Centra handlowe po 4. lockdownie
Przedstawiciele dużych centrów handlowych są przekonani, że uda im się wrócić do stanu sprzed pandemii. Trzeba jednak spełnić pewien warunek.
- Czekamy na pełne otwarcie restauracji, tak by goście mogli zjeść posiłek na miejscu oraz miejsc rozrywki i aktywności - tłumaczą przedstawiciele Manufaktury.
Czytaj dalej
Centra handlowe po 4. lockdownie
Z wyliczeń Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że w po pierwszym tygodniu od otwarcia liczba klientów w centrach się ustabilizowała. W dniach handlowych między 10 a 15 maja wyniki odwiedzalności były wyższe o 42 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W odniesieniu do okresu sprzed pandemii w 2019 roku wahały się od 81 do 88 proc. w zależności od dnia. Są też dobre wieści dla handlowców.
Czytaj dalej
Centra handlowe po 4. lockdownie
- Klienci mimo niższej odwiedzalności w porównaniu do czasów przedpandemicznych, wydają więcej i realizują swoje potrzeby zakupowe na poziomach obserwowanych w najlepszych świątecznych okresach sprzedażowych - podkreśla PRCH.
Według ekspertów banku PKO BP wartość transakcji kartowych klientów tego banku w tygodniu 10 - 16 maja była zbliżona do notowanej przed Bożym Narodzeniem 2020. Ponadto szacują oni wzrost konsumpcji w drugim kwartale 2021 r. o 15 proc. rok do roku.
Czytaj dalej
Centra handlowe po 4. lockdownie
Najczęściej odwiedzanymi obiektami handlowymi były centra o średniej wielkości, o powierzchni od 20 do 40 tys. mkw., gdzie średni ruch klientów w dni handlowe osiągnął 89 proc. wyników z analogicznego okresu w 2019 roku. W badanym tygodniu w największych galeriach handlowych, których powierzchnia przekracza 60 tys. mkw., odnotowano więcej kupujących niż w obiektach małych do 20 tys. mkw. GLA. Najwięcej odwiedzin odnotowano w centrach handlowych w Regionie Północno-Zachodnim i Północnym, gdzie średnie wyniki z dni handlowych przekraczały 90 proc. odwiedzalności z 2019 roku. Niższą odwiedzalność miały obiekty w Regionie Wschodnim.
Rosnące stopniowo wyniki to efekt przystosowania klientów do funkcjonowania w warunkach pandemii, ale też rosnącego poczucia bezpieczeństwa i stale zwiększającej się liczby osób zaszczepionych. Nieograniczone działanie centrów handlowych umożliwia rozłożenie wizyt w czasie i pozwala na bieżące bezpieczne realizowanie potrzeb zakupowych.