Zmniejszono liczbę autobusów kursujących z Huty Jagodnica. Mieszkańcy są oburzeni

Agnieszka Magnuszewska
Drastycznie zmniejszono liczbę kursów autobusowych z Huty Jagodnica
Drastycznie zmniejszono liczbę kursów autobusowych z Huty Jagodnica Łukasz Kasprzak
Udostępnij:
Z myślą o mieszkańcach Aleksandrowa, a nie o łodzianach układano rozkłady jazdy autobusów linii 74 A i B. Przekonani są o tym mieszkańcy Huta Jagodnica, którzy po zmianach w rozkładach nie mają jak wrócić z pracy, a dzieci czym dojechać do szkoły.

- Wcześniej mieliśmy jeden autobus linii 74 i w ciągu dnia kursował 50 razy. Teraz mamy dwie linie, ale łączna ilość ich kursów to 33 - mówi Krzysztof Markus z Huty Jagodnica. - Jak ktoś spóźni się na autobus, to musi czekać 40-50 minut. Do domu nie opłaca się wracać, bo wiele osób musi iść do przystanku ponad kilometr.

Zmiany w rozkładach jazdy spowodowane są wydłużeniem kursów do Aleksandrowa i podpisaniem w tej sprawie porozumienia międzygminnego, które obowiązuje od 1 września.

- I właśnie pod mieszkańców tej miejscowości ułożono rozkłady, a o nas zapomniano. Gdy zadzwoniłam do zarządu dróg i zapytałam o powód takiej decyzji, usłyszałam, że Aleksandrów jest bogatszy - oburza się Małgorzata Walczak.

Absurdów w rozkładzie jazdy nie brakuje. Przede wszystkim linia 74 B na Hutę Jagodnicę nie kursuje w dni robocze między godz. 4.37 a 9.37. Za to w niedzielę między tymi godzinami jest aż osiem kursów. A biorąc po uwagę dwie linie 74 A i B to kursów w niedzielę jest więcej niż w dni robocze. Poza tym z ostatnich autobusów jadących w stronę Huty Jagodnica nie mogą korzystać osoby pracujące na drugą zmianę. Brakuje im 10 minut do przesiadki.

Co na to Zarząd Dróg i Transportu?

- Takie rozwiązanie zostało pozytywnie zaopiniowane przez rady osiedli, których to dotyczy - zaznacza Wojciech Kubik, rzecznik ZDiT.

Jednak członkowie rady się z tym nie zgadzają.

- Konsultowano z nami przebieg wydłużonych tras, ale nie rozkłady jazdy - podkreśla Sławomir Markus z Rady Osiedla Złotno.

ZDiT nie widzi błędów w rozkładach i tłumaczy, że ogólna liczba odjazdów z Huty Jagodnica zmniejszyła się o liczbę kursów kierowanych do Aleksandrowa.

- Autobusy linii 74, 74A i 74B kursują na terenie Łodzi średnio co 20 minut, ale gdy jedna z brygad (autobus) jedzie do Aleksandrowa, częstotliwość w Hucie Jagodnicy spada do 40 minut - dodaje Kubik.

A po co nadmierna częstotliwość autobusów w niedzielę?

- Kursy w godzinach 5-7 w dni robocze są realizowane do Aleksandrowa, dlatego linia 74B jeździ o tej porze tylko w weekendy - wyjaśnia rzecznik ZDiT.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anka
Spadaj BUFONIE!!!
g
gogol
odpowiedź jest prosta. nie spóźniajcie sie na autobus to nie bedzie problemu.
Z
Zygmunt
No właśnie, w jakim celu zlikwidowano linie tramwajową na Nowe Złotno. Swego czasu z centrum miasta na Złotno kursowały dwie linie tramwajowe. Komu to przeszkadzało? Było to bardzo dobre, bo punktualne, stałe i ekologiczne połączenie przeciwległych dzielnic i centrum Łodzi z Parkiem na Zdrowiu, cmentarzem na Mani i peryferyjnym Nowym Złotnem. Wzdłuż al. Unii i Srebrzyńskiej, gdzie biegło torowisko otoczone bogatą krzewiastą zielenią, władze miasta zlikwidowały tory i zieleń, urządzając tamże miejsca parkingowe dla samochodów. To przedsięwzięcie oznaczało, że na Zdrowie i po zdrowie do Parku lepiej udać się w otoczeniu spalin, niż pojazdem ekologicznym, jakim niewątpliwie jest tramwaj.
Ta błędna polityka komunikacyjna jest stosowana do dziś. Obecny paraliż komunikacyjny miasta jest właśnie wynikiem tej polityki. Na skutek awarii, robót drogowych, remontów torowisk i innych prac - tworzy się chaos i ogromne utrudnienia komunikacyjne. Tworzone na ten czas tzw objazdy i komunikacja zastępcza niczego nie rozwiązują. Podróżni tracą cenny czas. A na ulicach tworzą się korki samochodowe zatruwając miasto spalinami.
Gdyby władza myślała o mieszkańcach (nie tylko o swoich korzyściach) i potrafiła patrzeć na problemy mieszkańców perspektywicznie i rozwojowo, to nie likwidowałaby tak planowo i systematycznie torowisk tramwajowych. Gdyby nie zlikwidowano torowisk na ul Tuwima, a, Struga, Sterlinga, Czerwonej, Wróblewskiego, Radwańskiej itp - możliwe byłyby wówczas elastyczne i z minimalną stratą czasu objazdy tramwajowe. Wówczas potencjalni pasażerowie komunikacji miejskiej nie byliby zmuszeni do przesiadania się do własnych samochodów. Ten brak wyobraźni rządzących skutkuje szkodliwym dla zdrowia pomnażaniem natężenia trujących spalin w centrum miasta, nadmiernie czasowo wydłużonymi przejazdami komunikacji miejskiej.
Dobrze się stało, że obecnie - częściowo gruntownie - przeprowadzane są remonty torowisk tramwajowych i odtwarzana jest komunikacja bezpośrednio do budowanego Dworca Fabrycznego. Brawa dla pani Prezydent. Zawsze lepsza sporadyczna renowacja niż sukcesywna dewastacja. Oby tak dalej!
A
ALEKSANDROWIAIN
NAJPIERW SPRZEDAJCIE WARTE GRUBE TYSIĄCE SAMOCHODZIKI MIESZKAŃCY HUTY JAGODNICY a potem narzekajcie na rozkłady.

Autobusy woziły samych starych bez biletów, bogaczy, tych na gapę a tylko w 25% uczciwych z biletami ważnymi.

KUPCIE SOBIE ROWERY ALBO TACZKI.
p
ppp
Przekaz tego jest jeden, trza się wyprowadzić z Łodzi. Działania władzy są oczywiste, trzeba zrobić wszystko żeby to miasto wymarło. Żeromski pisał, "gałganów diabli wezmą, ŁÓDŹ i tak zostanie".
Z
Złotno
w gumiaki i na rower!
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie