Pieniądze na projekty drogowe znalazły się dla każdego z powiatów w Łódzkiem, ale ich podział obudził kontrowersje wśród polityków opozycji, głównie właśnie w kontekście polityczno-partyjnym.
[cyt] - Czy mamy powtórkę ze skandalicznego podziału jak w zeszłorocznym Programie Inwestycji Lokalnych? Wiele wskazuje na to, że znowu podział środków poszedł po linii partyjnej. Weźmy powiaty rawski, brzeziński i poddębicki – komentuje Dariusz Klimczak, poseł PSL z okręgu piotrkowskiego. - Wszystkie są podobnej wielkości, ale rawski, czyli „peeselowski” dostał o wiele mniej niż brzeziński i poddębicki, czyli powiaty, gdzie rządzi PiS. Czy stąd wynika ogromna różnica w wysokości dofinansowania?[/cyt]
Według listy wniosków ze szczebla samorządów powiatowych, powiat rawski otrzymał 4,7 mln zł na modernizację dróg w powiecie, z kolei poddębicki na podobny projekt blisko 15 mln zł, natomiast brzeziński na dwa projekty drogowe uzyskał prawie 14 mln zł i jeszcze 1,8 mln zł na poprawę efektywności energetycznej obiektów szpitala.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYCH SLAJDACH>>>
WA200507AJ_025.JPG
Z kolei łódzki poseł Włodzimierz Tomaszewski (PiS/Republikanie) z satysfakcją wbija szpilę rządzącej Łodzią Platformie Obywatelskiej, bo to miasto Łódź miało przebudować ul. Szczecińską do 2015 r. w ramach porozumienia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad podpisanego jeszcze ze czasów rządu Marka Belki i prezydentury Jerzego Kropiwnickiego.
[cyt]- Niestety od 2010 r. władze Łodzi zaniechały działań w tym zakresie, a o uniemożliwiało realizacje zjazdu z węzła Łódź-Teofilów w stronę Łodzi – komentuje Tomaszewski. - Teraz środki w wysokości 61,75 mln zł przyznane na ten cel z Funduszu Polski Ład utworzonego przez rząd Mateusza Morawieckiego, umożliwią realizację pełnego powiązania Łodzi z S-14.[/cyt