- Mam w ręku fragment dokumentacji, który potwierdza, że droga się zmieści - podkreśla Maciej Zalewski. I zapewnia, że inwestycja nie jest zagrożona i nie zagraża też zakładowi.
Co na to Ikea? - Od początku planowania budowy drogi S14 IKEA Industry prowadzi dialog z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - odpowiada biuro prasowe IKEA Industry. - Szczegóły budowy, w tym drobne adaptacje i prace na terenie zakładu IKEA Industry Konstantynów Łódzki, zostały uzgodnione i wykonane w ścisłej współpracy, w tym również z generalnym wykonawcą budowy drogi.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYCH SLAJDACH
Firma podkreśla, że budowa zachodniej obwodnicy Łodzi „nie miała wpływu na bieżącą działalność zakładu”, który zatrudnia ponad 480 osób i produkuje meble na zamówienie Ikei, głównie krzesła z drewna sosnowego.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYCH SLAJDACH
[b]Kręta droga do budowy zachodniej obwodnicy Łodzi[/scb
Sięgać można pamięcią i kilkudziesięciu lat wstecz, ale równie kręta jest historia ostatnich kilku lat. W skrócie... Nakreślono bogatą wersję drogi z licznymi węzłami. Była tak droga, że nikt nie chciał jej budować. Zdecydowano więc ją odchudzić. I tak na pierwszym odcinku S14, przy którym stoi zakład IKEA Industry w Konstantynowie Łódzkim (Niesięcin), mają być cztery węzły: Łódź Lublinek (S14/droga krajowa 14bis), Łódź Retkinia (S14/ulica Maratońska w Łodzi), Konstantynów Łódzki (S14/DK71), Łódź Teofilów (S14/DK71).
Nawet skromniejsza wersja czternastki nie cieszyła się wzięciem. Chińczycy podpisali umowę na budowę drugiego odcinka S14 - od Teofilowa do Słowika - dopiero w sierpniu minionego roku), gdy Budimex umowę na pierwszy odcinek zawarł w październiku 2018 roku.
[sc]Nową drogą może pojedziemy wcześniej niż planowano[/sc]
Budowę 28-kilometrowej zachodniej obwodnicy Łodzi podzielono na dwie części. Konsorcjum firm Budimex i Strabag za 12-kilometrowy odcinek dostanie 689 mln zł, w tym 560 mln zł za prace budowlane. Drugi odcinek (16 km) za 724 mln zł buduje chińska firma Stecol Corporation.
Droga ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku jazdy, ale docelowo - po trzy.
S14 ma być gotowa w kwietniu 2023 roku, ale ciepła zima sprzyja drogowcom i możliwe, że pojedziemy nią pod koniec 2022 roku.
Zakończenie inwestycji wyprowadzi ciężki ruch samochodowy z Łodzi, Zgierza, Pabianic, Konstantynowa Łódzkiego, Aleksandrowa Łódzkiego.
Nowy fragment ekspresowej S14 połączy drogę ekspresową S8 z autostradą A2 i domknie tzw. ring dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi. Tworzą go: od północy - autostrada A2, od południa - droga ekspresowa S8, od wschodu - autostrada A1 i od zachodu - S14.
Zdjęcie z 29 maja 2020