Budowę S14 podzielono na dwa odcinki: 12,1 km między węzłami Lublinek i Teofilów oraz 16 km od węzła Teofilów do węzła Emilia przy autostradzie A2. Po zimowym spowolnieniu, prace znów nabierają tempa.
Dokonano już ponad 60 procent prac na pierwszym odcinku drogi ekspresowej S14 między węzłami Łódź-Lublinek a Łódź-Teofilów - informuje serwis wojewody łódzkiego - Wykonawca zapewnia, że mimo pandemii pierwszy fragment będzie gotowy już w tym roku.
W grudniu 2020 r. podpisano aneks do umowy, na mocy którego konsorcjum Budimex i Strabag wybuduje węzeł Teofilów. Węzeł ten "wypadł" z projektu w 2017 r., kiedy w przetargu złożono oferty grubo przekraczające ówczesne możliwości finansowe Generalnej dyrekcji Dróg krajowych i autostrad. W 2020 r. podczas kampanii prezydenckiej obiecał go jednak premier Mateusz Morawiecki. Budowa węzła Teofilów ma kosztować blisko 69 mln zł, ma być gotowy w połowie czerwca 2022 r. Węzeł Teofilów nie będzie mieć jednak zjazdu w kierunku Łodzi, a tylko w stronę Aleksandrowa Łódzkiego. Dobudowanie zjazdu z tego węzła w kierunku Łodzi będzie możliwe po przebudowie i dostosowaniu ul. Szczecińskiej przez miasto Łódź.
Całość zachodniej obwodnicy Łodzi S14 ma być gotowa w 2023 r. Po jeJ otwarciu i dopuszczeniu do użytku, Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce z w pełni domkniętym ringiem autostradowym z autostradami A1 i A2 oraz trasami ekspresowymi S14 i S8 wokół.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?