ZDiT ma konkretne plany jedynie remontów chodników

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Paweł Łacheta
O tym, ile dróg i torowisk zostanie wyremontowanych w 2016 r. oraz ile powstanie nowych, Zarząd Dróg i Transportu na razie nie informuje

Dopóki Rada Miejska w Łodzi nie przyjmie budżetu, ZDiT nie chce informować o inwestycjach, jakie zaplanował na przyszły rok. O tym, że będzie ich niewiele, radni byli już informowani pod koniec listopada w trakcie kilku komisji. Dlatego oczekiwali poprawek w budżecie. Czy zostaną wprowadzone? Okaże się jutro.

Remont ul. Kilińskiego. Drogowcy między świętami a sylwestrem zamierzają kontynuować prace

Konkretne plany remontowe ZDiT ma na razie tylko w przypadku chodników.

- W tym roku na remonty chodników w 90 lokalizacjach wydaliśmy ponad 7 mln zł. Natomiast nowe chodniki powstały przy okazji inwestycji na ul. św. Teresy i Rydzowej. W przyszłym roku planujemy wydać na ten cel 7,5 mln zł. Największe prace zaplanowaliśmy na ul. Spornej, Złotno i Źródłowej - podkreśla Marcin Woźniak, p.o. zastępca naczelnika wydziału eksploatacji w ZDiT.

Co poza remontami chodników? W listopadzie Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT, informował, że na remonty dróg asfaltowych ZDiT ma na razie 2 mln zł. Pieniądze te chce przeznaczyć jako wkład własny do modernizacji ul. Rokicińskiej od ul. Malowniczej do granic miasta. Resztę pieniędzy zamierza pozyskać z Unii Europejskiej.

ZDiT: System sterowania ruchem coraz bardziej się dostraja. Korki to efekt świąt

W listopadzie ZDiT twierdził, że nie ma też pieniędzy na remonty torowisk. Przyznał nawet, że istnieje duże prawdopodobieństwo wyłączenia z użytku torowisk na ul. Wojska Polskiego i Aleksandrowskiej, od Szczecińskiej do Chochoła, ze względu na ich zły stan.

Dlatego radni z komisji ds. transportu domagali się znalezienia w budżecie miasta na 2016 r. pieniędzy na remonty torów na ul. Wojska Polskiego i Aleksandrowskiej.

Wyższe opłaty za parkowanie w Łodzi mają służyć rotacji aut na parkingach czy zasileniu budżetu?

Zgodnie z szacunkami Grzegorza Nity dokumentacja projektowa dotycząca modernizacji tylko jednego torowiska i pobliskiej jezdni może kosztować ok. 1,5 mln. Jej opracowanie może zająć rok, więc remont rozpocząłby się dopiero w 2017 roku.

W budżecie miały się natomiast znaleźć środki na rozpoczęcie remontu torowiska na ul. Dąbrowskiego, od al. Rydza-Śmigłego do ul. Rzgowskiej. Prace rozpoczęłyby się jednak tylko wtedy, gdyby udało się pozyskać unijne dofinansowanie.

Trasa W-Z. Kierowcy chcą pasa, z którego nie korzystają autobusy

Pieniądze z Unii miałyby zostać wykorzystane na większy projekt, który dotyczyłby remontu torów na ul. Dąbrowskiego, al. Rydza-Śmigłego, ul. Rzgowskiej i tych, które znajdują się na wiadukcie na ul. Przybyszewskiego. Częścią projektu byłoby też zakupienie 30 tramwajów. Nie wiadomo jednak, kiedy projekt mógłby zostać zrealizowany.

Na co ZDiT ma pieniądze w przyszłym roku? Głównie na węzeł multimodalny przy dworcu Łódź Fabryczna.

Aż 54,3 mln zł ma pójść na budowę węzła, kolejne 30 mln zł na przebudowę układu dróg wokół dworca, a następne 2,8 mln na przebudowę infrastruktury wokół dworca. Do tego jeszcze 1 mln zł na utrzymanie węzła w 2016 r.

Zobacz też:

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

?????

Ciekawostką jest skrzyżowanie Dąbrowskiego-Śmigłego Rydza jak również ta sama sytuacja na rondzie Broniewskiego... stajemy jako pieszy na światłach i widzimy tak zapala się czerwone światło dla samochodów ( przejscie przez śmigłego) człowiek czeka samochody czekają i wszyscy maja czerwone i tak dłuższą chwilę ok 3-4min po czym zapala sie zielone dla przechodniów ( do przejscia 4 pasy z jednej, 3pasy z drugiej ) i ok 0,8 min na przejście jestem człowiekiem młodym więc daje rade ale starsze osoby......... A no i jeszcze dostawiono sygnalizacje na torowisko więc jak by sie człowiek stosował to może w 20 min by dał rade przejsc z jednej strony na druga.

z
z Łodzi

Za podobne pieniądze poza rowem w mieście Łodzi:
1. wykonano estakadę dla samochodów "pomiędzy skrzyżowaniami" :-)
2. Zbudowano wiatę przystankową ( za ok 50 mln zł) pod którą w każdej chwili może dojść tragedii
3. Zasiano las świateł zakłócających płynność ruchu zarówno komunikacji indywidualnej jak i zbiorowej ( ciekawostka: przejazd tramwajem trasą WZ przed remontem był krótszy niż po remoncie ,pomimo wymiany torowisk!) druga ciekawostka wyjazd z dworca kaliskiego trwa teraz ok 10 min - na odcinku ok 200 m są teraz 2 przystanki (al. Włókniarzy pod estakadą)
4. Zwężono na kilku odcinkach dobrze funkcjonującą szeroką arterię komunikacyjną
5. Utrudniono dojazd samochodem do firm i instytucji w ścisłym centrum
6. Utrudniono poruszanie się po mieście komunikacją miejską poprzez konieczność większej liczby przesiadek dla pasażerów.
7. Zlikiwidowano (pomimo protestów mieszkańców) linię autobusową łączącą bezpośrednio Retkinia - Widzew
8. Zbudowano obszarowy system sterowania ruchem, który więcej przeszkadza niż pomaga (podając błędne informacje pasażerom)
9. Zakupiono tramwaje z niewielką liczbą miejsc siedzących, bo i tak pasażerowie będą często się przesiadać :-) - ale to już chyba za oddzielną kasę
10. Ograniczono prędkość przejazdu w tunelu i rowie do 50 km/h

Swoi i znajomi królika zarobili. Kasa unijna przewalona.
Propaganda sukcesu władz przebija tą za PRL
I to wszystko by mieszkańcom żyło się lepiej.Ale czy Mieszakńcom?

f
fan propagandy

za Onet: Gdańsk: prace końcowe tunelu pod Martwą Wisłą
Główne prace budowlane przy tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostaną zakończone do końca grudnia. Tunelem będą mogły się poruszać pojazdy o dużej ładowności, także z ładunkami niebezpiecznymi. Tunel ma średnicę wewnętrzną 11 metrów w każdej nitce.
Koszt budowy tunelu to 889 mln zł. W 85 proc. inwestycja jest dofinansowana z funduszy UE.
Tunel pod Martwą Wisłą o całkowitej długości 1377,5 metra złożony jest z dwóch równoległych wydrążonych dróg. W każdej z nitek tunelu powstała jezdnia z dwoma pasami ruchu i poboczem.
Tunel pod Martwą Wisłą jest pierwszym wykonanym w Polsce pod wodą metodą TBM (Tunnel Boring Machine), czyli za pomocą gigantycznego "kreta". Maszyna o długości ok. 90 metrów oraz o średnicy 12 metrów, należy do największych tego typu urządzeń na świecie. W najgłębszym miejscu tunel znajduje się ok. 35 metrów pod lustrem wody Martwej Wisły.
Czy to prawda, że w Łodzi za podobne pieniądze zrobiono rów otwarty od góry o długości ok. 150 m na głębokości 6 m.

C
Czytelnik

Na co przeznaczono 32 mln zł zatwierdzonych przez Radę Miejską, w przeddzień ostatnich wyborów prezydenckich w Łodzi, na budowę przedłużenie Al. Kościuszki w kierunku południowym? Były pokazywane różne nibyplany i nibywizualizacje. Kiedy rozpocznie się ta inwestycja?

d
dEstrukcjA

Od ulicy Jana do Piotrowiczowej . Takiego chodnika nie znajdziecie w cały mieście. ul. Jana , Kniaziewicza , Ks.Brzóski , niech tu przyjadą ci co mieli pilnować porządku w mieście i zobaczą , czy są zadowoleni ze swojej roboty. ZDiT i urzędasy są współodpowiedzialni za zaistniały proceder , bo nie interesowali się tym i nie wymogli od służb porządkowych , żeby pilnowały tu ładu .

p
pedalot

nowy podatek dla kierowców, na poczet naprawy zniszczonych chodników.

:Pieniądze na remonty

Dziury doły wyboje krzywe tory rudery pozostaną i będą dalej promowały "Łódź największą wiochę w Europie".

S
Szlag

A co z dojazdami di A1? Wstydu nie macie?

Ł
Łódź kreuje

na naprawę dróg na Srebrnej, Sierakowskiego, Fredry i innych. Mieszkańcy Górnej, Polesia i Widzewa to też nie Łódź. Kto nie mieszka na Piotrkowskiej lub nie mieszka w rowie HZ i w okolicy rowu, ten nie z Łodzi wg. ZDiT

Dodaj ogłoszenie