ZOBACZ
    KONIECZNIE

    Ile się zarabia w województwie?

    Rozwiń
    Zakaz wjazdu tirów do Łodzi zadziałał. Ruch tranzytowy...

    Zakaz wjazdu tirów do Łodzi zadziałał. Ruch tranzytowy zmalał

    Jacek Losik

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    ©Karolina Misztal / archiwum Polska Press

    Ruch tranzytowy w Łodzi zmalał o 20 proc. - podaje ZDiT. To efekt wprowadzonego ponad pół roku temu zakazu wjazdu tirów do centrum miasta.

    ©Karolina Misztal / archiwum Polska Press

    Zakaz wjazdu samochodów powyżej 12 ton do centrum Łodzi wprowadzono 17 października 2016 r. Dopuszczalne stały się tylko wjazdy docelowe. Władze miasta zdecydowały się na ten krok po oddaniu do użytku kolejnego odcinka autostrady A1, który stał się wschodnią obwodnicą Łodzi. Zamierzony efekt, czyli ograniczenie ruchu tranzytowego, jak przekonuje Zarząd Dróg i Transportu, został osiągnięty.

    - Otwarcie A1 zdecydowanie odciążyło miasto, ale nawet po oddaniu nowego odcinka, część kierowców ciężarówek wybierała trasę przez Łódź.
    Z badań wynika, że po wprowadzeniu zakazu, ruch tranzytowy zmniejszył się jednak średnio o 20 proc. W niektórych miejscach, m.in. na al. Kopcińskiego, aż o 30 proc. - mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT.

    CZYTAJ TEŻ: Zakaz wjazdu tirów do Łodzi od 1 października!

    Samo wprowadzenie zakazu nie wyrzuciło jednak tranzytu z ulic. Jak podaje ZDiT, równie ważne było egzekwowanie nowych przepisów. Od października szczególną uwagę na tiry przejeżdżające przez Łódź zwraca policja oraz Inspektorat Ruchu Drogowego. Drogówka przeprowadziła 197 kontroli, podczas których nałożono 65 mandatów na łączną kwotę 32,5 tys. zł. ITD skontrolował natomiast prawie 400 pojazdów i nałożyła ponad 120 kar finansowych.

    Przypomnijmy jednak, że wprowadzenie zakazu spotkało się z wielkim niezadowoleniem w gminach ościennych. Samorządowcy obawiali się, że ich miasta zostaną sparaliżowane przez ciężarówki. Właśnie tak było, gdy tiry nie były wpuszczane do Łodzi w trakcie przebudowy trasy W-Z (w 2015 r.). Ruch tranzytowy przeniósł się wówczas na drogę krajową nr 71, która łączy m.in. Zgierz, Konstantynów, a także Aleksandrów. Po ponad sześciu miesiącach od wprowadzenia zakazu, samorządowcy przyznają, że TIR-ów jest więcej, ale nie ma tragedii. Najwięcej powodów do narzekania ma na razie Konstantynów.

    CZYTAJ TEŻ: Tiry nie będą rozjeżdżać ulic Łodzi

    - Jesienią ubiegłego roku przeprowadzone były badania natężenia ruchu drogowego pojazdów ciężkich na skrzyżowaniu drogi krajowej 71 z drogą wojewódzką 710 w Konstantynowie. Z przeprowadzonych pomiarów wynikało, że w ciągu godziny przez nasze miasto przejeżdża średnio 20 tirów. Więcej w 11 proc. w południowym, 7 proc. w kierunku północnym. Ten poziom utrzymuje się do chwili obecnej - mówi Henryk Brzyszcz, burmistrz Konstantynowa.

    Samorządowcy jednocześnie zaznaczają, że sposobem na ostateczne rozprawienie się z korkami w aglomeracji łódzkiej jest wybudowanie nowego odcinka S14, który ma być zachodnią obwodnicą Łodzi. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zadeklarowało, że w czerwcu ma rozpocząć się kolejny przetarg na budowę obwodnicy. Niestety, w okrojonej wersji bez pierwotnie zaprojektowanych węzłów zjazdowych.

    CZYTAJ TEŻ: Zakaz wjazdu tirów nie tylko w Łodzi

    ZOBACZ | Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (11)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zamiast Łodzi TIRy zajeżdżają Zgierz, ale Prezydent Zgierza P. Staniszewski nic z tym nie robi.

    PO (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Zamiast Łodzi TIRy zajeżdżają Zgierz, ale Prezydent Zgierza P. Staniszewski nic z tym nie robi.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zamiast Łodzi TIRy zajeżdżają Zgierz, ale Prezydent Zgierza P. Staniszewski nic z tym nie robi.

    PO (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Zamiast Łodzi TIRy zajeżdżają Zgierz, ale Prezydent Zgierza P. Staniszewski nic z tym nie robi.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    korki

    zzz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    a po Konstantynowie nie da się normalnie jeździć, bo nie tylko tiry ale osobówki z rejestracją EL też przejeżdżają. Miasto jest całe zakorkowane, szczególnie na drodze 710.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tiry

    Mieszkaniec Chojen (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Zobaczcie co się dzieje na ul/Kurczaki jaj jadą sznurem do Hutchinsona wciskają się nawet w uliczki osiedlowe,nawet policja nie daje rady.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    witam

    striełkow (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    A kiedy świnie rządzące w Łodzi zaczną łatać dziury w ulicach? Czy już platfusy wyprowadzili z kasy miasta wszystkie pieniądze?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wypierdalaj chamie

    Won (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    Ty cjuju niemyty

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nierzetelna informacja

    Gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    Podana informacja jest nierzetelna. Wystarczy chwilę pomyśleć, żeby się zorientować, że skoro ruch wzrósł w Konstantynowie, to musiał też wzrosnąć w Aleksandrowie i Zgierzu. Ciężarówki nie...rozwiń całość

    Podana informacja jest nierzetelna. Wystarczy chwilę pomyśleć, żeby się zorientować, że skoro ruch wzrósł w Konstantynowie, to musiał też wzrosnąć w Aleksandrowie i Zgierzu. Ciężarówki nie rozpływają się w powietrzu po wyjeździe z Konstantynowa, ale jadą dalej przez kolejne miasta aż do Strykowa gdzie mogą ponownie wjechać na autostradę. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dupek

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Dupku, nie wszyscy jeżdżą dookoła

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wjazdy docelowe też powinny być zakazane.

    Trollo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Po to mamy Widzew, Dąbrowę i Teofilów przemysłowy oraz Janów żeby robić tam centra przeładunkowe. Koniec z rozjeżdżaniem ulic przez ciężarówy!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ty to jesteś debil

    Jej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Skąd się biorą takie przygłupy?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Myślą samodzielnie a nie lemingoza

    Trollo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Poza tym ja ciebie nie wyzywałem bezmózgi jełopie klikający sobie łapki w górę.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY