5/7
Nadeszła właśnie odpowiedź pełnomocnika rządu ds. budowy CPK...
fot. Przemyslaw Swiderski

Nadeszła właśnie odpowiedź pełnomocnika rządu ds. budowy CPK i wiceministra infrastruktury Marcina Horały (PiS) z której wynika, że nic w tej sprawie nie jest jeszcze przesądzone. Inwestycja wciąż jest na etapie konsultacji z samorządami, w tym także z samorządem Łodzi, a w sensie technicznym - na etapie inwentaryzacji przyrodniczej.

[cyt]Docelowy przebieg linii zostanie określony po zakończeniu prac studialnych w ramach studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i uzyskiwaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Tym samym dokładny przebieg linii, jak i stosowane rozwiązania inżynieryjne takie jak tunele, nie są jeszcze przesądzone. Niewątpliwie stanowiska lokalnych społeczności będą jednym z istotnych czynników uwzględnianych w tym procesie[/cyt]
CZYTAJ DALEJ >>>

6/7
To ostatnie zdanie może być dobrym znakiem dla mieszkańców...

To ostatnie zdanie może być dobrym znakiem dla mieszkańców osiedla Mileszki. CPK po masowych protestach w zachodniej Łodzi, Konstantynowie Łódzkim i Lutomiersku, po tym jak zaproponowano nowy, tzw. północny przebieg tunelu KDP pod parkiem Zdrowie i wylocie w okolicach ul. Krakowskiej z linią, która dzieliła niemal na połowę Konstantynów, wycofał się z tej decyzji. Powrócono do zatwierdzonego jeszcze w studium za rządu PO-PSL w 2012 r. wariantu południowego, z tunelem od Łodzi Fabrycznej do ul. Bratysławskiej i wylotem za ul. Obywatelską wzdłuż konwencjonalnej linii kolejowej do Sieradza. Tyle tylko, że wycofanie się z wariantu północnego było w istocie odejściem od problemu, które CPK sam wykreował, problem Mileszek nie ma tego kontekstu, co może mieć znaczenie.
CZYTAJ DALEJ >>>

7/7
Łódzka część szybkiej kolei wedle planów CPK ma być ma być...

Łódzka część szybkiej kolei wedle planów CPK ma być ma być wybudowana jako pierwsza w szerokim, wartym blisko 130 mld zł projekcie. Podróż z Warszawy do Łodzi ma trwać maksymalnie 45 minut. Drążenie tunelu pod Łodzią o długości 4 km, z którego mają korzystać tylko pociągi dalekobieżne i szybkiej kolei, ma się rozpocząć w 2023 r. i potrwać maksymalnie do 2027 r. Prawdopodobnie wydrążą go tarcze TBM, które sprowadzono do budowy tunelu średnicowego, który dla kolei konwencjonalnej ma połączyć dworce Fabryczny, Kaliski i Żabieniec.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczPrzejdź na i.pl

Zobacz również

Lider Metalkas 2 Ekstraligi żużlowej jedzie do Łodzi na mecz z H. Skrzydlewska Orzeł

Lider Metalkas 2 Ekstraligi żużlowej jedzie do Łodzi na mecz z H. Skrzydlewska Orzeł

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Polecamy

Jedenaście siatkarek Grot Budowlanych Łódź. Najmniej zmian w całej Tauron Lidze

Jedenaście siatkarek Grot Budowlanych Łódź. Najmniej zmian w całej Tauron Lidze

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Najpiękniejszy obrazek finału Pucharu Polski. Kibic Pogoni z fanką Wisły pod rękę

Najpiękniejszy obrazek finału Pucharu Polski. Kibic Pogoni z fanką Wisły pod rękę