Zdjęcia lotnicze z budowy zachodniej obwodnicy Łodzi nie pozostawiają złudzeń - ekspresowa S14 zahacza o zakład IKEA Industry w Konstantynowie Łódzkim. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zapewnia, że droga się zmieści.
NA KOLEJNYCH SLAJDACH: zdjęcia i informacje
To Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tymi zdjęciami udokumentowała postęp prac przy budowie trasy. Widać na nich wyraźnie, że w miejscu przy zakładzie IKEA Industry stan robót jest inny niż na pozostałej części zachodniej jezdni trasy, a na wschodniej jezdni takiej wyrwy nie ma. GDDKiA (inwestor) i Budimex (wykonawca) zapewniają, że kierowcy nie będą jeździć przez magazyn.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYCH SLAJDACH
- To tak groźnie wygląda tylko na zdjęciach - uspokaja Maciej Zalewski rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA, ale sam przyznaje, że był zaskoczony, gdy je zobaczył.
Po ustaleniach z dyrektorem kontraktu Zalewski wyjaśnia: - W tym miejscu faktycznie jest bardzo ciasno, ale wykonawca zapewnia, że się zmieści. Droga, i nie mówimy tylko o samej jezdni, ale także o całej infrastrukturze biec będzie bardzo blisko działki tej firmy, ale żadnej kolizji nie będzie. Będzie je dzielić ok. 10 metrów. A w związku z tym, że jest to teren przemysłowy, więc nie ma też mowy o uciążliwości dla mieszkańców - podkreśla rzecznik łódzkiej GDDKiA.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYCH SLAJDACH
Jak to się stało, że zachodnia obwodnica Łodzi, droga w standardzie trasy ekspresowej, będzie biec niemal przy płocie zakładu, który zatrudnia prawie pół tysiąca osób i produkuje meble? Taki plan był od początku - przekonują drogowcy.
Budimex podpisując w październiku 2018 roku umowę na budowę pierwszego odcinka S14 od węzła Łódź Lublinek do Teofilowa w opcji projektuj i buduj wziął inwestycję z projektem drogi autorstwa Mostów Katowice z 2012 roku.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYCH SLAJDACH