1/19
Nie polecamy - wersja hatchback...
fot. fot. Skoda

SKODA FABIA

Nie polecamy - wersja hatchback
Pięciodrzwiowy hatchback jest typowym autem miejskim, stosunkowo krótkim (4 m), z nieco przyciasnym wnętrzem. Najlepiej sprawdza się przy użytkowaniu przez jedną lub dwie osoby, tak jak zazwyczaj bywa to w firmach. Nie ma większego znaczenia, że za pierwszym rzędem foteli jest niewiele miejsca, a bagażnik ma pojemność 315/1180 l. Dla rodziny to trochę mało.

Polecamy - wersja kombi
W prywatnych rękach nawet miejskie samochody muszą najczęściej spełniać funkcję aut rodzinnych. Fabia daje możliwość kupienia wersji bardziej funkcjonalnej – dłuższej o prawie 25 cm, a dzięki temu przestronniejszej i dającej więcej miejsca na pakunki. Bagażnik odmiany kombi ma pojemność aż 505/1485 l. Warto dopłacić za dodatkowe centymetry i litry.

2/19
Nie polecamy - silnik 1.4 TSI...
fot. fot. Skoda

SKODA OCTAVIA

Nie polecamy - silnik 1.4 TSI
Początkowo silnik 1.4 TSI budził powszechny zachwyt, dzisiaj cieszy się złą sławą. Główne grzechy tej konstrukcji to szybko rozciągający się i wymagający przedwczesnej wymiany łańcuch rozrządu (problemy z napinaczami), pękające tłoki i pierścienie tłokowe, wadliwe sprzęgło włączające sprężarkę (wersje 140 i 160 KM), a także awarie wtryskiwaczy.

Polecamy - silnik 2.0 TDI CR
Volkswagen podobno poprawia sukcesywnie 1.4 TSI, ale mimo wszystko lepiej sięgnąć po turbodiesla 2.0 TDI CR o mocy 150 KM. Do tego modelu, mierzącego ponad 4,6 m i ważącego ok. 1300 kg pasuje jak ulał. Jest dynamiczny (0-100 km/h w 8,5 s, 218 km/h) a przy tym oszczędny (średnio 4,5 l/100 km). No i nie psuje się już tak jak poprzednik 2.0 TDI PD.

3/19
Nie polecamy - silnik 1.4 TSI...
fot. fot. Volkswagen

VOLKSWAGEN GOLF

Nie polecamy - silnik 1.4 TSI
Sytuacja jak w Skodzie Octavii – awaryjność silnika 1.4 TSI powinna eliminować go z kręgu zainteresowań potencjalnych nabywców. Najczęstsze niedomagania to szybko rozciągający się i wymagający przedwczesnej wymiany łańcuch rozrządu (problemy z napinaczami), pękające tłoki i pierścienie tłokowe, wadliwe sprzęgło sprężarki oraz awarie wtryskiwaczy.

Polecamy - silnik 1.6 TDI CR
Kupując Golfa również lepiej sięgnąć po turbodiesla. Tyle tylko, że nie musi być to dwulitrowiec. Wersja 1.6 TDI CR (105 KM) będzie tańsza, a w zupełności wystarczy pod względem dynamiki (0-100 km/h w 10,7 s, 192 km/h). Oczywiście nie są to wyniki tak dobre jak w przypadku 2.0 TDI CR, ale rekompensuje to niezwykle niskie zużycie paliwa (3,8 l/100 km).

4/19
Nie polecamy - silnik 1.0 benz....
fot. fot. Toyota

TOYOTA YARIS

Nie polecamy - silnik 1.0 benz.
To, co było dobre 15 lat temu nie przystaje do dzisiejszych czasów. Od samochodu miejskiego oczekuje się czegoś więcej niż 15,3 sekundy „do setki”. Podstawowa wersja Yarisa ostatnia rusza spod świateł, a na trasie sprawnie wyprzedza tylko rowery i furmanki. To samochód dla miłośników tai-chi, czyli pasujący do systemu ćwiczeń opartego na powolnych ruchach.

Polecamy - silnik 1.3 benz.
Za mocniejszą o 30 KM wersję 1.3 Toyota winszuje sobie co prawda aż 4800 zł, ale dobrze jest mimo wszystko sięgnąć głębiej do portfela i dopłacić tę sumę. Prawie 100 KM pod maską może nie czyni z Yarisa władcy szos, ale wyraźnie dodaje mu animuszu. Lepsza dynamika jest wręcz zbawienna, gdy musimy podróżować z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Największe skandale podczas finałów Pucharu Polski na Narodowym

Największe skandale podczas finałów Pucharu Polski na Narodowym

Zobacz, co te gimnastyczki potrafią zrobić ze swym ciałem

Zobacz, co te gimnastyczki potrafią zrobić ze swym ciałem

1 maja Widzew wygrał 4:0, zbliżył się do pierwszego sukcesu. Kibice pomogli. Zdjęcia

1 maja Widzew wygrał 4:0, zbliżył się do pierwszego sukcesu. Kibice pomogli. Zdjęcia

Zobacz również

Spontaniczne wakacje Szczęsnego. Właśnie tam wziął ślub

Spontaniczne wakacje Szczęsnego. Właśnie tam wziął ślub

Piękna pogoda zachęciła do świętowania całymi rodzinami

Piękna pogoda zachęciła do świętowania całymi rodzinami