5/11
Problemy z dostawami także problem drobnych przedsiębiorców....
fot. Grzegorz Gałasiński

Problemy z dostawami także problem drobnych przedsiębiorców. Tomasz Wiśniewski, wieloletni serwisant rowerowy z Łodzi, przygotowuje się do otwarcia w tym roku własnego serwisu. Martwi się jednak, że braki części utrudnią mu lub mocno opóźnią otwarcie biznesu.

- Moce przerobowe są, ale brakuje części – mówi Wiśniewski. - Na ich zakup większe szanse mają duże montownie, które kupują hurtowo, detalistom jeszcze trudniej jest je zdobyć - dodaje.

Jak podkreśla braki części pojawiają się miejscowo, w danym momencie jednych części jest w bród, innych brakuje. Na przykład w marcu na rynku brakowało wybranych kaset.

- Jeśli ktoś miał rower z kasetą 10-rzędową i chciał ją wymienić, mógł pójść do sklepu i wybierać. Ale 8-rzędowych kaset prawie nie było, jeśli się pojawiały to ich cena rosła z 80 do 180 zł – mówi Tomasz Wiśniewski.

CZYTAJ DALEJ >>>

.

6/11
Braki części oznaczają, że klient zapłaci za naprawę roweru...
fot. Grzegorz Gałasiński

Braki części oznaczają, że klient zapłaci za naprawę roweru więcej, a serwisant misi szukać potrzebnych elementów u różnych dostawców. - A czas, który spędzę przy komputerze na poszukiwaniu części będzie dla mnie jako serwisanta czasem spędzonym bezproduktywnie – mówi Wiśniewski.

Co się stało na rynku rowerowym? Wydarzeń jest kilka, większość spowodowana jest pandemią. Rower składa się z wielu elementów, większość z nich produkowanych jest przez globalnych producentów, którzy mają fabryki w krajach azjatyckich i wysyłają produkcję na cały świat. W Polsce wielu drobnych producentów roweru po prostu składa go z zamówionych części. Romet w Polsce wytwarza samodzielnie ramy, obręcze i koła. Ale elementy takie jak np. przerzutki sprowadza od wyspecjalizowanych producentów. A o nie walczy teraz cały świat.

CZYTAJ DALEJ>>>

.

7/11
Marcin Jeż z firmy Homeport Polska tłumaczy, że powodem jest...
fot. Grzegorz Gałasiński

Marcin Jeż z firmy Homeport Polska tłumaczy, że powodem jest pandemia. - Pokazała ona, jak ważnym środkiem komunikacji jest rower. Popyt światowy jest trzy razy większy niż przed pandemią, a produkcja rowerów nie wzrosła – mówi.

Koronawirus utrudnił też pracę fabrykom części rowerowych w Azji, a także transport morski do Europy. Nawet krótkie przestoje spowodowane epidemią lub brakiem pracowników, porozrywały zaplanowane łańcuchy dostaw. Do tego doszły wyższe w tym roku koszty stali.

A rower składa się naprawdę z wielu części. Do jego złożenia, potrzebna jest m.in. rama, widelec, kierownica, koła, czy bagażnik. Jednak wiele elementów składa się z jeszcze kolejnych, mniejszych.

CZYTAJ DALEJ >>

.

8/11
-Do stworzenia koła potrzebne są szprychy, obręcz i piasta....
fot. Grzegorz Gałasiński

-Do stworzenia koła potrzebne są szprychy, obręcz i piasta. Ale do piasty potrzebny jest korpus aluminiowy i stalowe łożyska. To dwa zupełnie różne materiały, jeśli jednego z nich zabraknie, piasty nie będzie, a rower nie powstanie – mówi Wiśniewski.

Jak podkreśla nawet brak jednego elementu sprawi, że rower nie trafi do sklepu. - Wystarczy, że ktoś ma złożone rowery, brakuje im tylko sztyc podsiodłowych. Bez nich nic nie zrobi, takich rowerów nie da się przecież sprzedać – wyjaśnia serwisant.

CZYTAJ DALEJ >>>

.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Horoskop codzienny na niedzielę, 19 maja

Horoskop codzienny na niedzielę, 19 maja

Kibice Lecha na stadionie Widzewa w Łodzi. Komunikat Ekstraklasy SA. Zdjęcia

Kibice Lecha na stadionie Widzewa w Łodzi. Komunikat Ekstraklasy SA. Zdjęcia

Terytorialsi w Szkole Podstawowej nr 26. Uczniowie poznawali podstawy obronności

Terytorialsi w Szkole Podstawowej nr 26. Uczniowie poznawali podstawy obronności

Zobacz również

Nagrody Miasta Łodzi. Kto otrzymał po 25 tys. zł? ZDJĘCIA

Nagrody Miasta Łodzi. Kto otrzymał po 25 tys. zł? ZDJĘCIA

Trawa nie chce rosnąć w cieniu? Nie przejmuj się nią, tylko posadź te rośliny

Trawa nie chce rosnąć w cieniu? Nie przejmuj się nią, tylko posadź te rośliny