- Do końca ubiegłego roku klienci brytyjskich sklepów Tesco mogli skorzystać z promocji "Taste of Poland", czyli smaki Polski - mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco. - Produkty znad Wisły były dostępne w obniżonych cenach, a wybrane także w specjalnych ofertach promocyjnych typu "3 sztuki za 1 funta". Dodatkowo, do 40 tysięcy klientów, korzystających z programu lojalnościowego Tesco Clubcard, wysłane zostały specjalne kupony zniżkowe na polskie produkty. Promocja cieszyła się dużym zainteresowaniem, nie tylko wśród polskiej społeczności na Wyspach.
W brytyjskich sklepach Tesco kupimy m.in. gulasz, bigos i 12 innych produktów Pamapolu z Ruścca pod Bełchatowem, a także sosy i dżemy marki Łowicz, która ma zakład i centrum dystrybucji w Tymienicach koło Zduńskiej Woli. W sumie Agros Nova dostarcza 16 produktów na Wyspy. Polacy w Anglii mogą się też raczyć Hoop Colą, którą produkuje kutnowska Kofola.
Wraz z nową kampanią "Taste of Poland" na półkach sklepów w Wielkiej Brytanii pojawiło się 75 nowych produktów.
- To doskonała wiadomość dla całej polskiej społeczności w Wielkiej Brytanii - podkreśla Lucy Neville-Rolfe, dyrektor grupy Tesco ds. korporacyjnych. - Cieszę się, że mogliśmy zaprezentować polskie produkty także brytyjskim klientom i zachęcić ich do skosztowania nowych smaków. Jesteśmy dumni, że korzystając z naszej skali możemy pomagać polskim producentom eksportować swoje produkty nie tylko do Wielkiej Brytanii, ale i do sklepów Tesco w 12 krajach Azji i Europy.
Z wzrostu sprzedaży polskich artykułów spożywczych w Wielkiej Brytanii cieszy się Krzysztof Półgrabia, prezes zarządu Pamapol S.A.
- Już 2011 rok przyniósł wzrost eksportu do Tesco w Wielkiej Brytanii o ok. 15 procent - mówi Krzysztof Półgrabia. - Podobny wynik uzyskamy w roku 2012. Perspektywy na rok 2013 są jeszcze bardziej obiecujące, ponieważ Tesco UK zwiększa udział sklepów z tzw. półką world foods z 500 sklepów do 600 placówek. Tym samym wzrośnie również nasz eksport.
Najpopularniejsze na Wyspach produkty Pamapolu to: konserwa mięsna segmentu premium - Spichlerz Rusiecki, a także gołąbki, flaki i bigos.
Wartość eksportu polskich firm do sieci Tesco na całym świecie osiągnęła w 2012 roku ponad 330 mln funtów, czyli ok. 1,7 mld zł. Polacy eksportują głównie żywność paczkowaną, mięso i artykuły przemysłowe.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?