Zaplecze budowy trasy W-Z nie zostanie przeniesione

Marcin Bereszczyński
Teren zaplecza ma sięgać od Piotrkowskiej do początku Centralu II
Teren zaplecza ma sięgać od Piotrkowskiej do początku Centralu II Paweł Łacheta
Udostępnij:
Protesty łódzkich przedsiębiorców, których obroty spadają z powodu budowy trasy W-Z, nie zostały wysłuchane. Przedsiębiorcy żądali przesunięcia zaplecza budowy z parkingu przy Centralu II w inne miejsce. Ich zdaniem zaplecze zablokuje dostęp klientów. O zmianę lokalizacji bazy budowy starało się 60 firm działających po północnej stronie al. Piłsudskiego między ul. Piotrkowską i Sienkiewicza.

Radni z klubu Łódź 2020 złożyli w poniedziałek interpelację do prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej. Ich zdaniem zaplecze budowy zostało umiejscowione tak, by było to korzystne dla wykonawcy, czyli Mostów Łódź, a nie dla łódzkich przedsiębiorców.

- Mosty Łódź w zamian za przychylność ze strony ZDiT nie tylko odtworzą zajęty teren, ale wręcz go upiększą, pomimo iż nie było to przedmiotem zawartej umowy - powiedział Łukasz Magin z klubu radnych Łódź 2020. - Chcemy dowiedzieć się, czy rzeczywiście takie porozumienie zostało zawarte. Jeśli tak, to straci na tym 60 podmiotów gospodarczych, a zyskuje jedynie wykonawca budowy trasy W-Z.

- W środę poprosiliśmy ZDiT o analizy innych miejsc, gdzie można było zlokalizować zaplecze budowy trasy W-Z. Do poniedziałku ich nie dostaliśmy - dodała radna Iwona Boberska z klubu Łódź 2020.

Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ds. inwestycji i remontów Zarządu Dróg i Transport w Łodzi wyjaśniła, że wspomniane analizy zostały wysłane radnym w poniedziałek. Argumentowała, że inne lokalizacje dla zaplecza budowy trasy W-Z spowodowałyby utrudnienia w ruchu pojazdów i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Ciężki sprzęt z budowy musiałby poruszać się tymi samymi, zakorkowanymi drogami, co łodzianie.

- Pod uwagę brane były miejsca przy pl. Zwycięstwa, przed dawnym Infosysem lub Synergią - mówi Katarzyna Mikołajec. - W każdym przypadku maszyny musiałyby wjeżdżać na drogi, którymi będzie odbywał się ruch pojazdów. Należałoby utworzyć pasy technologiczne, które zwiększyłyby korki w centrum. Lokalizacja zaplecza przy Centralu II nie będzie tak uciążliwa, jak sądzą przedsiębiorcy. Ogrodzenie placu budowy znajdzie się 5 m od ściany budynków, w których mają siedziby te firmy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
k
mieszaczu koniecznie biegnij z tą informacją do prokuratora. jeżeli wiesz coś o korupcji przy tym przetargu to nie zwlekaj, pomożesz sobie, łodzianom i co ważniejsze zrealizujesz obowiązek poinformowania organów ścigania o przestępstwie.
ż
żenada w zdit.
która dzięki koneksjom, a nie swojej wiedzy i doświadczeniu, zasiadła niezasłużenie na dyrektorskim stołku - ma do powiedzenia.?!. To i tak są kwestie zasłyszane od sponsorów : NITY i Stępnia :-)
T
TS
i tyle w temacie.
w
wziatka
słusznie !! paru dorobkiewiczów, konsumentów czosnku w dużych ilościach, wyznania mojżeszowego, chce zakłócić przebieg tej inwestycji !! tu już klamka zapadła,łapówki wzięte, odkręcić się nie da!!
c
czx
Czy głupota dziennikarska jest aż tak wielka, że przebudowy od budowy odróżnić się nie da?
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie