Złote Maski 2017. "Czarownice z Salem" jako najlepszy...

    Złote Maski 2017. "Czarownice z Salem" jako najlepszy spektakl [ZDJĘCIA]

    Dariusz Pawłowski

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Złote Maski 2017. "Czarownice z Salem" jako najlepszy spektakl [ZDJĘCIA]
    1/48
    przejdź do galerii

    ©Krzysztof Szymczak

    W Teatrze Wielkim w Łodzi odbyła się gala rozdania Złotych Masek za sezon 2016/2017.
    Na scenie Teatru Wielkiego łódzcy recenzenci teatralni rozdali wczoraj swoje doroczne nagrody - Złote Maski. Najwięcej wyróżnień za sezon 2016/2017 przypadło Teatrowi im. Stefana Jaracza.

    Złotą Maskę za najlepszy spektakl w sezonie 2016/2017 kapituła przyznała Teatrowi im. Stefana Jaracza w Łodzi za „Czarownice z Salem” Arthura Millera w reżyserii Mariusza Grzegorzka. Przedstawienie powstało we współpracy z łódzką Szkołą Filmową.

    Złota Maska za najlepszą reżyserię w sezonie 2016/2017 przypadła Mariuszowi Grzegorzkowi za spektakl „Czarownice z Salem” Arthura Millera zrealizowany na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi.

    Złota Maska za najlepszą rolę męską powędrowała do Ireneusza Czopa za rolę Johna Proctora w spektaklu „Czarownice z Salem” Arthura Millera na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi. Za najlepsze role żeńskie wyróżniono dwie aktorki. Złote Maski otrzymały Agnieszka Więdłocha za rolę Abigail Williams w spektaklu „Czarownice z Salem” Arthura Millera na scenie im. Stefana Jaracza w Łodzi oraz Iwona Bielska za rolę Zofii Komedowej w spektaklu „Komeda” Jarosława Murawskiego i za rolę Wzmożkowej w spektaklu „Wiele demonów” Jerzego Pilcha, koprodukcjach Teatru Nowego w Łodzi i Teatru IMKA w Warszawie

    Złotą Maskę za najlepsze kostiumy i dekoracje wręczono Izabeli Stronias za spektakl „Semele” Georga Friedricha Händla, koprodukcji Teatru Wielkiego w Łodzi, Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi, Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Złotą Maskę za najlepsze kostiumy przyznano także Annie Chadaj za spektakl „Lamaila” Macieja Pawłowskiego w reżyserii autora na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi.

    Złotymi Maskami za najlepsze spektakle w teatrach lalkowych w sezonie 2016/2017 wyróżniono Teatr Pinokio w Łodzi za przedstawienie „B@jki robotów” Stanisława Lema do scenariusza Martyny Lechman i w reżyserii Darii Kopiec oraz Teatr Arlekin im. Henryka Ryla w Łodzi za widowisko „Księga dżungli” Rudyarda Kiplinga do scenariusza i w reżyserii Bernda Ogrodnika.

    Złota Maska za najlepszy debiut aktorski w sezonie przypadła absolwentowi łódzkiej Szkoły Filmowej, Maciejowi Musiałowskiemu za rolę Huwa Prossera w spektaklu „Diabeł, który…” Johna Osborne’a na scenie Teatru Studyjnego w Łodzi.

    Złotą Maską za najlepsze wydarzenie na scenie off uhonorowano V Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy pod hasłem: Teatr naznaczony muzyką, przygotowany przez Teatr Chorea w Łodzi.

    Kapituła przyznałą poza tym dwie Nadzwyczajne Złote Maski. Pierwszą dla ks. Waldemara Sondki za konsekwentne, przy udziale repertuaru na niezmiennie wysokim poziomie artystycznym i intelektualnym, budowanie od 30 lat marki Teatru Logos w Łodzi. Drugą zaś dla Teatru Wielkiego w Łodzi i Stowarzyszenia Promocji Kultury im. Aleksandra Tansmana za przywrócenie scenie i literaturze operowej „Złotego Runa” Aleksandra Tansmana, które stało się wydarzeniem o randze światowej.

    Kapituła obradowała w składzie: Izabella Adamczewska (Gazeta Wyborcza), Małgorzata Karbowiak i Łukasz Kaczyński (Kalejdoskop), Renata Sas (Express Ilustrowany) i Dariusz Pawłowski (Dziennik Łódzki). Gala Złotych Masek poprzedziła finał operowego konkursu kompozytorskiego „Człowiek z Manufaktury”.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (15)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    co za fotoreporter?

    Gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    ja nie moge...
    jak mozna wrzucic na portal prasowy - gdzie info ma byc krotkie, zwiezle i jak najszybciej przyblizyc temat - 50 fotek, z ktorych wiekszosc 'napieprzonych' jest w trybie seryjnym i...rozwiń całość

    ja nie moge...
    jak mozna wrzucic na portal prasowy - gdzie info ma byc krotkie, zwiezle i jak najszybciej przyblizyc temat - 50 fotek, z ktorych wiekszosc 'napieprzonych' jest w trybie seryjnym i jedna niemal identyczna do drugiej... gdzie odpowiedzialnosc fotografa za tresc materialu i gdzie fotoedytor??? litosci...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A co z teatrami miasta ?

    łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    W " mieście " mamy bardzo dobre teatry lalkowe - to fakt , jeśli chodzi o teatry to dla takiego miasta jak Łódź to mało , oraz świetnie wydawane pieniądze na kulturę np. niektóre festiwale .

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Oni nie mają swojego zdania!

    staś (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Przecież widać, że to nie kwestia oceny sezonu, tylko jak wiatr wieje i kto w czyjej kieszeni siedzi!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pan Dariusz wygląda jak b grzeczny, nie konfliktowy artysta

    Brawo brawo !! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Zero prowokamcji!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bielska, Dupolis, Teatr Nowy jako słup

    Donaldto Juy y Tusc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    Rola Bielskiej w Komedzie była naprawdę godna uwagi. Niestety nie mogę pozbyć się wrażenia, że bardziej chodzi nie tyle o jej artystyczny talent, ile o pompowanie (dyskretne lecz skuteczne)...rozwiń całość

    Rola Bielskiej w Komedzie była naprawdę godna uwagi. Niestety nie mogę pozbyć się wrażenia, że bardziej chodzi nie tyle o jej artystyczny talent, ile o pompowanie (dyskretne lecz skuteczne) Duopolis Teatralnego (zwanego przez niektórych Dupolisem). Szef Teatru IMKA narobił sobie brochu swymi durnymi wypowiedziami podczas kampanii wyborczej i nie może liczyć na miłosierdzie gminy rządzącej. Z kolei w Twierdzy Łódzkiej, platformerskim bastionie, może znaleźć możliwości transferu środków na swoją działalność. A Teatr Nowy w tym układzie robi za słupa. Gdyby jednak ktoś chciał sprawę drążyć, teraz można powiedzieć: "No jak to? przecież Dupolis ma nagradzane spektakle! Sprawa jest czysta!"
    Jeszcze raz powtarzam: nie kwestionuję talentu Iwony Bielskiej. Chodzi tylko o to, że talent ów postawiono w niejasnym kontekście.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A czy ktoś czyta te recenzje?

    magda (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

    Jak czytam te wypociny tych Państwa, jak czasami widać, że uzgadniają miedzy sobą o czym jest dany spektakl, lub piszą po porostu streszczenia, chcę mi się śmiać!!!!! AMATORZY - nie dziennikarze.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ???

    Zdzisio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

    O co chodzi? Najlepszy spektakl teatru lalkowego to "B@jki robotów", czy "Księga Dżungli" ? (mamy 2 teatry lalkowe w Łodzi). Nieco to...żałosne.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zadaj sobie pytania

    Sese (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    Jak bywasz na premierach (powiedzmy tych "najważniejszych"), widujesz nasz brygadę teatralna? Odpowiedz prosta - nie! Oni są zaprzeczeniem słowa recenzja!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    SZCZERZE???

    Zdzisio! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    piękne bajki to były.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Teatr Pinokio!

    Pinokio nie kłamie! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Gdzie nasze piękne bajki dla dzieci? i nasz wielebny KONRAD!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Odpust, a nie nagrody

    Faf (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    Smutne to, ze Ci łódzcy dziennikarze są tak strasznie uwikłani i to widać co roku w ich werdyktach!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Iwona Bielska

    Kompleks Warszawy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

    Iwona Bielska to świetna aktorka, ale czy przyznanie jej Złotej Maski nie potwierdza coraz papularniejszej w Łodzi tendencji do eksponowania kompleksu warszawskiego? Nie mamy dobrych aktorek w Łodzi?

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo