Tak prezentował się Eagle Two w piątek (10 września 2021 r.)
Celem zmagań w wyścigach bolidów solarnych jest pokonanie jak największej liczby okrążeń w czasie 24 godzin, dbając jednocześnie o jak najmniejsze zużycie energii. Zawody o nazwie iLumen European Solar Challenge 2021 na belgijskim torze Circuit Zolder mają rangę mistrzostw Europy. Drużyna z Politechniki Łódzkiej broni tytułu najlepszej na kontynencie. Zdobyła go (także w Belgii) w 2018 r. w klasie cruiser (jednej z dwóch na mistrzostwach, w której startowało wówczas siedem załóg).
Zespół z PŁ wziął także udział m.in. w Mistrzostwach Świata Samochodów Solarnych w Australii w 2019 r., gdzie jego bolid był uznany – przez przedstawicieli firmy Tesla – za najbardziej stylowy. To właśnie podczas australijskiego „mundialu”, w jego edycji 2015, łódzki zespół zaliczył swój debiut. Przed nią pomysł na solarne ściganie, podpatrzony podczas pobytu na Erasmusie w Holandii, przywiózł do Łodzi Łukasz Gładysz, wówczas student PŁ.
Przed tygodniem Lodz Solar Team pokazał odnowioną wersję swojego obecnego bolidu – Eagle Two (czyli z ang. Orzeł Dwa) – podczas prezentacji w centrum biurowo-rozrywkowym Monopolis. Adam Kuzański, obecny koordynator drużyny, wśród nowych usprawnień w bolidzie w piątek (10 września) wymieniał materiał opracowany na bazie ptasich piór i wykorzystany do wygłuszenia wnętrza pojazdu oraz jego izolacji termicznej. Według Adama Kuzańskiego, ptasi puch jest odpadem, który w procesach produkcyjnych odkłada się na masową skalę, jego wykorzystanie jest zatem, z punktu widzenia ekologii, znaczącą innowacją.