Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zastanawiałeś się kiedyś które europejskie ulice handlowe są odwiedzane najczęściej?

Redakcja
Znaczne różnice w liczbie odwiedzających sklepy mogą mieć istotne znaczenie dla konwersji i potencjału handlowego.
Znaczne różnice w liczbie odwiedzających sklepy mogą mieć istotne znaczenie dla konwersji i potencjału handlowego. Szymon Starnawski
BNP Paribas Real Estate prezentuje pierwszą w historii ogólnoeuropejską analizę liczby osób odwiedzających najatrakcyjniejsze ulice handlowe w 23 kluczowych miastach.

Istnieje związek między liczbą odwiedzających sklepy, a strukturą przestrzenną śródmieść. W miastach z jednym obszarem handlowym, skoncentrowanym na 2 - 3 głównych ulicach, największa liczba odwiedzających sklepy występuje właśnie na nich (np. Monachium, Dublin, miasta skandynawskie, Praga i Zurych). Miasta jak Londyn, Berlin i Paryż posiadają duże rejony intensywnie odwiedzanych sklepów i wiele mniejszych obszarów handlowych. Dlatego też osiągają one rekordowe liczby odwiedzających sklepy na dwóch najważniejszych, najbardziej widocznych ulicach, podczas gdy „skromniejszy” ruch – który wciąż jednak jest bardzo dobry dla sprzedawców – występuje w pozostałych skupiskach handlowych.

Węzły transportowe i rewitalizacja obszarów miejskich mają istotny wpływ na liczbę odwiedzających sklepy. Najważniejsze ulice położone w pobliżu węzłów transportowych – np. Oslo i Helsinki – wykorzystują płynący z nich ruch. Rewitalizacja obszarów miejskich nie tylko sprzyja rozwojowi handlu, lecz także ożywia podaż tworząc nowe punkty sprzedaży i przyciągając inwestorów. Dobrym przykładem jest tutaj Warszawa, Wiedeń czy Lizbona. Przepływ osób odwiedzających punkty sprzedaży detalicznej zwiększają także nowe projekty handlowe, które mogą stać się popularniejsze od dotychczasowych, jak ma to miejsce w Amsterdamie.

Rola turystyki

Obok głównych obszarów wielkomiejskich, dużą liczbą osób odwiedzających sklepy może się poszczycić też kilka mniejszych miast. Są to m.in. Wiedeń, Dublin, Zurych i Sztokholm, których główne ulice sklepowe ukierunkowane na odbiorców masowych należą do czołowej 20-tki.

Specyficzna dla poszczególnych lokalizacji charakterystyka gospodarcza i kulturowa powyższych miast wywiera znaczący wpływ na przedmiotowe wartości. Niemniej jednak, turystyka wyróżnia się jako główny czynnik napędzający ruch pieszych, w szczególności biorąc pod uwagę fakt, iż obliczenia zostały dokonane w czerwcu, czyli na początku okresu najbardziej natężonego ruchu turystycznego, kiedy dzień w Skandynawii jest najdłuższy.

Odwiedzalność najważniejszych luksusowych ulic handlowych

Jeśli chodzi o główne luksusowe ulice, 5 najpopularniejszych znajduje się we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Danii. Pięć najważniejszych ulic to kultowe pasaże z największą koncentracją ruchu turystycznego.

Poza tym nie są one „czysto” luksusowe, ponieważ niektóre oferty wchodzą w zakres rynku masowego. Stąd też tamtejsze sklepy są odwiedzane przez klientów o różnym profilu, miejscowych i turystów. Najważniejsze prawdziwie luksusowe ulice znajdują się głównie we Włoszech: rzymska Via Condotti, która prowadzi do Piazza di Spagna, to ośrodek luksusu o największej liczbie odwiedzających sklepy.

Informacje dotyczące badania

Znaczne różnice w liczbie odwiedzających sklepy mogą mieć istotne znaczenie dla konwersji i potencjału handlowego. Inwestujący w nieruchomości handlowe wykorzystują te informacje oraz inne dane i badania na potrzeby swojej strategii rozwoju i identyfikacji poszczególnych interesujących miejsc. Celem niniejszej ogólnoeuropejskiej analizy liczby osób odwiedzających sklepy jest przedstawienie całościowego „obrazu” najważniejszych ulic w 23 globalnych i kluczowych pod względem stylu życia miastach. Liczba odwiedzających sklepy to jeden z najważniejszych wskaźników siły handlu detalicznego, przy czym nie stanowi on jedynego wyznacznika w tym względzie. Zasadniczym miernikiem dobrze prosperującego obszaru handlowego jest konwersja przepływu odwiedzających na wolumen dokonanych zakupów. W rzeczywistości niektóre obszary o mniejszej liczbie odwiedzających sklepy, np. luksusowe pasaże, wykazują wyższe obroty ze sprzedaży mimo niższej liczby osób odwiedzających tamtejsze sklepy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Zastanawiałeś się kiedyś które europejskie ulice handlowe są odwiedzane najczęściej? - Strefa Biznesu

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki