30. MFKiG
Na festiwalu będzie można również spotkać polskich autorów mieszkających na stałe w Belgii – Zbigniewa „Kasa” Kasprzaka i Grażynę „Grazę” Fołtyn-Kasprzak (Kas to rysownik m.in. komiksów „Yans”, „Halloween Blues” i „Shooting Star Marylin Monroe”, Graza jest uznaną kolorystką komiksową). Ich pobyt w Łodzi dopełni monograficzna wystawa prezentująca dorobek twórczy obojga artystów.
30. MFKiG
W programie festiwalu organizatorzy przewidzieli m.in. spotkania z twórcami komiksu z całego świata; strefę autografów (gdzie autorzy rysują dedykacje w zakupionych albumach komiksowych); targi komiksowe z najnowszymi komiksami z kraju i ze świata oraz prawdziwymi "białymi krukami" wśród komiksów antykwarycznych; warsztaty praktyczne ze znanymi rysownikami i scenarzystami; wystawy, prelekcje, panele dyskusyjne, premiery, konkursy - w tym konkursy cosplay i galę rozdania nagród festiwalowych, podczas której przyznawane są Komiksusy i nagroda Humoris Causa im. Papcia Chmiela (autora „Tytusa, Romka i A’Tomka”). Nowością będzie strefa literacka poświęcona twórczości J.R.R. Tolkiena ze specjalnym konkursem cosplay odnoszącym się do twórczości tego pisarza. Strefa i konkurs zostaną zorganizowane przez Wydawnictwo Zysk i S-ka.
30. MFKiG
Większa niż przed rokiem będzie strefa gier komputerowych, konsolowych i planszowych, z blokiem teoretycznym wypełnionym spotkaniami z badaczami i twórcami gier. 33. MFKiG ma zaoferować interaktywne stanowiska dla zwolenników tak starszych, jak i współczesnych platform gamingowych, a także program merytoryczny, który wypełnią dyskusje nt. dziedzictwa oraz perspektyw polskiego gamedevu. W sekcji „retro” przypomniana zostanie rywalizacja pomiędzy kolejnymi generacjami konsol Sega i Nintendo, której apogeum przypadło na lata 90. XX wieku.
30. MFKiG
Będzie okazja, by chwycić za pad i osobiście przekonać się, jakimi atutami dysponowały urządzenia tych firm - zachęcają organizatorzy. - Osoby preferujące bardziej aktualne rozwiązania sprzętowe otrzymają do dyspozycji najnowsze komputery i konsole oraz okazję, by zmierzyć się z innymi amatorami gier zręcznościowych. Pole do popisu będą mieli także miłośnicy gier tanecznych i wirtualnej rzeczywistości. Zmaganiom na ekranach towarzyszyć będą wykłady i rozmowy z udziałem dziennikarzy, badaczy, twórców niezależnych oraz reprezentantów czołówki krajowego gamedevu.