1/7
Nieuczciwi sprzedawcy powinni mieć się na baczności:...
fot. Pixabay

Koniec z pozornymi promocjami w sklepach?

Nieuczciwi sprzedawcy powinni mieć się na baczności: niebawem mogą wejść w życie przepisy, które ukrócą fałszywe promocje w sklepach. Chodzi o sytuacje, gdy cena de facto jest obniżana tylko na tabliczce sklepowej, a w rzeczywistości towar kosztuje tyle samo, co wcześniej. Klienci zyskają nowe narzędzie.

Przez lata w zasadzie tylko inspektorzy handlowi - oprócz samych handlowców - mogli śledzić zmiany cen w systemie sklepu. Mogli to robić w czasie kontroli i wcale nie tak rzadko zdarzało się, że wykrywali nieprawidłowości. Klientom pozostawało jedynie zerkanie na regały i półki sklepowe, ewentualnie robienie zdjęć lub ręczne spisywanie cen. Wymagało to jednak regularnych wizyt w danym sklepie, trudno też było jednej osobie sprawdzić w ten sposób ceny większości przecenionych towarów. Mimo to udawało się wychwycić pojedyncze nieprawidłowości.

Czytaj dalej

2/7
- W jednym z hipermarketów wypatrzyłam getry, które...
fot. Pixabay

Koniec z pozornymi promocjami w sklepach?

- W jednym z hipermarketów wypatrzyłam getry, które kosztowały niecałe 45 zł - mówi pani Agata z Łodzi. - Nie byłam do końca zdecydowana, przyglądałam im się przez kilka wizyt w sklepie. Ucieszyłam się, gdy podczas kolejnych zakupów zobaczyłam przy nich hasło "promocja". Moja radość była jednak przedwczesna: getry kosztowały nadal 45 zł, ale na tabliczce znalazła się także przekreślona cena 55 zł, co sugerowało spadek ceny o 10 zł. Było to jednak oszustwo, z którego pewnie niewiele osób zdawało sobie sprawę, gdyż pewnie nie śledzili tej ceny tak jak ja.

Czytaj dalej

3/7
Teraz to ma się zmienić, a wszystko za sprawą nowelizacji...
fot. Pixabay

Koniec z pozornymi promocjami w sklepach?

Teraz to ma się zmienić, a wszystko za sprawą nowelizacji ustawy o prawach konsumenta i Kodeksu cywilnego, którą przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Handlowcy nie mogliby tylko podawać nowej ceny promocyjnej, ale mieliby także obowiązek informowania o najniższej cenie towaru w ciągu ostatnich 30 dni.

- Przedsiębiorca w każdym przypadku obniżenia ceny towaru lub usługi podaje obok informacji o obniżonej cenie również informację o najniższej cenie tego towaru lub usługi jaka była stosowana w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki - precyzuje nowy przepis.

Czytaj dalej

4/7
Zdaniem specjalistów to krok w dobrą stronę, choć zmiana...
fot. Pixabay

Koniec z pozornymi promocjami w sklepach?

Zdaniem specjalistów to krok w dobrą stronę, choć zmiana powinna być głębsza.

- Termin 30 dni jest nieco zbyt krótki - mówi Zdzisława Wilk, prezes Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów w Łodzi. - Wystarczy, że właściciel sklepu przesunie promocje o dwa dni i nie będzie musiał podawać ceny, którą woli ukryć. Klienci nie są w stanie sami tego sprawdzić, dlatego pomysł jest dobry, tylko wydłużyłabym termin do np. 90 dni.

Czytaj dalej

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Oto horoskop na cały najbliższy tydzień. Sprawdź!

Oto horoskop na cały najbliższy tydzień. Sprawdź!

Upalna i słoneczna niedziela na Stawach Stefańskiego w Łodzi. Co dalej w pogodzie?

Upalna i słoneczna niedziela na Stawach Stefańskiego w Łodzi. Co dalej w pogodzie?

16-latka wjechała citroenem w kawiarenkę

16-latka wjechała citroenem w kawiarenkę

Zobacz również

Upalna i słoneczna niedziela na Stawach Stefańskiego w Łodzi. Co dalej w pogodzie?

Upalna i słoneczna niedziela na Stawach Stefańskiego w Łodzi. Co dalej w pogodzie?

III liga:Unia niepokonana na Pomologicznej,wygrane Warty, Lechii, porażka PelikanaFOT

III liga:Unia niepokonana na Pomologicznej,wygrane Warty, Lechii, porażka PelikanaFOT