Z Tuszyna na Śląsk pojedziemy autostradą A1

Marcin BereszczyńskiZaktualizowano 
Grzegorz Gałasiński/archiwum
Wojewoda Łódzki wydał zezwolenie na budowę autostrady A1 od węzła Tuszyn do granicy województwa łódzkiego. Chodzi o odcinek Tuszyn - Pyrzowice. Trasa, która obecnie jest drogą krajową nr 1, ma zostać przebudowana do standardu autostrady. Autostrada powstanie w śladzie istniejącej drogi krajowej.

Budowa A1 od Tuszyna do granic województwa polega na przebudowie 64 km drogi, a także budowie węzłów Piotrków, Bełchatów, Kamieńsk i Radomsko. Powstanie też kilkadziesiąt obiektów inżynierskich, czyli wiaduktów, mostów i przejść dla zwierząt. Trasa ma powstać w technologii betonowej. Ministerstwo Transportu zaproponowało w lipcu, aby powstała specspółka, która będzie odpowiedzialna za budowę całego odcinka autostrady A1 z Tuszyna do Pyrzowic

Prace mają być prowadzone "pod ruchem", co może spowodować, że budowa się przeciągnie. Minister transportu Sławomir Nowak zapewniał w połowie roku, że odcinek 140 km z Tuszyna do Pyrzowic na Śląsku powinien zostać zbudowany do końca 2016 roku.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
l
lysog5@gmail.com

Od kiedy Pyrzowice są na Śląsku?! Dość nieuctwa!

zgłoś
l
lysog5@gmail.com

Od kiedy Pyrzowice są na Śląsku?! Dość nieuctwa!

zgłoś
G
Gość

Jubileusz jest bardziej okrągły : świętujmy zatem 25 lat budowy A1. Jest się z czego radować. -:)

zgłoś
G
Gość

Warszawa wprowadziła zakaz ruchu TIR-ów między 6 a 22. Czemu nie zrobi tego Łódź? Może wtedy zrobi się szum, ktoś "szturchnie" Nowaka i ruszy wreszcie budowa A1 Stryków-Tuszyn. Bez tego Polimex nigdy nie zabierze się do roboty. Czyż przykłady A4 i S69 nie są wystarczającą przestrogą?!

zgłoś
G
Gość

Może wtedy zrobi się szum, Ktoś szturchnie Nowaka i ruszy się wreszcie budowa A1 Stryków-Tuszyn. Ale czy ktoś we władzach Łodzi ma jaja ???

zgłoś
G
Gość

Budowa A1 Stryków-Tuszyn STOI. A1 od Toruniem buduje 2.000 ludzi a pod Łodzią - 85 !!! DWÓCH ludzi na kilometr !!! Polimex w kulki leci a GDDKiA ich kryje! Obcykany minister liczy zegarki, ale CZASU nie liczy. Schował się pod dywan. Czas go stamtąd wykurzyć !!!

zgłoś
P
Pogromca ....

Mylisz gierkówkę z A1 Piotrków Tuszyn - odcinek ten był budowany w latach 1988-1994 , wyburzone właśnie wiadukty są z lat 1992-94.

zgłoś
3m

tak

zgłoś
G
Gość

Bulwersująca jest bezkarność Polimexu - wykonawcy odcinka A1 Stryków-Tuszyn. Wbrew swoim statutowym obowiązkom GDDKiA toleruje śladowe jedynie zaangażowania (85 pracowników) wykonawcy na budowie A1 Stryków-Tuszyn i zupełny brak jakichkolwiek znaczących postępów. Każdy inny wykonawca dawno wyleciałby z kontraktu. Ale nie Polimex. Ten jest, jak widać, "równiejszy" ...
Termin ukończenia budowy (pierwotnie był to sierpień '2013) przesunięty został przez GDDKiA posłusznie już po raz trzeci. Zaawansowanie inwestycji po roku takiego "budowania" nie przekracza 5%. Dramatyczny stan i gigantyczne, stale rosnące opóźnienie tej budowy GDDKiA konsekwentnie UKRYWA przed opinią publiczną. Bez zdecydowanej presji społecznej ten najważniejszy odcinek A1 nie powstanie przed rokiem 2017.

zgłoś
G
Gość

Bulwersująca jest bezkarność Polimexu - wykonawcy odcinka A1 Stryków-Tuszyn. Wbrew swoim statutowym obowiązkom GDDKiA toleruje śladowe jedynie zaangażowania (85 pracowników) wykonawcy na budowie A1 Stryków-Tuszyn i zupełny brak jakichkolwiek znaczących postępów. Każdy inny wykonawca dawno wyleciałby z kontraktu. Ale nie Polimex. Ten jest, jak widać, "równiejszy" ...
Termin ukończenia budowy (pierwotnie był to sierpień '2013) przesunięty został przez GDDKiA posłusznie już po raz trzeci. Zaawansowanie inwestycji po roku takiego "budowania" nie przekracza 5%. Dramatyczny stan i gigantyczne, stale rosnące opóźnienie tej budowy GDDKiA konsekwentnie UKRYWA przed opinią publiczną. Bez zdecydowanej presji społecznej ten najważniejszy odcinek A1 nie powstanie przed rokiem 2017.

