Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Złote Maski 2017. "Czarownice z Salem" jako najlepszy spektakl [ZDJĘCIA]

Dariusz Pawłowski
Dariusz Pawłowski
W Teatrze Wielkim w Łodzi odbyła się gala rozdania Złotych Masek za sezon 2016/2017.

Na scenie Teatru Wielkiego łódzcy recenzenci teatralni rozdali wczoraj swoje doroczne nagrody - Złote Maski. Najwięcej wyróżnień za sezon 2016/2017 przypadło Teatrowi im. Stefana Jaracza.

Złotą Maskę za najlepszy spektakl w sezonie 2016/2017 kapituła przyznała Teatrowi im. Stefana Jaracza w Łodzi za „Czarownice z Salem” Arthura Millera w reżyserii Mariusza Grzegorzka. Przedstawienie powstało we współpracy z łódzką Szkołą Filmową.

Złota Maska za najlepszą reżyserię w sezonie 2016/2017 przypadła Mariuszowi Grzegorzkowi za spektakl „Czarownice z Salem” Arthura Millera zrealizowany na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi.

Złota Maska za najlepszą rolę męską powędrowała do Ireneusza Czopa za rolę Johna Proctora w spektaklu „Czarownice z Salem” Arthura Millera na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi. Za najlepsze role żeńskie wyróżniono dwie aktorki. Złote Maski otrzymały Agnieszka Więdłocha za rolę Abigail Williams w spektaklu „Czarownice z Salem” Arthura Millera na scenie im. Stefana Jaracza w Łodzi oraz Iwona Bielska za rolę Zofii Komedowej w spektaklu „Komeda” Jarosława Murawskiego i za rolę Wzmożkowej w spektaklu „Wiele demonów” Jerzego Pilcha, koprodukcjach Teatru Nowego w Łodzi i Teatru IMKA w Warszawie

Złotą Maskę za najlepsze kostiumy i dekoracje wręczono Izabeli Stronias za spektakl „Semele” Georga Friedricha Händla, koprodukcji Teatru Wielkiego w Łodzi, Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi, Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Złotą Maskę za najlepsze kostiumy przyznano także Annie Chadaj za spektakl „Lamaila” Macieja Pawłowskiego w reżyserii autora na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi.

Złotymi Maskami za najlepsze spektakle w teatrach lalkowych w sezonie 2016/2017 wyróżniono Teatr Pinokio w Łodzi za przedstawienie „B@jki robotów” Stanisława Lema do scenariusza Martyny Lechman i w reżyserii Darii Kopiec oraz Teatr Arlekin im. Henryka Ryla w Łodzi za widowisko „Księga dżungli” Rudyarda Kiplinga do scenariusza i w reżyserii Bernda Ogrodnika.

Złota Maska za najlepszy debiut aktorski w sezonie przypadła absolwentowi łódzkiej Szkoły Filmowej, Maciejowi Musiałowskiemu za rolę Huwa Prossera w spektaklu „Diabeł, który…” Johna Osborne’a na scenie Teatru Studyjnego w Łodzi.

Złotą Maską za najlepsze wydarzenie na scenie off uhonorowano V Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy pod hasłem: Teatr naznaczony muzyką, przygotowany przez Teatr Chorea w Łodzi.

Kapituła przyznałą poza tym dwie Nadzwyczajne Złote Maski. Pierwszą dla ks. Waldemara Sondki za konsekwentne, przy udziale repertuaru na niezmiennie wysokim poziomie artystycznym i intelektualnym, budowanie od 30 lat marki Teatru Logos w Łodzi. Drugą zaś dla Teatru Wielkiego w Łodzi i Stowarzyszenia Promocji Kultury im. Aleksandra Tansmana za przywrócenie scenie i literaturze operowej „Złotego Runa” Aleksandra Tansmana, które stało się wydarzeniem o randze światowej.

Kapituła obradowała w składzie: Izabella Adamczewska (Gazeta Wyborcza), Małgorzata Karbowiak i Łukasz Kaczyński (Kalejdoskop), Renata Sas (Express Ilustrowany) i Dariusz Pawłowski (Dziennik Łódzki). Gala Złotych Masek poprzedziła finał operowego konkursu kompozytorskiego „Człowiek z Manufaktury”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Złote Maski 2017. "Czarownice z Salem" jako najlepszy spektakl [ZDJĘCIA] - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki