Z Tuszyna na Śląsk pojedziemy autostradą A1

Marcin Bereszczyński
Grzegorz Gałasiński/archiwum
Wojewoda Łódzki wydał zezwolenie na budowę autostrady A1 od węzła Tuszyn do granicy województwa łódzkiego. Chodzi o odcinek Tuszyn - Pyrzowice. Trasa, która obecnie jest drogą krajową nr 1, ma zostać przebudowana do standardu autostrady. Autostrada powstanie w śladzie istniejącej drogi krajowej.

Budowa A1 od Tuszyna do granic województwa polega na przebudowie 64 km drogi, a także budowie węzłów Piotrków, Bełchatów, Kamieńsk i Radomsko. Powstanie też kilkadziesiąt obiektów inżynierskich, czyli wiaduktów, mostów i przejść dla zwierząt. Trasa ma powstać w technologii betonowej. Ministerstwo Transportu zaproponowało w lipcu, aby powstała specspółka, która będzie odpowiedzialna za budowę całego odcinka autostrady A1 z Tuszyna do Pyrzowic

Prace mają być prowadzone "pod ruchem", co może spowodować, że budowa się przeciągnie. Minister transportu Sławomir Nowak zapewniał w połowie roku, że odcinek 140 km z Tuszyna do Pyrzowic na Śląsku powinien zostać zbudowany do końca 2016 roku.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
[email protected]
Od kiedy Pyrzowice są na Śląsku?! Dość nieuctwa!
l
[email protected]
Od kiedy Pyrzowice są na Śląsku?! Dość nieuctwa!
G
Gość
Jubileusz jest bardziej okrągły : świętujmy zatem 25 lat budowy A1. Jest się z czego radować. -:)
G
Gość
Warszawa wprowadziła zakaz ruchu TIR-ów między 6 a 22. Czemu nie zrobi tego Łódź? Może wtedy zrobi się szum, ktoś "szturchnie" Nowaka i ruszy wreszcie budowa A1 Stryków-Tuszyn. Bez tego Polimex nigdy nie zabierze się do roboty. Czyż przykłady A4 i S69 nie są wystarczającą przestrogą?!
G
Gość
Może wtedy zrobi się szum, Ktoś szturchnie Nowaka i ruszy się wreszcie budowa A1 Stryków-Tuszyn. Ale czy ktoś we władzach Łodzi ma jaja ???
G
Gość
Budowa A1 Stryków-Tuszyn STOI. A1 od Toruniem buduje 2.000 ludzi a pod Łodzią - 85 !!! DWÓCH ludzi na kilometr !!! Polimex w kulki leci a GDDKiA ich kryje! Obcykany minister liczy zegarki, ale CZASU nie liczy. Schował się pod dywan. Czas go stamtąd wykurzyć !!!
P
Pogromca ....
Mylisz gierkówkę z A1 Piotrków Tuszyn - odcinek ten był budowany w latach 1988-1994 , wyburzone właśnie wiadukty są z lat 1992-94.
3m
tak
G
Gość
Bulwersująca jest bezkarność Polimexu - wykonawcy odcinka A1 Stryków-Tuszyn. Wbrew swoim statutowym obowiązkom GDDKiA toleruje śladowe jedynie zaangażowania (85 pracowników) wykonawcy na budowie A1 Stryków-Tuszyn i zupełny brak jakichkolwiek znaczących postępów. Każdy inny wykonawca dawno wyleciałby z kontraktu. Ale nie Polimex. Ten jest, jak widać, "równiejszy" ...
Termin ukończenia budowy (pierwotnie był to sierpień '2013) przesunięty został przez GDDKiA posłusznie już po raz trzeci. Zaawansowanie inwestycji po roku takiego "budowania" nie przekracza 5%. Dramatyczny stan i gigantyczne, stale rosnące opóźnienie tej budowy GDDKiA konsekwentnie UKRYWA przed opinią publiczną. Bez zdecydowanej presji społecznej ten najważniejszy odcinek A1 nie powstanie przed rokiem 2017.
G
Gość
Bulwersująca jest bezkarność Polimexu - wykonawcy odcinka A1 Stryków-Tuszyn. Wbrew swoim statutowym obowiązkom GDDKiA toleruje śladowe jedynie zaangażowania (85 pracowników) wykonawcy na budowie A1 Stryków-Tuszyn i zupełny brak jakichkolwiek znaczących postępów. Każdy inny wykonawca dawno wyleciałby z kontraktu. Ale nie Polimex. Ten jest, jak widać, "równiejszy" ...
Termin ukończenia budowy (pierwotnie był to sierpień '2013) przesunięty został przez GDDKiA posłusznie już po raz trzeci. Zaawansowanie inwestycji po roku takiego "budowania" nie przekracza 5%. Dramatyczny stan i gigantyczne, stale rosnące opóźnienie tej budowy GDDKiA konsekwentnie UKRYWA przed opinią publiczną. Bez zdecydowanej presji społecznej ten najważniejszy odcinek A1 nie powstanie przed rokiem 2017.
k
kako
I było darmo a teraz będzie płatnie, i o to władzy chodziło...
b
belfer
W zasadzie się cieszę, ale w efekcie "Jedynka" jako A1 stanie się drogą płatną. Często z niej korzystam i choć dziś jest w opłakanym stanie, to jednak jeździ się za friko. Z tego, co dociera do naszej wiadomości, to ministerstwo będzie się starać aby przebudowa nie była finansowana ze środków UE, dzięki czemu nie będzie ograniczeń w pobieraniu opłat takich jak teraz na A2 ze Strykowa do Konina.
Dodaj ogłoszenie