9/11
W przypadku zakupów internetowych sprawa jest jasna. Klient...

„Zwrotów nie przyjmujemy” czy to zgodne z prawem?

W przypadku zakupów internetowych sprawa jest jasna. Klient ma 14 dni od daty zakupu towaru na zwrot, bez podania przyczyny. Zwrot to nie to samo co reklamacja. Zwroty towarów nie są obowiązkiem sklepów stacjonarnych.
Sklep może odmówić przyjęcia zwrotu jeśli:
- towar jest w stanie naruszonym, uniemożliwiającym dalszą sprzedaż
- sklep nie posiada regulaminu zwrotu
- sprzedawca poinformował nas przy zakupie, że towar nie podlega zwrotowi
- zwrot nie jest reklamacją

Dlatego warto uważać przy szalonych zakupach wyprzedażowych lub zakupach ubrań czy dodatków „na prezent”. Zawsze może się okazać, że produkt kupiony jednak nie pasuje, nie przypadł do gustu. W niektórych przypadkach trudno o zwrot takich prezentów.

10/11
Puby i restauracje chcąc pokazać swoje możliwości,...

Publikowanie zdjęć z klubu lub restauracji

Puby i restauracje chcąc pokazać swoje możliwości, urzeczywistnić przekazywaną przez siebie wizję często publikują w sieci zdjęcia z imprez czy wydarzeń organizowanych w lokalu. Zdjęcia są udostępniane na stronach internetowych i portalach społecznościowych, stanowiąc bez kosztową formę promocji i marketingu. Czy zdjęcia wykonane w ramach wydarzenia organizowanego w danym lokum, na których widać nasz wizerunek, mogą być bez zgody publikowanie w internecie? TAK i NIE.

TAK, jeśli wizerunek poszczególnych sposób nie stanowi głównego elementu na zdjęciu, a jest częścią tła.
TAK, jeśli na zdjęciu są osoby znane uwiecznione w czasie pełnienia funkcji publicznej
TAK, jeśli wydarzenie jest częścią zgromadzenia, krajobrazu, imprezy publicznej.
TAK, jeśli osoba na zdjęciu wyraziła na nie zgodę i otrzymała za nie zapłatę.
NIE, jeśli wizerunek osoby jest rozpoznawalny.
NIE, jeśli osoba na fotografii nie wyraziła na to zgody
NIE, jeśli zgoda na wykorzystanie zdjęcia została domniemana, nie potwierdzona. Często się zdarza, że zgoda na wykorzystanie wizerunku osób uczestniczących w wydarzeniu jest zawarta w regulaminie, z którym każdy uczestnik musi się zapoznać. Taki zapis w regulaminie nie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na upublicznienie wizerunku.

11/11
Zakaz geolokalizacji, wprowadzony w końcówce 2018 roku jako...

Konsument europejski na równych prawach

Zakaz geolokalizacji, wprowadzony w końcówce 2018 roku jako Rozporządzenie Parlamentu Unii Europejskiej i Radu Unii Europejskiej miał ukrócić precedens dyskryminacji i ograniczenia możliwości korzystania z usług sklepów internetowych klientom. Co udało się osiągnąć?
- przedsiębiorcy nie mogą odmówić sprzedaży czy dostępu do swojej strony internetowej potencjalnym klientom innego kraju UE.
- firmy nie mogą automatycznie przekierowywać klientów stronę internetową w wybranej wersji językowej , be uzyskania zgody na takie działanie.
- przedsiębiorca nie ma prawa do stosowanie formularzy, które uniemożliwiają wprowadzania danych osobom z innych krajów UE.

Zakaz geolokalizacji nie sprawił, że ceny w UE stały się jednolite. W dalszym ciągu obywatele krajów za te same produkty i usługi mogą płacić odpowiednio mniej lub więcej w przeliczeniu na lokalną walutę. Sklepy nie mają też obowiązku realizacji przesyłki do wszystkich krajów UE.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczPrzejdź na i.pl

Zobacz również

Mężczyzna z bronią po pożarze kompleksu handlowego Marywilska 44?

AKTUALIZACJA
Mężczyzna z bronią po pożarze kompleksu handlowego Marywilska 44?

Równość się rzekło! To hasło tegorocznego Marszu Równości

Równość się rzekło! To hasło tegorocznego Marszu Równości

Polecamy

Zorza polarna kolejną noc nad Łodzią! ZDJĘCIA

Zorza polarna kolejną noc nad Łodzią! ZDJĘCIA

Fantastyczny mecz Biało-Czerwonych i pierwszy punkt Polaków w MŚ elity ZDJĘCIA

Fantastyczny mecz Biało-Czerwonych i pierwszy punkt Polaków w MŚ elity ZDJĘCIA

Równość się rzekło! To hasło tegorocznego Marszu Równości

Równość się rzekło! To hasło tegorocznego Marszu Równości