Punktualnie o godzinie 10.30 w komorze startowej przy ul. Odolanowskiej uruchomiono maszynę TBM (Tunnel Boring Machine). Nadano jej uroczyście imię Święta Katarzyna. To jedna z dwóch maszyn tunelowych, jakie będą pracowały w Łodzi. Jej tarcza skrawająca ma ponad 13 metrów średnicy. Dziennie będzie pokonywać od 10 do 12 metrów nie tylko kopiąc tunel, ale od razu go betonując.
Czytaj, zobacz ZDJĘCIA na kolejnych slajdach >>>
Trasa tunelu z rejonu Kozin będzie wiodła pod ulicą Drewnowską, Ogrodową, Gdańską, Legionów, Wólczańską, pod skrzyżowaniem alei Kościuszki z ulicą Zieloną i dalej pod Piotrkowską, Sienkiewicza do dworca Łódź Fabryczna. Budowa tunelu ma potrwać dwa lata.
Mniejsza tarcza, nazwana Świętą Faustyną na cześć patronki Łodzi, rozpocznie pracę z komory startowej usytuowanej u zbiegu alei Włókniarzy i ul. Długosza. Maszyna jest już niemal gotowa, prace ruszą za kilka tygodni. Ma ona około 8 metrów średnicy, a jej zadaniem będzie budowa mniejszych, jednotorowych tuneli łącznikowych, które wyprowadzą poszczególne tory na powierzchnię ziemi.
Czytaj, zobacz ZDJĘCIA na kolejnych slajdach >>>