Czytaj dalej na kolejnym slajdzie: kliknij strzałkę „w prawo", lub skorzystaj z niej na klawiaturze komputera.
Na mocy podpisanej w 2019 roku umowy trwa remont peronów dworca. Pięć nowych peronów na stacji Łódź Kaliska sprawi, że będzie ona obsługiwać znacznie więcej pociągów. Nowe kładki i przejścia ułatwią pasażerom poruszanie się na trasie dworzec – miasto. Trakcja i torowiska zostaną wymienione, zaś ruch pociągów będzie sterowany komputerowo.
Dzięki wykorzystaniu nieczynnego wiaduktu wschodniego i budowie na nim trzech nowych torów zostanie zlikwidowane tzw. wąskie gardło, czyli jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej w kierunku południowo – wschodnim, m.in. do stacji Łódź Chojny, i dalej w kierunku województw świętokrzyskiego podkarpackiego. Efektem prac będzie znaczne zwiększenie możliwości przejazdu pociągów: sprawne podróże do Kutna i Łowicza, w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza i Kalisza oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska i Dębicy – zaznacza Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Inwestycja ma kosztować blisko 340 mln zł.