Szkoła Gryfa
Szkoła Gryfa jest jedną z tych opisanych przez Andrzeja Sapkowskiego w książkach. Rezyduje w zamku Kaer Seren.
Adepci Szkoły Gryfa rynsztunkiem i zachowaniem przypominali rycerzy. Specjalizowali się w nauce magii i rozwijaniu wiedźmińskich Znaków. Byli grupą często stawiającą wiedze ponad umiejętności bojowe.
Szkoła Mantikory
Ten cech pojawił się jedynie w dodatku Krew i wino. Swoją twierdzę mieli umiejscowioną w Górach Ognistych.
Niewiele wiadomo na temat Cechu Mantikory. Z opisów przedmiotów w grze Wiedźmin 3 możemy wywnioskować, że specjalizowali się w alchemii. Może zobaczymy ich w grach nowej sagi Wiedźmina, jako specjalistów w tej właśnie dziedzinie?
Szkoła Niedźwiedzia
Szkoła zostaje wspomniana jedynie w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Nie wiemy o niej wiele, jednak możliwe, że CD Projekt RED wykorzysta koncept w swojej nowej produkcji.
Wnioskując po rynsztunku nazwanym w grze na część tej szkoły możemy wnioskować, że wiedźmini ze Szkoły Niedźwiedzia stawiali duży nacisk na wytrzymałość i wysoką żywotność, gdyż ich zbroje były opancerzone i ciężkie.
Szkoła Żmii
Szkoła Żmii, zgodnie z informacjami z gry Gwint, swoją siedzibę miała gdzieś na terytorium Nilfgaardu, przez co jej przedstawiciele byli dużo mniej neutralni politycznie od swoich pobratymców z innych cechów. Mówiło się, że cesarstwo stworzyło ją jedynie do swych własnych, niecnych celów.
Ze względu na powyższe również są mocnym kandydatem na organizację wrogą głównemu bohaterowi tzw. Wiedźmina 4. Jednym z jej przedstawicieli był Letho z Gulety, główny antagonista Wiedźmina 2.