dzieje na Fabrycznym? [ZDJĘCIA]
CZYTAJ TEŻ:
* Fabryczny kopią hiszpańskiego dworca?
* Budowa Fabrycznego na żywo w internecie [ZDJĘCIA+FILMY]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?