Z czego miasto zapłaci za budowę Fabrycznego?

    Z czego miasto zapłaci za budowę Fabrycznego?

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Z czego miasto zapłaci za budowę Fabrycznego?

    ©Krzysztof Szymczak

    Zapewnienie ministerstwa transportu, że budowa Fabrycznego zostanie sfinansowana z budżetu państwa, nie dotyczy części miejskiej tej inwestycji, a jedynie części kolejowej. Jeśli UE nie przyzna dofinansowania na część miejską, to pieniądze trzeba będzie znaleźć w budżecie Łodzi. Chodzi o 262 mln zł, o które miasto wystąpiło do UE. Łączna kwota miejskiej części inwestycji to 412 mln zł.
    Z czego miasto zapłaci za budowę Fabrycznego?

    ©Krzysztof Szymczak

    W środę posłowie PiS upublicznili pismo wiceministra transportu Andrzeja Massela, w którym znalazła się informacja, że unijne dofinansowanie budowy Dworca Fabrycznego jest poważnie zagrożone. W takim przypadku konieczne jest zapewnienie pieniędzy z budżecie państwa. Nie chodzi tu jednak o część miejską inwestycji, czyli budowę infrastruktury drogowej wokół dworca.

    - Część miejska i kolejowa nie są rozliczane wspólnie, tylko osobno - poinformował w piątek radnych Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu.
    - Wniosek o dofinansowanie unijne części miejskiej złożyliśmy pod koniec czerwca. Obecnie jest on oceniany przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Jeśli wniosek będzie rozpatrzony pozytywnie, to zostanie podpisana umowa na dofinansowanie.

    Radni z komisji ds. Nowego Centrum Łodzi byli przerażeni. Są przekonani, że jeśli część kolejowa ma nikłe szanse na pieniądze z UE, to część miejska również nie dostanie dofinansowania. A wtedy pojawi się wielki problem, skąd miasto ma wziąć brakujące 262 mln zł? Ta kwota nie została wpisana do budżetu po stronie wydatków.

    Grzegorz Nita zapewniał, że miasto dostanie unijne dofinansowanie. Opóźnienia inwestycji są związane z soczewką wodną w okolicy ulicy Niciarnianej, więc budowa dróg wokół podziemnego dworca nie powinna zostać zakłócona. A to oznacza, że miejska część inwestycji powinna być zakończona i rozliczona w 2015 roku.

    - W szczególnych przypadkach można wnioskować o rozliczenie inwestycji w 2016 roku - uspokajał radnych Grzegorz Nita, dodając, że do końca września zostanie złożony wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, którą jest budowa ulicy Nowotargowej.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (13)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Policzmy na palcach:

    SpoX (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    412 milionów PLN, pracujących ok. 200 000. Na jeden milion inwestycji pracujący musi dać ok. 5 PLN. Tak więc 412 x 5 = 2060 PLN. Znając realia pewnie wyjdzie więcej ale przyjmijmy z grupsza, że na...rozwiń całość

    412 milionów PLN, pracujących ok. 200 000. Na jeden milion inwestycji pracujący musi dać ok. 5 PLN. Tak więc 412 x 5 = 2060 PLN. Znając realia pewnie wyjdzie więcej ale przyjmijmy z grupsza, że na każdego kto pracuje przpada 2000 PLN do zrzutki na tzw. dworzec. I to tyle, komentarz trzeba sobie wymyślić samemu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To kiedyś na pewno wypłynie :-)

    {:=) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    kto odpowiada za niby zagrożenie i czy to jezioro jest.
    Tylko nie za tej ekipy.{:-)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    x

    xyx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 8

    przestancie marudzić to nie tamto nie. Własnie w Łodzi ejst duzo inwestycji za którymi jest wielu lodzian. nie pasuje? won albo glosujcie na kropka na wycieczki i budowy pomnikow.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    optymistycznie inaczej

    optymistycznie inaczej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

    Spokój i opanowanie godne pozazdroszczenia. Tylko co będzie za kilka tygodni???

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Z czego miasto zapłaci za budowę Fabrycznego?

    krzysztof (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 3

    Proponuję z pensji autorów tego "sukcesu" jeśli trzeba ich wskazać to pomogę!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rów

    les (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

    takie same kłopoty finansowe będą na sławetnej trasie WZ nikomu nie potrzebnej

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Panie Nita

    sprzecznośc interesów.... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

    Na jakiej podstawie pan twierdzi, ze jest podziemne jezioro ? Na jakiej podstawie przyklepał pan, aby Torpol zmienił projekt i zmniejszył zakres robót ujętych w umowie? Czy nie uważa pan, ze...rozwiń całość

    Na jakiej podstawie pan twierdzi, ze jest podziemne jezioro ? Na jakiej podstawie przyklepał pan, aby Torpol zmienił projekt i zmniejszył zakres robót ujętych w umowie? Czy nie uważa pan, ze własnie przez to ta inwestycja stała sie zagrozona i nie uzyska dotacji unijnej?
    Na jakiej podstawie pan uwaza, ze unia na drogi wokól Dworca kase da, jesli sa to drogi do obsługi Dworca, który jest inwestycją zagrozoną ?
    Może by było lepiej gdyby pan Nita jako pomiotek PKP, pozostał w tej szemranej instytucji, a nie awansował w Mieście?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nita jest niewiarygodny

    sas (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

    To zupełnie jak z oficerem rowerowym, który był pod jego osobistym nadzorem, i co z tego wyszło. Nita nie siebie, ale jego wywalił, a teraz znalazł następną ofiarę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    z POdatków, z POdatków

    PO to dno (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 5

    które będą płacić nasze dzieci i wnuki


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dzieci i wnuki?

    Protz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 2

    Może Twoje, bo moich w tym chorym mieście już dawno nie będzie. :)
    Od dawna pisze ze Fabryczny to gigantomania, wielka słomiana inwestycja która sie bedzie ciągnac latami.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Należy raczej zapytać, z czego łodzianie zapłacą za budowę dworca

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 3

    Bo to tak się skończy. A w tym czasie autorzy tego chorego pomysłu, zapewne będą już na innych lukratywnych stanowiskach wprowadzać swoje kolejne wizje. Oczywiście cały czas na koszt podatnika...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dworca?

    fifi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

    To inwestycja PKP, a nie miasta. Nie ma możliwości ani zagrożenia, by łodzianie to finansowali.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a PKP to spólka prywatna, czy państwowa ????? :))))

    :)))) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

    Tak czy siak, to zapłacą POLACY i to tylko dlatego, ze ktos wymyslił jakąś nieusuwalną soczewkę wodną.
    Wykonawca podpisał umowe z dobrodziejstwem inwentarza i powinien na własny koszt usunąc...rozwiń całość

    Tak czy siak, to zapłacą POLACY i to tylko dlatego, ze ktos wymyslił jakąś nieusuwalną soczewkę wodną.
    Wykonawca podpisał umowe z dobrodziejstwem inwentarza i powinien na własny koszt usunąc ewentualna wodę, a nie odstepować od warunków umowy i od projektu. Nie było podstaw.zwiń

    Polecamy

    Podziękuj bohaterom ze swojego regionu i wybierz patrona pociągu.

    Podziękuj bohaterom ze swojego regionu i wybierz patrona pociągu.

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny