Złe dane
Na łódzkiej Dąbrowie pojawiła się osoba, która podszywa się pod pracownika ZUS-u. Twierdzi, że starsze osoby nie dostaną 13. emerytury, ze względu na błędne dane. Tymczasem przedstawiciele ZUS-u zapewniają, że wypłata 13. emerytury nie jest związana z żadnymi wnioskami i przypominają, że nie odwiedzają łodzian w domach.
Przed oszustwem na 13. emeryturę ostrzega pan Bartosz z Łodzi, który twierdzi, ze ofiarą oszusta padła bliska mu osoba. Mężczyzna miał wmawiać emerytom, że wypłata świadczenia jest zagrożona, ze względu na błędne dane.
Czytaj dalej
Emerytura z urzędu
Tymczasem Monika Kiełczyńska, rzecznik regionalny ZUS województwa łódzkiego przypomina, że nie trzeba starać się o 13. emeryturę ani składać wniosków, a osoby, którym się ona należy, otrzymają ją automatycznie, bez żądnych zabiegów.
- Osoby uprawnione otrzymają trzynastą emeryturę w ten sam sposób jak świadczenia, które otrzymują co miesiąc - zaznacza Monika Kiełczyńska. - Jeśli emeryt otrzymuje swoje świadczenie na konto, trzynasta emerytura będzie przelana na to samo konto, a jeśli emeryturę co miesiąc przynosi listonosz, to w ten sam sposób przekazane zostanie trzynaste świadczenie. W sprawie trzynastej emerytury nie składa się żadnych wniosków, ZUS sam weryfikuje uprawnienia. Nie dajmy się wiec też oszukać na ewentualnie oferowaną pomoc w napisaniu niepotrzebnego wniosku.
Czytaj dalej
Kontakt z ZUS
Monika Kiełczyńska zwraca uwagę także na to, że pracownicy ZUS-u nie odwiedzają klientów w domach, tylko kontaktują się z nimi albo listownie albo załatwiają sprawy poprzez uwierzytelniony profil na Platformie Usług Elektronicznych. Z pracownikiem tej instytucji można się także spotkać w siedzibie Zakładu, na sali obsługi klienta.
Czytaj dalej
Kiedy ZUS idzie w odwiedziny...
- Osobiste odwiedziny pracowników ZUS w domach klientów są wyjątkowo rzadkie - dodaje Monika Kiełczyńska. - Dotyczy to głównie sytuacji, gdy przeprowadzana jest kontrola wykorzystania zwolnień lekarskich lub kontrola płatnika składek, którego siedziba firmy jest jednocześnie miejscem jego zamieszkania. Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości, co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, powinien zadzwonić do Centrum Obsługi Telefonicznej pod numer 22 560 16 00.
Czytaj dalej