5/19
Nie polecamy - silnik 2.0 CRDi 136 KM...
fot. fot. Kia

KIA SPORTAGE

Nie polecamy - silnik 2.0 CRDi 136 KM
Rekreacyjnemu autu spod znaku Kia z dwulitrowym turbodieslem o mocy 136 KM pod maską pozornie niczego nie brakuje. Silnik radzi sobie z autem zupełnie nieźle, pracuje przy tym cicho i spokojnie. Jednak pali za dużo w stosunku do tego, co oferuje na drodze. O fabrycznym wyniku 5,5 l/100 km, można tylko pomarzyć. Rzeczywistość to nawet 4,5 l więcej.

Polecamy - silnik 2.0 CRDi 184 KM
Oto turbodiesel, który można polecić nabywcom Kia Sportage z czystym sumieniem. To również dwulitrowiec, ale mocniejszy o 48 KM. Dzięki niemu koreański SUV przyśpiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 9,4 s i rozpędza się do 195 km/h. A potrafi spalić mniej niż jego słabszy odpowiednik. Dopłata wynosi zaledwie 4000 zł przy tym samym poziomie wyposażenia.

6/19
Nie polecamy - silnik 1.7 CDTi...
fot. fot. Opel

OPEL ASTRA

Nie polecamy - silnik 1.7 CDTi
Turbodiesel Opla ma swoje lata, co niestety słychać i czuć. Od konkurencji odstaje mocą maksymalną (ledwie 130 KM), charakterystyką i kulturą pracy. Jest warkotliwy i rozdygotany, zdecydowanie psuje przyjemność jazdy. Spala średnio niewiele mniej niż dwulitrowy, 150-konny turbodiesel Volkswagena. Czas pomyśleć o nowej konstrukcji w tej klasie mocy.

Polecamy - silnik 1.4 Turbo
W przypadku Astry jest odwrotnie niż w Focusie, Golfie czy Octavii – odradzamy jednego z turbodiesli, polecamy wersję benzynową. Doładowany silnik 1.4 pracuje cicho, doskonale pasuje do wysokiego poziomu komfortu Astry. Prędkość maksymalna ponad 200 km/h, 0-100 km/h poniżej 10 s, średnie spalanie 6,2 l/100 km. Czego więcej trzeba?

7/19
Nie polecamy - wersja zwykła...
fot. fot. Nissan

NISSAN QASHQAI

Nie polecamy - wersja zwykła
Kompaktowy SUV na pierwszy rzut oka to samochód sporych rozmiarów, ale po wejściu do wnętrza czar pryska. Wcale nie jest tam tak przestronnie, jak mogłoby się wydawać. Bagażnik również nie imponuje rozmiarami. Jego pojemność to 410 l. Pięcioosobowa rodzina oczywiście zmieści się w rekreacyjnym Nissanie, ale przy dłuższych wyjazdach trudno o wygodę.

Polecamy - wersja przedłużona +2
Po co się męczyć, na przyciasne wnętrze modelu Qashqai jest dobra rada – odmiana z nadwoziem dłuższym o 21 cm. Ma więcej miejsca we wnętrzu, zwłaszcza za przednimi fotelami, i dysponuje bagażnikiem większym o 40 l (450 l). Przy okazji odradzamy awaryjnego turbodiesla 1.5 dCi, lepiej zainwestować w mniej oszczędnego, ale nie psującego się benzynowca 1.6.

8/19
Nie polecamy - silnik 1.5 benz....
fot. fot. Reanult

RENAULT CLIO

Nie polecamy - silnik 1.5 benz.
Ten mały turbodiesel spod znaku Renault cieszy się złą sławą. Zdarzają się w nim bardzo poważne awarie, których naprawa pochłania spore sumy. Najgorzej gdy zmienią swoje położenie panewki korbowodowe albo zawiedzie układ wtryskowy. Nieco łatwiej i taniej można wybrnąć z problemu niedomagającej turbosprężarki. Generalnie 1.5 dCi lepiej omijać z daleka.

Polecamy - silnik 0.9 benz.
Nowy, benzynowy trzycylindrowiec pojawił się wraz z czwartą generacją modelu Clio i jest przedstawicielem nurtu konstrukcyjnego zwanego „downsizingiem”. Choć ma mniej niż litr pojemności generuje moc maksymalną 90 KM. Dla Clio to na tyle dużo, że nie jest maruderem na drodze. Jeszcze chętniej widzielibyśmy pod maską 1.2 120 KM, ale jest za drogi.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Deszcz nie pada w Łodzi od kilkunastu dni. Czy miastu zagraża susza?

Deszcz nie pada w Łodzi od kilkunastu dni. Czy miastu zagraża susza?

Walking Futbol. Polscy "chodziarze" jadą na Puchar Świata

Walking Futbol. Polscy "chodziarze" jadą na Puchar Świata

Osiemnastka Manufaktury! Będzie się działo. Impreza potrwa trzy dni!

Osiemnastka Manufaktury! Będzie się działo. Impreza potrwa trzy dni!

Zobacz również

Deszcz nie pada w Łodzi od kilkunastu dni. Czy miastu zagraża susza?

Deszcz nie pada w Łodzi od kilkunastu dni. Czy miastu zagraża susza?

Walking Futbol. Polscy "chodziarze" jadą na Puchar Świata

Walking Futbol. Polscy "chodziarze" jadą na Puchar Świata