Z Widzewa na Kaliską w kwadrans

Marcin Darda
Z Widzewa na Kaliską łodzianie dojadą wkrótce w kwadrans.
Z Widzewa na Kaliską łodzianie dojadą wkrótce w kwadrans. Joanna Tarnowska
Udostępnij:
PKP Polskie Linie Kolejowe nie będą likwidować żadnych odcinków w województwie łódzkim.

Prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański, który spotkał się we wtorek w Łodzi z samorządowcami przyznał, że pod dużym znakiem zapytania stoi funkcjonowanie linii Tomaszów Mazowiecki - Spała, ale dodał, że nie ma ona wielkiego znaczenia, bo dziś nie ma tam ruchu pasażerskiego.

Spore problemy techniczne ma odcinek magistrali węglowej od Karsznic na południe woj. łódzkiego. Ze względu na pękanie szyn już ograniczono tam prędkość, ale spółka zapowiada naprawę. Szafrański stwierdził, że największą bolączką jest stan techniczny torowiska między stacją Łódź Kaliska a Zduńską Wolą.

- Ta linia, mimo, że ma podkłady betonowe nieustannie się degraduje - tłumaczył prezes Szafrański. - Nie chcę składać wiążących obietnic, ale gdyby się okazało, że Komisja Europejska da zgodę na realizowanie tańszych projektów odtworzeniowych, to ta linia ma szansę na rewitalizację. Jeśli nie, to nastąpi to dopiero po 2014 r. Wtedy łódzki węzeł mielibyśby praktycznie wyczyszczony z najgorszych odcinków.

Szafrański dużo mówił o inwestycjach z większościowym udziałem województwa, czyli m.in. o remontowanej właśnie linii Zgierz - Bednary, po której od dłuższego czasu jeździły tylko pociągi towarowe i która miała być zlikwidowania, a od jesieni przyszłego roku znów przyjmie ruch pasażerski.

Po 2014 r. od tej linii ma odchodzić nitka, która dotrze na lotnisko Lublinek. Prezes Szafrański dodał, że obok remontowania linii Warszawa - Łódź między Skierniewicami a stolicą, kolej szykuje się też do budowy wiaduktu w Rogowie i przebudowy torowiska na Dworcu Łódź Widzew, który zastąpi Łódź Fabryczną na czas budowy nowego dworca w tym miejscu.

Zmodernizowana ma być też linia do Łodzi Kaliskiej. Umowa ma być podpisana na przełomie maja i czerwca, a linia przygotowana tak, by z Widzewa na Kaliską dostać się w kwadrans, a nie pół godziny. Prezes Szafrański zapewnił, że trasa ta ma być gotowa zanim zamknięty zostanie odcinek z Widzewa na Fabryczny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Alis
Ehm, ja proponuję dokończyć budowę Kaliskiego. Ma on dwa tory "dalekobieżne" a pozostałe są "do ozdoby" a raczej wykorzystywane jako "pętla". Owszem, potrzebne są także i takie gdzie pociągi mogłyby kończyć swój bieg, ale niech pozostałe będą w użyciu. Ja się nie dziwię, że są problemy z torami.
Co do mieszkańców Górnej...
Proponuję powrót dworca Chojny do Łask.
A czeka się bo pociągi są często poopóźniane.
Ł
ŁODZIANIN
Jak czytam te plany do planów to ręce i nogi opadają,to jest tylko mowa trawa,np bocznica do portu lotniczego na" Lublinku"pierwotnie miała być już gotowa w tym roku a tu znów pada termin po 2014 roku i komu tu wieżyc?bajer mistrzom z platformy obywatelskiej!?.....
E
ERG
Spojrzał po izbie okiem smętnem, mgławem,

Potem na jasność tę ożywczą słońca

I szepnął z cichym, stłumionym westchnieniem:

„Jaś nie doczekał!”
x
x
>Zmodernizowana ma być też linia do Łodzi Kaliskiej. Umowa ma być podpisana na przełomie maja i czerwca, a linia przygotowana tak, by z Widzewa na Kaliską dostać się w kwadrans, a nie pół godziny. Prezes Szafrański zapewnił, że trasa ta ma być gotowa zanim zamknięty zostanie odcinek z Widzewa na Fabryczny. Ciekawe czy pomyślano o mieszkańcach Górnej ,najgorzej jest na przejazdach na ulicach Płaskiej, Tuszyńskiej, Modrzewskiego, Wróblewskiego. Gdy zwiększy się liczba kursujących pociągów między Kaliskim a Widzewem przejazdy będą częściej zamykane, a już teraz trzeba długo czekać. Czy pomyślano o jakichś bezkolizyjnych przejazdach i przejściach dla pieszych np kładkach, przydała by się taka na Tuszyńskiej
s
sokista
będzie gotowa na tzw. święty nigdy !
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie