Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zgierzanie będą mogli przechodzić przez tory?

Marcin Bereszczyński
Grzegorz Gałasiński
Stacja Zgierz Północ ma peron, z którego można wyjść tylko w stronę osiedla 650-lecia. W ten sposób mieszkańcy osiedla Proboszczewice zostali odcięci od stacji kolejowej i miasta. Teraz pojawiła się szansa, że powstanie przejście przez tory.

Po doniesieniach o przebudowie peronu bez przejścia dla pieszych, zebrała się komisja składająca się z pracowników Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, PKP Polskich Linii Kolejowych i zgierskiego ratusza. Komisja pojechała na stację Zgierz Północ i spotkała się z mieszkańcami.

Radny Radosław Gajda przypomina, że podczas spotkania z mieszkańcami argumentowano, iż zrobienie przejścia przez tory jest niemożliwe, gdyż od strony Proboszczewic dojście przebiegać musiałoby przez prywatne grunty. Teraz pojawiła się jednak szansa, że powstanie przejście przez tory i ścieżka z osiedla na stację.

- Z mojej analizy wynika, że teren wzdłuż nasypu od strony północnej jest terenem kolejowym i przylegają do niego działki miejskie, na których można wytyczyć ścieżki dla pieszych - mówi Gajda.

Radny Radosław Gajda kilka dni temu podzielił się tą informacją z marszałkiem województwa łódzkiego. W trzeciej już interpelacji w tej sprawie wysłał mu również mapki z zaznaczeniem właścicieli działek sąsiadujących ze stacją Zgierz Północ.

- Przejście przez tory jest utrudnione i stało się bardzo niebezpieczne - argumentuje Radosław Gajda. - Wszystko jednak wskazuje na to, że Urząd Marszałkowski i PKP PLK wyjdą naprzeciw oczekiwaniom zgierzan i przejście dla pieszych powstanie.

Przebudowa peronu na stacji Zgierz Północ jest częścią projektu modernizacji i budowy przystanków kolejowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Projekt obejmuje odcinki czterech linii kolejowych - z Łodzi do Łowicza, z Łodzi do Kutna, z Łodzi do Sieradza, a także ze stacji Łódź Kaliska przez Łódź Chojny do stacji Łódź Widzew. W ramach tej inwestycji powstaje 8 nowych przystanków: Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice, Domaniewice Centrum, Zgierz Jaracza, Ozorków Nowe Miasto, Łódź Pabianicka i Łódź Dąbrowa.

Przebudowanych zostanie też 9 istniejących przystanków: Smardzew, Glinnik, Swędów, Stryków, Głowno, Zgierz Kontrewers (dawne Jedlicze Łódzkie), Grotniki, Chociszew oraz Zgierz Północ.

Pierwsze prace rozpoczęły się na początku tego roku, a ich zakończenie przewidziane jest w trzecim kwartale przyszłego roku. Koszt budowy i przebudowy przystanków, modernizacji przejazdów kolejowych to około 52 mln zł.

Damy ci więcej - zarejestruj się!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki