reklama

Zakupy online zrewolucjonizują polski rynek? Artykuły spożywcze z dostawą do domu

Maja Piotrowska AIPZaktualizowano 
Damian Kujawa
Innowacyjne platformy e-commerence oferują dostarczenie zakupów już w godzinę pod drzwi wybranego domu.

Jak podają badania blisko 40 proc. Polaków zna rozwiązania oferowane przez sharing economy, z czego 26 proc. aktywnie z nich korzysta. W ten nurt wpisują się działania grupy szopi.pl. Platforma jest już dostępna w Warszawie i Krakowie, ale to nie koniec jej działań. Firma planuje rozbudowę swojej działalności na inne polskie miasta. Za pomocą serwisu można zamówić artykuły spożywcze, drogeryjne oraz z szeregu lokalnych sklepów. – Dostawy tego samego dnia były zawsze pewnym ideałem – prawie nie do osiągnięcia w handlu internetowym. Alternatywą są dostawy w modelu na żądanie (on demand), który można nazwać ”Uberem” dla zakupów spożywczych. Zamówienie klienta jest podejmowane przez „szopera”, który robi zakupy w sklepie w tej samej dzielnicy miasta i od razu dowozi towar klientowi pod drzwi. – komentuje Zbigniew Płuciennik, ekspert szopi.pl.

Czytaj też:
Płatności zbliżeniowe to już standard. Są wygodne, ale trzeba też zadbać o bezpieczeństwo. Sprawdź, że nie jest to trudne

Serwisy takie jak Instacart działają podobnie do sławnego Ubera – na zasadzie „sharing company” – korzystają z wykonawców, którzy odbierają zlecenia za pomocą smartfonów. Mogą oni zacząć i zakończyć swoją „dyżur” w dowolnej chwili praz używać swoich własnych aut jako środka transportu. – Największą i najbardziej znaną firmą działającą w ten sposób jest amerykański Instacart – od startu w 2012 roku dostarcza zakupy już w 35 największych miastach USA i właśnie pozyskał w marcu kolejne dofinansowanie zwiększając zainwestowany do tej pory kapitał z około 400m USD o kolejne 400 m USD. Ten model rozwija się bardzo dobrze w Azji a w Europie jest obecny w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i ostatnio również w Polsce – dodaje Zbigniew Płuciennik.

Dowodem na to, że zakupy on demand są coraz bardziej popularne w Polsce jest to, że że Carrefour Polska zamierza w II kwartale tego roku udostępnić internetową platformę sprzedaży Marketplace, łączącą zewnętrznych sprzedających z klientami oraz programem z zakresu tzw. ekonomii współpracy (collaborative economy), w którym klienci będą mogli zlecać innym osobom robienie i dostarczanie zakupów ze sklepów Carrefour.

Już blisko 50 proc. Polaków robi zakupy przez internet. Wartość rynku e-commerence jest w Polsce wyceniona jest na ponad 36 mld, a eksperci mówią, że do roku 2020 sięgnie ona 60 mld. Według badań co trzeci Polak chciałby zaoszczędzić czas przeznaczony na zakupy.

Obejrzyj wideo:

60sekundBIZNESU - o zakazie handlu w niedzielę

Wideo

Materiał oryginalny: Zakupy online zrewolucjonizują polski rynek? Artykuły spożywcze z dostawą do domu - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
ksiakkk

No proszę już nawet tak sie zaczyna robić :) ale to dobrze, aj sie przekonałam ostatnio przez jadezabiore do sharing economy :D zamiast stać w kolejce na poczcie, umówiłam sie wysłałam, zapłaciłam i tyle :) szybciej i sprawniej jest naprawdę

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3