Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z Tomaszowa do Opoczna elektrycznym pociągiem

Andrzej Wdowski
Andrzej Wdowski
Linia kolejowa nr 25 z Tomaszowa do Opoczna zostanie zelektryfikowana do 2020 r. Na razie podpisano umowę na wykonanie dokumentacji.

Umowę na opracowanie dokumentacji (studium wykonalności i program funkcjonalno-użytkowy) na elektryfikację linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Opoczno podpisał Urząd Marszałkowski w Łodzi.

Dokumentację wykona firma Schuessler - Plan Inżynierzy z Warszawy za 1,42 mln zł.

Polskie Linie Kolejowe 23-kilometrowy odcinek chcą zelektryfikować do 2020 r.

- Elektryfikacja tego odcinka pozwoli mieszkańcom województwa łódzkiego bez przesiadek w Tomaszowie Mazowieckim dotrzeć elektrycznymi zespołami trakcyjnymi z Łodzi do Opoczna i odwrotnie - mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. - Możliwe będzie także uruchomienie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Opoczna - dodaje marszałek województwa.

Realizacja projektu oznacza także zwiększenie dopuszczalnej prędkości na tej trasie do 100 km/godz. Ponadto powstaną nowe przystanki kolejowe w Ludwikowie (gmina Tomaszów) i Kamieniu (powiat opoczyński).

Stacje i przystanki osobowe w miejscowościach: Jeleń, Bratków, Szadkowice oraz Słomianka zostaną przebudowane i dostosowane do obowiązujących przepisów.

Wymienione obiekty przystosowane zostaną również do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone w parkingi dla rowerów i samochodów. Poprawione będzie także bezpieczeństwo na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych.

Nie tak dawno na linii kolejowej nr 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim i Opocznem zakończyły się prace remontowe.

Na remontowanym odcinku kursowała komunikacja zastępcza. Od początku tego miesiąca między Tomaszowem i Opocznem znowu zaczęły jeździć szynobusy.

Utrudnienia trwały od połowy października do grudnia. Niezbędna była między innymi naprawa mostu kolejowego na rzece Słomiance, w okolicach stacji Szadkowice w powiecie opoczyńskim.

Kolejarze musieli też wymienić szyny na najbardziej zniszczonym odcinku, by pociągi mogły tam jeździć bezpiecznie i zgodnie z rozkładem jazdy.

To był jednak tylko bieżący przegląd tej trasy. Właściwa modernizacja i elektryfikacja 23-kilometrowego odcinka ma się rozpocząć w 2019 r.

Zamontowana trakcja pozwoli na skierowanie na tę linię pociągów elektrycznych.

Wartość zaplanowanych prac szacowana jest na 40 mln zł i będzie dofinansowana z funduszy unijnych.

Do końca przyszłego roku ma być gotowa dokumentacja techniczna.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki