Te firmy najwięcej zarabiają na budowie dróg krajowych i autostrad
Firmy z Łodzi i województwa łódzkiego znalazły się wysoko w zestawieniu przedsiębiorstw, które mają duży udział w budowie i utrzymaniu dróg krajowych i autostrad. Realizują kontrakty warte miliardy złotych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła zestawienie firm, które realizują bieżące kontrakty. Jak zaznacza Krzysztof Nalewajko z biura prasowego GDDKiA, są to zarówno trwające budowy jak i prace na etapie projektowania.
Czytaj dalej
Te firmy najwięcej zarabiają na budowie dróg krajowych i autostrad
Zestawienie obejmuje zarówno kilometry projektowanych i budowanych dróg oraz wartość umów, a także analogiczne dane dotyczące utrzymania dróg krajowych.
Liderem rynku inwestycji drogowych jest firma Budimex, która projektuje i buduje drogi realizuje kontrakty o wartości niemal 7,9 mld zł dotyczące niemal 234 km dróg. Na drugim miejscu znalazła się firma z województwa łódzkiego – skierniewicki Mirbud, który działa z firmą Kobylarnia. Wartość bieżących kontraktów to 7 mld zł, dotyczą nieco ponad 220 km dróg.
Czytaj dalej
Te firmy najwięcej zarabiają na budowie dróg krajowych i autostrad
- Cieszy nas, że rynek dostrzega konsorcjum Mirbud S.A./Kobylarnia S.A. jako drugiego największego pod względem zaangażowania wykonawcę dróg w Polsce – podkreśla Paweł Burger, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Mirbudzie. - Naszym najważniejszym celem jest sprawna realizacja posiadanych kontraktów w wyznaczonych terminach.
W województwie łódzkim firma buduje 24,2-kilometrowy odcinek autostrady A1 między Piotrkowem a Kamieńskiem. Prace mają się zakończyć w tym roku. Konsorcjum wykonało już 76 proc. prac między Białymi Błotami a Szuminem na drodze S5, a także 75 proc. prac między Olszyną a Golnicami na budowie autostrady A18. W sumie w kraju konsorcjum prowadzi przynajmniej 13 projektów.
Czytaj dalej
Te firmy najwięcej zarabiają na budowie dróg krajowych i autostrad
Paweł Burger zaznacza, że o ile pandemia koronawirusa nie wpłynęła zbytnio na terminowość kontraktów, to wojna w Ukrainie już tak.
- Po zbrojnej napaści Federacji Rosyjskiej na Ukrainę obserwujemy gwałtowny wzrost cen podstawowych surowców i materiałów budowlanych, co z pewnością wpłynie na rentowność kontraktów – tłumaczy Burger. - Wprawdzie w ostatnim czasie ceny nieco wyhamowały, ale nadal znajdują się na wysokich poziomach, i w związku z tą sytuacją (tzw. siła wyższa) wydaje się, że niezbędne będą dodatkowe rozwiązania ustawodawcze w reakcji, które pomogą branży. GDDKiA prowadzi stały dialog z największymi wykonawcami dróg w Polsce w celu znalezienia jak najlepszych rozwiązań. Jest to bardzo dobrym prognostykiem na przyszłość.
Czytaj dalej