Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej 45 według przyjętego harmonogramu powinna powstać do 2030 roku
Prace przygotowawcze do budowy drugiej obwodnicy Wielunia prowadzi katowicka firma Ivia na zlecenie łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wkrótce powinien zostać złożony wniosek o decyzję środowiskową, w którym należy wskazać preferowany wariant drogi.
Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej 45 według przyjętego harmonogramu powinna powstać do 2030 roku
Jak już informowaliśmy, w wyniku analiz biuro projektowe w uzgodnieniu z inwestorem rekomenduje budowę obwodnicy po zachodniej stronie miasta. Na początku marca nad wybranym rozwiązaniem pochyliła się Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI).
- Teraz twa korygowanie dokumentacji zgodnie z uwagami zawartymi w protokole z posiedzenia KOPI – mówił na jednej z ostatnich sesji Rady Powiatu w Wieluniu Sławomir Mikołajczyk, zastępca dyrektora oddziału GDDKiA w Łodzi.
Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej 45 według przyjętego harmonogramu powinna powstać do 2030 roku
Obwodnica wyprowadzi poza miasto mocno uciążliwy tranzyt kumulujący się na drogach krajowych 43 i 45.
Preferowany wariant obwodnicy (kolor czerwony)
Droga w rekomendowanym przebiegu ma długość niespełna 11 km. Na mapkach jest oznaczona kolorem czerwonym.