Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zaplecze budowy trasy W-Z nie zostanie przeniesione

Marcin Bereszczyński
Teren zaplecza ma sięgać od Piotrkowskiej do początku Centralu II
Teren zaplecza ma sięgać od Piotrkowskiej do początku Centralu II Paweł Łacheta
Protesty łódzkich przedsiębiorców, których obroty spadają z powodu budowy trasy W-Z, nie zostały wysłuchane. Przedsiębiorcy żądali przesunięcia zaplecza budowy z parkingu przy Centralu II w inne miejsce. Ich zdaniem zaplecze zablokuje dostęp klientów. O zmianę lokalizacji bazy budowy starało się 60 firm działających po północnej stronie al. Piłsudskiego między ul. Piotrkowską i Sienkiewicza.

Radni z klubu Łódź 2020 złożyli w poniedziałek interpelację do prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej. Ich zdaniem zaplecze budowy zostało umiejscowione tak, by było to korzystne dla wykonawcy, czyli Mostów Łódź, a nie dla łódzkich przedsiębiorców.

- Mosty Łódź w zamian za przychylność ze strony ZDiT nie tylko odtworzą zajęty teren, ale wręcz go upiększą, pomimo iż nie było to przedmiotem zawartej umowy - powiedział Łukasz Magin z klubu radnych Łódź 2020. - Chcemy dowiedzieć się, czy rzeczywiście takie porozumienie zostało zawarte. Jeśli tak, to straci na tym 60 podmiotów gospodarczych, a zyskuje jedynie wykonawca budowy trasy W-Z.

- W środę poprosiliśmy ZDiT o analizy innych miejsc, gdzie można było zlokalizować zaplecze budowy trasy W-Z. Do poniedziałku ich nie dostaliśmy - dodała radna Iwona Boberska z klubu Łódź 2020.

Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ds. inwestycji i remontów Zarządu Dróg i Transport w Łodzi wyjaśniła, że wspomniane analizy zostały wysłane radnym w poniedziałek. Argumentowała, że inne lokalizacje dla zaplecza budowy trasy W-Z spowodowałyby utrudnienia w ruchu pojazdów i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Ciężki sprzęt z budowy musiałby poruszać się tymi samymi, zakorkowanymi drogami, co łodzianie.

- Pod uwagę brane były miejsca przy pl. Zwycięstwa, przed dawnym Infosysem lub Synergią - mówi Katarzyna Mikołajec. - W każdym przypadku maszyny musiałyby wjeżdżać na drogi, którymi będzie odbywał się ruch pojazdów. Należałoby utworzyć pasy technologiczne, które zwiększyłyby korki w centrum. Lokalizacja zaplecza przy Centralu II nie będzie tak uciążliwa, jak sądzą przedsiębiorcy. Ogrodzenie placu budowy znajdzie się 5 m od ściany budynków, w których mają siedziby te firmy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki