Choć obecnie rogowska kolejka ma głównie znaczenie historyczne i turystyczne, trwają prace nad tym, żeby uczynić ją użytkową, czyli wykorzystywać wagoniki w codziennym transporcie zbiorowym i połączeniu komunikacyjnym m.in. Rawy Mazowieckiej z Łodzią i innymi miastami. Pomoc w tym zakresie obiecał łódzki Urząd Marszałkowski, który szuka kogoś, kto opracuje projekt dalszego funkcjonowania rogowskiej wąskotorówki. Pomysł ma w skali Polski wyjątkowy charakter. Dotychczas takie przedsięwzięcia były realizowane na terenie Austrii i Niemiec, na takich kolejach jak Murtalbahn czy Harzer Schmalspurbahnen, gdzie linie wąskotorowe stanowią stały element sieci transportu publicznego.
[cyt]- Projekt w dalszych etapach pozwoliłby osiągnąć nam takie standardy - mówi Adam Wawrzyniak, prezes zarządu Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych.[/cyt]