Zdaniem badacza z UŁ, zamknięcie Sukcesji to skutek złego zarządzania i pewnych wad projektowych tego obiektu, np. kiepskiego rozwiązania kwestii parkingowych. Nie wyróżniał się on również swoim miksem marek najemców od innych centrów handlowych w mieście (jak np. obecność Ikea w Porcie Łódź), ponadto "kanibalizował się" z pobliskim Pasażem Łódzkim.
- Ale mam nadzieję, że obiekt po Sukcesji kupi ktoś z większym doświadczeniem w tej branży i spróbuje ożywić to miejsce - kończy dr Paweł Kowalski.
Sukcesja została otwarta we wrześniu 2015 roku. Centrum ma 128 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, a na niej 160 lokali. Kino w Sukcesji to dziewięć sal projekcyjnych. Centrum gastronomiczne wypełniły główne popularne marki fast-foodów, ale i np. miłośnik kuchni orientalnej znajdował tam coś dla siebie. Budowa Sukcesji kosztowała 182 miliony złotych. Obiekt jest wpisany przez Urząd Marszałkowski na listę projektów kluczowych dla regionu i dlatego inwestor dostał na niego 8 mln zł dofinansowania unijnego. Właściciele Sukcesji chcieli podkreślić swoje związki z dawną potęgą miasta. Stąd np. Pomnik Początków Łodzi składający się z postaci Rajmunda Rembielińskiego opartej o wielki cyrkiel. Postać stoi na pierwszej mapie miasta z 1823 roku, wykonanej właśnie na zlecenie Rembielińskiego.
Tak wyglądała Sukcesja w poniedziałek (29 czerwca)
Tak wyglądała Sukcesja w poniedziałek (29 czerwca)
Tak wyglądała Sukcesja w poniedziałek (29 czerwca)