Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Z jakiego powodu warto jeść pomarańcze. To owoce, które wspierają nasz układ odpornościowy i nie tylko

Dariusz Gabryelski
Dariusz Gabryelski
Pomarańcze mają witaminy A, C, P oraz witaminy z grupy B (w tym kwas foliowy). Ponadto dostarczają do naszego organizmu wapń, magnez, miedź, potas, fosfor, żelazo i cynk.
Pomarańcze mają witaminy A, C, P oraz witaminy z grupy B (w tym kwas foliowy). Ponadto dostarczają do naszego organizmu wapń, magnez, miedź, potas, fosfor, żelazo i cynk. Pixabay
Pomarańcze są jednymi z najbardziej lubianych przez nas owoców. Te owoce cytrusowe powinno się jeść zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, ponieważ pomarańcze zawierają dużą ilość witaminy C, która wspiera układ odpornościowy i chroni organizm przed infekcjami. Jakie są inne wartości odżywcze pomarańczy?

Dlaczego warto jeść pomarańcze

Pomarańcze pochodzą z Chin. Uprawiane są w warunkach tropikalnych, a do czołowych producentów tych owoców trzeba zaliczyć m.in. Brazylię, Hiszpanię, Stany Zjednoczone, Egipt oraz kraje leżące w Afryce Południowej. Pomarańcze zawierają głównie wodę, która stanowi ponad 80 procent ich zawartości.

Pomarańcze i ich wartości odżywcze

Oprócz wody, która wpłukuje toksyny z organizmu pomarańcze zawierają węglowodany, witaminy A, C, P oraz witaminy z grupy B (w tym kwas foliowy).

Ponadto pomarańcze b]dostarczają do naszego organizmu mikroelementy[/b]

  • wapń,
  • magnez,
  • miedź,
  • potas,
  • fosfor,
  • żelazo
  • cynk.

Pomarańcze obfitują w błonnik pokarmowy, który usprawnia przemianę materii, chroniąc przed zaparciami, a w dalszej perspektywie przed rozwojem zmian nowotworowych w jelicie. Jedna pomarańcza pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. 100 g pomarańczy zawiera ok. 47 kcal.

Znajdziemy w nich także białko, tłuszcze i węglowodany. Niska kaloryczność owoców pozwala na jedzenie pomarańczy przez osoby, które akurat się odchudzają lub dbają o utrzymanie obecnej masy ciała.

Pomarańcze warto jeść zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym, bo te owoce zawierają dużą ilość witaminy C, która wspiera nasz układ odpornościowy i chroni organizm przed różnymi infekcjami. Pomarańcze są dobrym źródłem wapnia, co pozwala zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na ten minerał, wpływając tym samym na profilaktykę chorób kości. Zawarty w nim potas sprzyja unormowaniu ciśnienia tętniczego krwi, a tym samym prewencji chorób układu sercowo-naczyniowego.

Jak podawać pomarańcze?

Pomarańcze spożywa się najczęściej świeże lub przetworzone w postaci soku. Pomarańcze traktuje się przede wszystkim jako owoce deserowe. Są bardzo dobrym dodatkiem do wielu sałatek, ciast, kremów, galaretek i innych wypieków. Do ich jedzenia zachęca także cena, bo nie należą do zbyt drogich owoców.

Pomarańcze mają witaminy A, C, P oraz witaminy z grupy B (w tym kwas foliowy). Ponadto dostarczają do naszego organizmu wapń, magnez, miedź, potas, fosfor, żelazo i cynk.

Z jakiego powodu warto jeść pomarańcze. To owoce, które wspi...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Chcemy żyć wolniej - ciekawa analiza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki