Część z nich zostanie skierowana w stronę Łodzi Kaliskiej, a część w kierunku Łodzi Żabieniec. Dzięki temu pociągi kursujące przez tunel będą mogły kursować zarówno w kierunku Wrocławia przez Pabianice, Sieradz, jak i Poznania, Gdańska, Szczecina, Kołobrzegu, Świnoujścia, Słupska i Olsztyna przez Zgierz i Kutno.
Czytaj, zobacz ZDJĘCIA na kolejnych slajdach >>>
Tunel pozwoli także na poprawę komunikacji w samej Łodzi. Mają nim kursować co kilka minut pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, dzięki czemu uzyskamy tzw. małe metro. Komunikacja pomiędzy Radogoszczem, Żabieńcem, Retkinią, Widzewem a centrum miasta będzie szybka i wygodna jak nigdy. W tunelu pojawią się trzy nowe, podziemne przystanki, pozwalające na dojazd w różne punkty miasta. Będą to Łódź Koziny u zbiegu ulic Kasprzaka i Drewnowskiej, Łódź Polesie zlokalizowana w okolicach Manufaktury oraz Łódź Śródmieście w rejonie alei Kościuszki i Zielonej.
Budowa tunelu w Łodzi to historyczny moment dla polskiej kolei. Dzięki tej inwestycji połączone zostaną niespójne dotąd systemy kolejowe, jakie odziedziczyliśmy po zaborcach. Łódź Fabryczna była stacją powiązaną z kolejami carskimi, a Łódź Kaliska z kolej była częścią kolei pruskich. Przez 120 lat tych dwóch dworców nie udało się zintegrować, stąd problemy z brakiem jednego, głównego dworca w Łodzi oraz z przejazdem pociągów dalekobieżnych przez miasto.
Prace ziemne wykonywać będzie ogromny kret o średnicy ponad 13 metrów, który będzie miał do przekopania około dwukilometrowy odcinek od Kozin do końca torów na Dworcu Fabrycznym.