5/11
Przypadki chodzą po ludziach i różne sytuacje mogą...

Dostawca zgubił lub dostarczył uszkodzoną paczkę. Co robić?

Przypadki chodzą po ludziach i różne sytuacje mogą doprowadzić do zgubienia lub uszkodzenia paczki w transporcie. Co robić, kiedy spotkamy się z taką sytuacją? Nadawca przesyłki zawiera z dostawcą umowę o świadczenie usług, więc to dostawca odpowiada ostatecznie za każde niewykonanie albo nienależyte zrealizowanie umowy. Od tej zasady istnieją jednak pewne wyjątki, które zwalniają dostawcę z odpowiedzialności. Dzieje się tak m.in. gdy uszkodzenia powstały:
- wskutek siły wyższej;
- z powodu naruszenia przez nadawcę lub adresata przepisów ustawy albo regulaminu świadczenia powszechnych usług pocztowych;
- z powodu szczególnej podatności przesyłanej rzeczy na uszkodzenia, wynikającej z jej wad lub naturalnych właściwości.
Jak reklamować uszkodzone przesyłki?
Są trzy możliwości zgłoszenia reklamacji: ustnie, pisemnie i elektronicznie. We wszystkich trzech sposobach należy pamiętać o przekazaniu ważnych szczegółów dotyczących paczki m.in.:
- dane adresata
- data sporządzenia reklamacji;
- przedmiot reklamacji
- data i miejsce nadania przesyłki;
- numer przesyłki;
-okoliczności uzasadniające reklamację (np. zaginięcie, całkowite uszkodzenie);
- wysokość żądanego odszkodowania;
- podpis.

Reklamację powinniśmy złożyć po upływie 14 dni od daty nadania i maksymalnie 12 miesięcy po tym okresie. Po roku od nadania przesyłka podlega przedawnieniu, które uniemożliwia złożenie reklamacji.

W przypadku zagubienia przesyłki żądaj odszkodowania. Odpowiedni wniosek reklamacyjny, z żądaniem zapłaty odszkodowania należy zgłosić do dostawcy. Prawo do reklamacji przysługuje adresatowi, który nie otrzymał oczekiwanej przesyłki, ale tylko pod warunkiem, że nadawca zrzeknie się na jego rzecz praw dochodzenia roszczeń.

6/11
Zareklamować możesz żywność złej jakości i źle oznakowaną....

Chemia w żywności? Możesz to zgłosić!

Zareklamować możesz żywność złej jakości i źle oznakowaną. Reklamować można również konkursy i loterie promocyjne w sklepach. Gdzie to zgłosić? Federacja Producentów Żywności stworzyła pierwsze w Polsce i jedyne w Europie Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności. To oddolna inicjatywa przedsiębiorców, wspierana i koordynowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Centrum ma dostęp do niezależnych ekspertów, prawników, adwokatów i radców prawnych, którzy są w stanie zbadać zgłoszoną sprawę i wydać profesjonalną opinię. Wszelkie zgłoszone sprawy rozwiązywane są w miarę możliwości polubownie i bezpłatnie, a procedurę można uruchomić bez wychodzenia z domu.

Więcej informacji na: stronie internetowej Centrum

7/11
Zakupy w sklepach internetowych są coraz bardziej popularne....

Kiedy mogę zwrócić towar zakupiony w internecie?

Zakupy w sklepach internetowych są coraz bardziej popularne. Kupujemy produkty, usługi, robimy w internecie codzienne zakupy z dowozem do domu. Zupy internetowe mają sporo zalet. Jedną z nich jest prawo do zwrotu towaru zakupionego na odległość w ciągu 14 dni od daty zakupu, bez podania przyczyny.

8/11
„Pociąg relacji TLK 54110 z Gdyni Głównej do Katowic przez...

Jakie dokumenty są potrzebne do reklamacji przejazdu pociągiem czy autobusem?

„Pociąg relacji TLK 54110 z Gdyni Głównej do Katowic przez Kutno, Łódź Widzew, Zawiercie jest opóźniony o 120 minut. Opóźnienie może ulec zmianie” - słysząc taki komunikat w oczekiwaniu na pociąg możemy wpaść w konsternację, wymyślić plan B i przygotować się do procedury reklamacji. Kiedy możesz żądać odszkodowania za opóźnione/odwołane połączenie? Kiedy opóźnienie trwa dłużej niż 60 minut.
- 25% ceny biletu jednorazowego należy się pasażerom, których opóźnienie wyniosło od 60 do 119 minut.
- 50% ceny biletu jednorazowego należy się pasażerom, których opóźnienie wyniosło 120 minut lub więcej.

Każde opóźnienie możemy zgłosić od przewoźnika, jeśli ponieśliśmy szkodę z tego tytułu. Takie reklamacje rozstrzygane są indywidualnie.

Co trzeba zawrzeć w reklamacji przejazdu?
- datę sporządzenia reklamacji,
- dane kontaktowe przewoźnika,
- dane kontaktowe reklamującego,
- przyczynę reklamacji oraz uzasadnienie,
- kwotę odpowiadającą wysokości roszczenia reklamującego,
- dokumenty, potwierdzające twierdzenia składającego reklamację.

Reklamację powinniśmy zgłosić niezwłocznie, ale ostatecznie mamy na to 30 dni od zaistniałej sytuacji. Przewoźnik za to ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji. Po tym czasie przewoźnik powinien poinformować konsumenta o uznaniu reklamacji, częściowym uznaniu lub odrzuceniu. Jeśli pasażer nie potrzyma odpowiedzi w terminie 30 dni reklamację uznaje się za przyjętą i konsument może domagać się wypłatę kwoty roszczenia.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Kibice na meczu Widzew - Raków dopingowali łodzian i skrytykowali sędziego. Zdjęcia

Kibice na meczu Widzew - Raków dopingowali łodzian i skrytykowali sędziego. Zdjęcia

Widzew - Raków. Sędzia uznany przez kibiców za winnego porażki. Jak padł gol? Zdjęcia

Widzew - Raków. Sędzia uznany przez kibiców za winnego porażki. Jak padł gol? Zdjęcia

Łodzianie rozpoczęli sezon działkowy. Było pierwsze grillowanie i rodzinne spotkania

Łodzianie rozpoczęli sezon działkowy. Było pierwsze grillowanie i rodzinne spotkania

Zobacz również

Łodzianie rozpoczęli sezon działkowy. Było pierwsze grillowanie i rodzinne spotkania

Łodzianie rozpoczęli sezon działkowy. Było pierwsze grillowanie i rodzinne spotkania

"Flemingiem" po stawie na łódzkim "Młynku"

"Flemingiem" po stawie na łódzkim "Młynku"