Klienci wrócili do centrów handlowych
- Liczba klientów - w porównaniu do 2019 roku - jest niższa o ok. 9 proc., za to generowane przez nich obroty są wyższe niż przed pandemią - mówi Monika Langner, rzecznik Manufaktury. - Zauważyliśmy także, że klienci odwiedzają nas rzadziej, np. raz w tygodniu zamiast dotychczasowych dwóch lub trzech razy i wówczas robią większe zakupy.
Zdaniem dr Pawła Kowalskiego, eksperta ds. marketingu Uniwersytetu Łódzkiego, zmiana zachowań klientów to efekt pandemii, która sprawiła, ze wiele osób ogranicza przebywanie w przestrzeni publicznej.
Czytaj dalej
Klienci wrócili do centrów handlowych
- Centra handlowe przestały być miejscami spędzania wolnego czasu, a stały się głównie miejscami robienia zakupów - mówi naukowiec. - Dochodzi do kumulacji zakupów, klienci zachowują się w sposób bardziej racjonalny.
Handlowcy zaznaczają, że centrów handlowych nie odwiedza jeszcze tyle osób, co przed pandemią. Jest ich od 13 do 18 proc. mniej niż w 2019 roku. Zaznaczają, że widać tendencję do wyrównania wyników, powrót klientów do obiektów handlowych, ich zainteresowanie handlem tradycyjnym oraz strefą rozrywkowo -restauracyjną, obecnie w pełni dostępną dla odwiedzających.
Kupujący najszybciej wracają do największych centrów handlowych: w lipcu tego roku było ich o 15 proc. więcej niż w lipcu ubiegłego roku.
Klienci wrócili do centrów handlowych
Polska Rada Centrów Handlowych opublikowała wyniki badania dotyczącego liczby klientów w sklepach
Klienci wrócili do centrów handlowych
Polska Rada Centrów Handlowych opublikowała wyniki badania dotyczącego liczby klientów w sklepach