zgłoś
G
Gość

Budowa autostrady A1 obchodzi w tym roku JUBILEUSZ. Mija właśnie 35 LAT od rozpoczęcia (w ‘1978) budowy A1 Stryków-Tuszyn-Piotrków Tryb. Miała być gotowa razem z A2 na Igrzyska w Moskwie w '1980. Wtedy powstał jednak tylko odcinek Piotrków-Tuszyn oraz wiadukty dla A1 w kierunku Strykowa. Te wybudowane za Gierka wiadukty pod Tuszynem zostały właśnie wyburzone. Nigdy nie były używane. Od 3 lat kontynuuje to "pożal się, Boże, budowanie" Polimex. I dba o tradycję, bo ... budowa do dziś jeszcze na dobre nie ruszyła. Czy (KIEDY/-ś) zostanie wreszcie dokończona?!! Bo bez niej cały ruch z A1 (a za rok także z nowej S8) utknie na ulicach Łodzi.
Tymczasem od ‘2010 trwa na A1 CIUCIUBABKA Polimexu z GDDKiA : Polimex udaje, że buduje, GDDKiA zaś udaje, że nie kuma, iż to tylko udawanie. I TOLERUJE SYTUACJĘ, gdy na 40-kilometrowej budowie wykonawca zatrudnia ledwie...85 osób!!! DWIE OSOBY "budują" KILOMETR autostrady! Takimi siłami da się może wybudować kilometr wiejskiej drogi, ale nie 40 km autostrady w pagórkowatym terenie !!! Pan Witecki i jego dyspozycyjni niedo-rzecznicy robią jednak dobrą minę do złej gry i posłusznie wydalają z siebie "cotygodniowe raporty" a w nich wciąż te same ogólniki i enigmaty, ble, ble, ble w rodzaju "kontynuowano prace", "układano kolejne warstwy", "wykonywano dalsze czynności" ... I ZERO KONKRETÓW !
Nic zatem dziwnego, że przez cały rok (2013) takiego "budowania" wykonano tam ledwie 19% (1/5) robót ziemnych i ZERO mostów i wiaduktów. W dotychczasowym tempie SAME PRACE ZIEMNE potrwają PIĘĆ LAT ! Do '2018 ! Potem już „tylko” mosty, wiadukty i nawierzchnie... Jak dobrze pójdzie, to do '2020 powinni się "wyrobić"...
Kiedy w '2014 otworzą nową S8 Wrocław-Łódź (jej budowa dobiega końca) BĘDZIE DRAMAT !!! Potok SW-NE z S8 Wrocław-Łodź-Wwa-Białystok-Litwa (S8-Łódź-A2-S8) nałoży się na dotychczasowy strumień N-S Gdańsk-Łódź-Katowice i wszystko to UTKNIE na ulicach Łodzi !!! Na długie lata. Tym bardziej, że nasz światły, "obcykany" Minister N. WYCIĄŁ z PLANÓW dokończenie S14, która mogłaby stanowić alternatywę dla nieistniejącej A1 Stryków-Tuszyn. Ale budowa S14 KONTYNUOWANA NIE BĘDZIE! Została wycięta i nie ma jej w słynnym załączniku nr 5. W ten sposób ŁÓDZKA CZARNA DZIURA w środku Polski zakonserwowana została na długie lata !
Tak oto wygląda w praktyce „USUWANIE WĄSKICH GARDEŁ” i "UCIĄGLANIE" SIECI DROGOWEJ – sztandarowy leitmotiv obcykanego (czy aby w drogownictwie??) Ministra N. . BRAWO, Panie Ministrze !!! POGRATULOWAĆ !!!

zgłoś
k
kako

I było darmo a teraz będzie płatnie, i o to władzy chodziło...

zgłoś
b
belfer

W zasadzie się cieszę, ale w efekcie "Jedynka" jako A1 stanie się drogą płatną. Często z niej korzystam i choć dziś jest w opłakanym stanie, to jednak jeździ się za friko. Z tego, co dociera do naszej wiadomości, to ministerstwo będzie się starać aby przebudowa nie była finansowana ze środków UE, dzięki czemu nie będzie ograniczeń w pobieraniu opłat takich jak teraz na A2 ze Strykowa do Konina.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3