Z Łodzi do Berlina autostradą. Otwarta A2

Piotr Brzózka
Na otwarciu przygranicznego odcinka autostrady A2 pojawić ma się były minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.
Na otwarciu przygranicznego odcinka autostrady A2 pojawić ma się były minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. archiwum/Polskapresse
Udostępnij:
W środę oddano do użytku ostatni 106-kilometrowy odcinek autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka. Oznacza to, że z Łodzi do Berlina można dojechać bezpośrednio autostradą... w 4 godziny.

W środę został oddany do użytku odcinek autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka na granicy z Niemcami. W jego otwarciu wziął udział m.in. prezydent Bronisław Komorowski.

Przez pierwsze pół roku 106-kilometrowym odcinkiem autostrady będziemy jeździć za darmo. Punkty poboru opłat będą montowane do maja i dopiero wtedy system zacznie działać.

Autostrada A2 na odcinku dochodzącym do granicy niemieckiej w całości jest wyprodukowana z betonu. Inwestycja okazała się przez to bardzo kosztowna - w sumie 1,2 mld euro, czyli 12 milionów euro za kilometr. Jednak Autostrada Południe, która wybudowała trasę i będzie nią zarządzać, szacuje, że rachunek ekonomiczny i tak wyjdzie na plus. Nawierzchnia betonowa w użytkowaniu okazuje się kilka, a nawet kilkanaście razy trwalsza niż asfaltowa.

CZYTAJ TAKŻE: Z POZNANIA DO BERLINA AUTOSTRADĄ

Pod Strykowem zgodnie z terminem zakończono oficjalnie budowlaną część gigantycznego węzła, który w przyszłości połączy autostrady A2 z A1. W środę konstrukcję wizytował nowy minister transportu Sławomir Nowak. Była to jednak tylko robocza wizyta, a nie przecinanie wstęgi. Węzeł oficjalnie ma zostać oddany wiosną, bo to wtedy zostaną tu wymalowane linie i ustawione znaki. Na razie nie ma to sensu, bo minie jeszcze kilka miesięcy, zanim do węzła mają być podłączone autostrady A2 (w stronę Warszawy) i A1 (w kierunku Torunia). Budowa obu autostrad trwa.

ROZMOWA Z POSŁEM CEZARYM GRABARCZYKIEM: GRABARCZYK I SPÓŁDZIELNIA, CZYLI PRAWO ŁODZIAN DO RZĄDOWYCH ETATÓW

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łodzianin z Warszawy
Przecież to sami Łodzianie wysiudali swojego Ministra Infrastruktury! Tymczasem nikt nie uczynił dla Łodzi i Łodzian tyle, co Grabarczyk. To on rozpoczął w Regionie Łódzkim inwestycje komunikacyjne za gigantyczną kwotę 15 miliardów złotych. Skomunikował Łódź z Europą (A1 i A2), uczynił z Łodzi drogowy pępek Polski. To on przeforsował również łódzki wariant przebiegu drogi S8, której budowa właśnie ruszyła. Niebawem - także dzięki niemu - Łódź stanie się również centralnym punktem na mapie kolejowej. Z najnowocześniejszym dworcem w Polsce.
To wszystko przełoży się rychło na wzrost koniunktury i rozwój gospodarczy miasta i regionu. Już widać wyraźne tego oznaki (choćby w atrakcyjności i cenach gruntów inwestycyjnych wokół Strykowa i nie tylko)
W rewanżu Łodzianie - "mądrzy i wdzięczni inaczej" ... poskąpili Grabarczykowi głosów w wyborach, czym podkopali jego pozycję w rządzie. Ciekaw jestem, czy obecny, nowy, gdański Minister Infrastruktury uczyni dla Łodzi cokolwiek.
Eh, durni, durni. Szkoda, że głupota nie boli ...
L
Luki
Jestem tylko ciekaw co, którykolwiek z tych narzekaczy zrobił w życiu dla innych bez profitów dla siebie.
Nawet takich małych (wyczytany, podziękowano mu), tylko w tajemnicy przed innymi i tylko dla nich...

Narzekać, to nasz naród potrafi !

Ja osobiście nie palę, nie piję, nie zarabiam nawet średniej krajowej a stać mnie na przejazd autostradą i bardzo się cieszę, że mogę nią jechać i płacę, bo za wszystko płacimy.
Płacimy za nie przede wszystkim dlatego, że większość pieniędzy z podatków i tak pochłaniają naciągacze, którzy nie pracują, nic nie robią a twierdzą, że im się należy...
A także wszyscy w więzieniach powinni ciężko pracować by zarobić na swoje utrzymanie w więzieniu i odrobić straty poniesione wobec społeczeństwa. Np budując autostrady !!!
S
Stanisław
Każdy ,powtarzam każdy uczciwy kierowca winien omijać autostrady płatne, nawet za cenę dłuższego czasu przejazdu do miejsca przeznaczenia,dając w ten sposób do zrozumienia rządzącym,że za budowę autostrad już raz płaciliśmy.
A
Adam Kuzmicki
Po drodze jest jeszcze Poźrzadło. W okolicy rzeczywiście jest sporo takich nazw i ich przeznaczenie po II wojnie było właśnie takie.
b
buhh
j.w.
ś
średnia krajowa
tak samo mnie stać na nie , jak i na przejazd autostradami w Polsce...
B
Bolo
Rozumiem ze to taka strategiczna nazwa, zaden wrog z zachodu jej nie wymowi ;-)
(a systemy nawigacji ?)
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie