Z Tomaszowa do Opoczna elektrycznym pociągiem

Andrzej Wdowski
Andrzej Wdowski
Linia kolejowa nr 25 z Tomaszowa do Opoczna zostanie zelektryfikowana do 2020 r. Na razie podpisano umowę na wykonanie dokumentacji.

Umowę na opracowanie dokumentacji (studium wykonalności i program funkcjonalno-użytkowy) na elektryfikację linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Opoczno podpisał Urząd Marszałkowski w Łodzi.

Dokumentację wykona firma Schuessler - Plan Inżynierzy z Warszawy za 1,42 mln zł.

Polskie Linie Kolejowe 23-kilometrowy odcinek chcą zelektryfikować do 2020 r.

- Elektryfikacja tego odcinka pozwoli mieszkańcom województwa łódzkiego bez przesiadek w Tomaszowie Mazowieckim dotrzeć elektrycznymi zespołami trakcyjnymi z Łodzi do Opoczna i odwrotnie - mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. - Możliwe będzie także uruchomienie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Opoczna - dodaje marszałek województwa.

Realizacja projektu oznacza także zwiększenie dopuszczalnej prędkości na tej trasie do 100 km/godz. Ponadto powstaną nowe przystanki kolejowe w Ludwikowie (gmina Tomaszów) i Kamieniu (powiat opoczyński).

Stacje i przystanki osobowe w miejscowościach: Jeleń, Bratków, Szadkowice oraz Słomianka zostaną przebudowane i dostosowane do obowiązujących przepisów.

Wymienione obiekty przystosowane zostaną również do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone w parkingi dla rowerów i samochodów. Poprawione będzie także bezpieczeństwo na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych.

Nie tak dawno na linii kolejowej nr 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim i Opocznem zakończyły się prace remontowe.

Na remontowanym odcinku kursowała komunikacja zastępcza. Od początku tego miesiąca między Tomaszowem i Opocznem znowu zaczęły jeździć szynobusy.

Utrudnienia trwały od połowy października do grudnia. Niezbędna była między innymi naprawa mostu kolejowego na rzece Słomiance, w okolicach stacji Szadkowice w powiecie opoczyńskim.

Kolejarze musieli też wymienić szyny na najbardziej zniszczonym odcinku, by pociągi mogły tam jeździć bezpiecznie i zgodnie z rozkładem jazdy.

To był jednak tylko bieżący przegląd tej trasy. Właściwa modernizacja i elektryfikacja 23-kilometrowego odcinka ma się rozpocząć w 2019 r.

Zamontowana trakcja pozwoli na skierowanie na tę linię pociągów elektrycznych.

Wartość zaplanowanych prac szacowana jest na 40 mln zł i będzie dofinansowana z funduszy unijnych.

Do końca przyszłego roku ma być gotowa dokumentacja techniczna.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hhh
Tez cos mi nie gra
Pewnie do konca przyszłego roku nie jest błędem, ponieważ artykul opublikowany 01.01. 2018, byl pisany jeszcze w 2017 i patrzac z perspektywy czasowej autora to chodzi o koniec roku 2018
a
aga
Dokumentacja to końca przyszłego roku? Czyli na koniec 2019? A wykonanie do 2020?
Chyba coś nie tak?
d
d0112
A mózg i umiejętność czytania posiada? :)
to już długo nie zadupie*
d
d0112
Od uruchomienia przystanku kolejowego na CMK to już nie długo nie zadupie.
Dodaj ogłoszenie