Spotkanie w sprawie budowy tunelu średnicowego pod Łodzią
Od czwartku znów drążony jest tunel średnicowy pod Łodzią. Prace wznowiła mniejsza maszyna - Faustyna, która posuwa się od ul. Drewnowskiej w kierunku dworca Łódź-Żabieniec. W piątek inwestor i główny wykonawca poinformowali o konieczności rozebrania 25 ze 198 kamienic, pod którymi będzie przebiegał tunel.
W piątek w łódzkim magistracie odbyło się posiedzenie Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego, które dotyczyło budowy tunelu średnicowego pod Łodzią.
Czytaj dalej
Spotkanie w sprawie budowy tunelu średnicowego pod Łodzią
Wzięli w nim także przedstawiciele inwestora, czyli PKP PLK, głównego wykonawcy - konsorcjum PBDiM z Mińska Mazowieckiego, prezydent Łodzi.
Mowa była zarówno o postępach prac, finansowaniu, zadłużeniu wobec podwykonawców jak i o stanie kamienic, pod którymi będzie przebiegał tunel. Okazuje się, że na trasie znajduje się 198 kamienic, część wymaga wzmocnienia, natomiast stan 25 jest na tyle zły, że zostaną rozebrane. Dwie spośród tych kamienic należą do miasta, pozostałe albo są prywatne albo zarządzane przez wspólnotę mieszkaniową.
Czytaj dalej
Spotkanie w sprawie budowy tunelu średnicowego pod Łodzią
- Stan kamienic ulega dalszemu pogorszeniu, degradacji - zauważył przedstawiciel inwestora. - Wyznaczyliśmy 25 krytycznych obiektów, szykujemy ich rozbiórkę. Po zapadnięciu się parkingu przy Manufakturze wstrzymaliśmy prace, w czwartek zostały wznowione.
Inwestor i wykonawca nie podają na razie listy budynków, które trzeba będzie rozebrać.
Czytaj dalej
Spotkanie w sprawie budowy tunelu średnicowego pod Łodzią
Faustyna znów drąży tunel między ul. Drewnowską a dworcem Łódź-Żabieniec. Miesiąc ma zająć przejście maszyny przez Polesie, a później Faustyna ma do pokonania 106 metrów za Polesiem i wkroczy pod kamienice przy ul. Mielczarskiego. Część kamienic może wymagać wzmocnienia, obawy budzi zwłaszcza stan oficyn.
Parlamentarzyści dopytywali także o finansowanie prac, zadłużenie wobec podwykonawców oraz o termin zakończenia inwestycji.
Czytaj dalej