5/7
Fatalny wagon rowery w składzie Flirt – komentarz PKP...
fot. "DŁ"

Fatalny wagon rowery w składzie Flirt – komentarz PKP Intercity

W poniedziałek (19 lipca) zapytaliśmy w PKP Intercity, czy kolejowa spółka dostrzega problem. Oto pełna odpowiedź, udzielona przez Annę Zakrzewską z jej biura prasowego:

„Obserwujemy rosnące zainteresowanie pasażerów przewozem rowerów pociągami PKP Intercity, co odnotowujemy zwłaszcza w okresie wakacyjnym. Trend ten prawdopodobnie będzie dobrze widoczny również w kolejnych latach, co wiąże się z coraz większą popularnością idei zrównoważonego transportu, w którą wpisuje się kolej. Chcąc zapewnić pasażerom ofertę odpowiadającą ich potrzebom, jednocześnie zapewniając najwyższy komfort podróży, uważnie wsłuchujemy się w ich głos dotyczący rozwiązań oferowanych w pociągach spółki. Dotyczy to również dostępności i funkcjonalności stojaków rowerowych, obecnych m.in. w elektrycznych zespołach trakcyjnych. Chcemy zapewnić, że wraz z firmą Stadler, dostawcą pojazdów Flirt, dążymy do udoskonalenia zaplanowanej w obecnie eksploatowanych pojazdach przestrzeni do przewozu rowerów. Zmiany będą widoczne w przestrzeni rowerowej w nowym i modernizowanym taborze, w tym między innymi w 12 nowych jednostkach Flirt3 oraz 14 modernizowanych wagonach rowerowych typu 609a, które w nadchodzących miesiącach będą sukcesywnie wzmacniać flotę PKP Intercity”.

Jak wygląda przewóz rowerów w ŁKA? Też nie jest idealnie...

Jak wygląda przewóz rowerów w pojazdach innych kolejowych spółek?

Łódzka Kolej Aglomeracyjna oferuje taką usługę za darmo – i bez wcześniejszej rezerwacji. Ale dużym minusem jest umiejscowienie trzech wieszaków, dostępnych na jednoślady, w pobliżu biletomatów (w przypadku większości składów ŁKA). Jeśli rowerów jest więcej niż trzy, obsługa pociągu raczej godzi się na ich przewóz w korytarzu, co jednak czasem kończy się narzekaniem części pozostałych pasażerów.

>>> Czytaj dalej przy kolejnej ilustracji >>>

Na zdjęciu wagon rowerowy pociągu "Mazury"

6/7
PKP Intercity kupuje piętrowe składy. M.in. do obsługi...
fot. PKP Intercity

PKP Intercity kupuje piętrowe składy. M.in. do obsługi połączeń Łódź-Warszawa

Przed tygodniem spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na zakup piętrowych składów wagonowych typu push-pull , które mają być wykorzystywane m.in. na trasie Łódź-Warszawa (push-pull to rodzaj składu, do którego obsługi oprócz lokomotywy przewidziany jest specjalny wagon sterowniczy z kabiną dla maszynisty).

„Przedmiotem zamówienia jest dostawa 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczenie usług utrzymania technicznego lokomotyw. Pojazdy mają być dostosowane do prędkości 200 km/h” – poinformowała w swoim komunikacie spółka.

Z dokumentów przetargu wynika, że każdy z 38 nowych składów ma oferować 800 miejsc, jest w nich mowa także o przewozie rowerów – ale bez szczegółów.

7/7
Na zdjęciu wagon rowerowy pociągu "Mazury"
fot. "DŁ"

Na zdjęciu wagon rowerowy pociągu "Mazury"

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczPrzejdź na i.pl

Zobacz również

Witaj Maj, 3 Maj, dla Polaków ... . Patriotyczna uroczystość w Sieradzu ZDJĘCIA

Witaj Maj, 3 Maj, dla Polaków ... . Patriotyczna uroczystość w Sieradzu ZDJĘCIA

Viva la Wisła! Wielka bitwa na oprawy w finale Pucharu Polski

Viva la Wisła! Wielka bitwa na oprawy w finale Pucharu Polski

Polecamy

Horoskop dzienny na sobotę. Sprawdź!

Horoskop dzienny na sobotę. Sprawdź!

Finanse w maju, jakie będą? Horoskop finansowy dla Ciebie

Finanse w maju, jakie będą? Horoskop finansowy dla Ciebie

Wszystkie oprawy z finału Pogoń - Wisła. Która najlepsza?

Wszystkie oprawy z finału Pogoń - Wisła. Która najlepsza?