Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Żywność z Łódzkiego na Wyspach Brytyjskich

Alicja Zboińska
Tzw. polska półka w marketach Tesco w Anglii stale się rozrasta.
Tzw. polska półka w marketach Tesco w Anglii stale się rozrasta. Tesco
Polska żywność bije rekordy popularności na Wyspach Brytyjskich. Tylko w sklepach Tesco sprzedaż polskich specjałów wzrosła w ubiegłym roku o 22 procent. Majonez Winiary, batoniki Prince Polo czy paluszki Lajkonik znajdziemy już w 600 sklepach sieci Tesco na terenie Wielkiej Brytanii. Wśród nich są towary z naszego województwa, w tym produkowane przez koncerny: Agros Nova, Pamapol, Kofola.

- Do końca ubiegłego roku klienci brytyjskich sklepów Tesco mogli skorzystać z promocji "Taste of Poland", czyli smaki Polski - mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco. - Produkty znad Wisły były dostępne w obniżonych cenach, a wybrane także w specjalnych ofertach promocyjnych typu "3 sztuki za 1 funta". Dodatkowo, do 40 tysięcy klientów, korzystających z programu lojalnościowego Tesco Clubcard, wysłane zostały specjalne kupony zniżkowe na polskie produkty. Promocja cieszyła się dużym zainteresowaniem, nie tylko wśród polskiej społeczności na Wyspach.

W brytyjskich sklepach Tesco kupimy m.in. gulasz, bigos i 12 innych produktów Pamapolu z Ruścca pod Bełchatowem, a także sosy i dżemy marki Łowicz, która ma zakład i centrum dystrybucji w Tymienicach koło Zduńskiej Woli. W sumie Agros Nova dostarcza 16 produktów na Wyspy. Polacy w Anglii mogą się też raczyć Hoop Colą, którą produkuje kutnowska Kofola.
Wraz z nową kampanią "Taste of Poland" na półkach sklepów w Wielkiej Brytanii pojawiło się 75 nowych produktów.

- To doskonała wiadomość dla całej polskiej społeczności w Wielkiej Brytanii - podkreśla Lucy Neville-Rolfe, dyrektor grupy Tesco ds. korporacyjnych. - Cieszę się, że mogliśmy zaprezentować polskie produkty także brytyjskim klientom i zachęcić ich do skosztowania nowych smaków. Jesteśmy dumni, że korzystając z naszej skali możemy pomagać polskim producentom eksportować swoje produkty nie tylko do Wielkiej Brytanii, ale i do sklepów Tesco w 12 krajach Azji i Europy.

Z wzrostu sprzedaży polskich artykułów spożywczych w Wielkiej Brytanii cieszy się Krzysztof Półgrabia, prezes zarządu Pamapol S.A.

- Już 2011 rok przyniósł wzrost eksportu do Tesco w Wielkiej Brytanii o ok. 15 procent - mówi Krzysztof Półgrabia. - Podobny wynik uzyskamy w roku 2012. Perspektywy na rok 2013 są jeszcze bardziej obiecujące, ponieważ Tesco UK zwiększa udział sklepów z tzw. półką world foods z 500 sklepów do 600 placówek. Tym samym wzrośnie również nasz eksport.
Najpopularniejsze na Wyspach produkty Pamapolu to: konserwa mięsna segmentu premium - Spichlerz Rusiecki, a także gołąbki, flaki i bigos.

Wartość eksportu polskich firm do sieci Tesco na całym świecie osiągnęła w 2012 roku ponad 330 mln funtów, czyli ok. 1,7 mld zł. Polacy eksportują głównie żywność paczkowaną, mięso i artykuły przemysłowe.

Damy ci więcej - zarejestruj się!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki