5/8
Bardzo duże zmiany nastąpiły w odżywianiu się, a zależało to...
fot. Archiwum

Czego jemy więcej?

Bardzo duże zmiany nastąpiły w odżywianiu się, a zależało to głównie od osiąganych dochodów. Z wyliczeń statystyków wynika, że w ubiegłym roku nastąpił wzrost spożycia większości podstawowych artykułów żywnościowych.

- Najwyższy wzrost dotyczył: mąki - o 18,6 proc., masła -o 14,1 proc., serów i twarogów - o 6,7 proc., a także mleka- o o 6, 6 proc., cukru oraz makaronu i produktów makaronowych - po 5 proc. - wyliczyli statystycy. - Spożycie śmietany oraz olejów i tłuszczów wzrosło o 2,9 proc., owoców o 1,8 proc., warzyw o 1,4 proc., ale spożycie ziemniaków spadło o 2,5 proc.

Czytaj dalej

6/8
Okazuje się, że ryb i owoców morza jemy tyle samo, co przed...
fot. Archiwum

Co się zmieniło?

Okazuje się, że ryb i owoców morza jemy tyle samo, co przed pandemią, za to chleba jemy mniej o 7,7 proc., a wędlin o 0.,5 proc. Powód jest w zasadzie jeden.

- Na wzrost poziomu spożycia większości podstawowych artykułów żywnościowych i spadek o 26,7 proc. wydatków na gastronomię miało wpływ zamknięcie restauracji przez znaczną część roku oraz zmiany w zakresie częstotliwości, wielkości i struktury dokonywanych zakupów w związku z pandemią COVID-19 - uznali przedstawiciele Głównego Urzędu Statystycznego.

Nie wszyscy jednak kupują i jedzą tak samo, a w dużym stopniu zależy to od dochodów osiąganych przez gospodarstwa domowe. Wraz ze wzrostem ich zamożności, wyższy był poziom spożycia niektórych artykułów żywnościowych takich jak pieczywo i produkty zbożowe, mięso, warzywa, owoce, sery i twarogi oraz wody mineralne i źródlane.

Czytaj dalej

7/8
Pandemia miała też wpływ na zakupy nieżywnosciowe. W 2020 r....
fot. Archiwum

Przybyło sprzętów

Pandemia miała też wpływ na zakupy nieżywnosciowe. W 2020 r. wystąpił wzrost poziomu wyposażenia gospodarstw domowych w drukarkę - o 17,1 proc., zmywarkę do naczyń - o 14 proc. Polacy kupili także więcej smartfonów - wzrost o 9,6 proc., urządzeń z dostępem do internetu - o 6,1 proc. W przypadku urządzeń z dostępem do internetu największy wzrost w stosunku do 2019 roku odnotowano w grupie emerytów i rencistów (o 18,8 proc.). Starsi Polacy zainwestowali głównie w smartfony - odnotowano wzrost o 27,9 proc.

Wzrosła również sprzedaż samochodów - o 5,3 proc. oraz komputerów - o 5,2 proc. W porównaniu do 2019 roku dynamika zakupów była wyższa.

Czytaj dalej

8/8
Nie wszyscy producenci sprzętów mieli jednak powody do...
fot. Archiwum

Motocykle i konsole

Nie wszyscy producenci sprzętów mieli jednak powody do zadowolenia. W ubiegłym roku spadła sprzedaż motocykli, skuterów, motorowerów: aż 25 proc. gospodarstw domowych ich nie posiada. Spadła również sprzedaż konsoli do gier - o 4,2 proc.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczPrzejdź na i.pl

Polecamy

To nie może być prawda! Znów nie wysłuchaliśmy Mazurka Dąbrowskiego na PGE Narodowym

To nie może być prawda! Znów nie wysłuchaliśmy Mazurka Dąbrowskiego na PGE Narodowym

Zorza polarna nad Polską i Łodzią ZDJĘCIA

Zorza polarna nad Polską i Łodzią ZDJĘCIA

10 najwyższych frekwencji na meczach w Polsce. Ranking sezonu

10 najwyższych frekwencji na meczach w Polsce. Ranking sezonu

Zobacz również

Ekumeniczna Droga Światła przeszła w piątek ulicami Łodzi ZDJĘCIA

Ekumeniczna Droga Światła przeszła w piątek ulicami Łodzi ZDJĘCIA

10 najwyższych frekwencji na meczach w Polsce. Ranking sezonu

10 najwyższych frekwencji na meczach w Polsce. Ranking sezonu