Joanna Cortés stworzyła na scenie łódzkiej opery wiele pamiętnych kreacji. Za rolę Carmen otrzymała w sezonie 1991/92 Złotą Maskę za najlepszą rolę kobiecą, w pierwszej edycji nagród łódzkich recenzentów teatralnych. W sezonie 1987/88 za kreację Abigaille w „Nabucco” Verdiego otrzymała Srebrny Pierścień. W Łodzi śpiewała różnorodny repertuar - od Halki, Madame Butterfly, Toski, Elżbiety w „Don Carlosie”, po Tatianę w „Eugeniuszu Onieginie”, Matkę Joannę w „Diabłach z Loudun”.
Na deskach Opery Narodowej śpiewała m.in. Lady Makbet w „Makbecie” Verdiego, role tytułowe w „Salome” Straussa, „Fedorze” Giordana, Adalgizę w „Normie” Belliniego, Zyglindę w „Walkirii” Wagnera oraz Piłę w operze „Ubu Rex” Pendereckiego.
W „Tosce” pod dyrekcją Antona Coppoli wystąpiła w nowojorskiej National Grand Opera (1990). Śpiewała z Placido Domingiem podczas koncertu Serce dla Serc zorganizowanego przez prof. Zbigniewa Religę w Zabrzu (1992). Należała do artystek wzbudzających największe emocje publiczności...
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?