1/11
Widząc blok reklamowy przy ulubionym filmie zwykle udajemy...

Widząc blok reklamowy przy ulubionym filmie zwykle udajemy się po nową puszkę napoju, korzystamy z toalety, stawiamy wodę na gorącą herbatę albo staramy się rozprostować nogi. Reklamy przeszkadzają w oglądaniu, często są głośniejsze i bardziej przekoloryzowane. Są jednak takie reklamy, które zachwycają, przyciągają, szokują. Kampanie, które przełamują tabu, zwracają uwagę na społeczny problem. Kojarzysz te zdjęcia z bilbordów, reklamy z telewizji? O nich mówili wszyscy!

2/11
Polskie marki przełamują tabu i zachęcają do dyskusji już od...
fot. Adrian

Adrian / 2012

Polskie marki przełamują tabu i zachęcają do dyskusji już od dawna! W jednej z kampanii marki Adrian, produkującej rajstopy i produkty pończosznicze, wystąpiła Monika Kuszyńska. Była wokalistka zespołu Varius Manx od 2006 roku porusza się na wózku inwalidzkim. Artystka pojawiła się na bilbordach i plakatach w całej Polsce. Reklamę opatrzono hasłem: "Adrian. Kocha wszystkie kobiety". W tej kampanii promuje się tolerancję i przekonuje o tym, że każda kobieta może być atrakcyjna. Kampania walczy też ze stereotypem smutnej osoby poruszającej się na wózku i walczącej z wszelkimi przeciwnościami losu. To nie jedyna nieszablonowa kampania firmy Adrian. W innych odsłonach na bilbordach pojawiły się modelki w rozmiarze XL, po mastektomii czy mężczyźni w rajstopach.

3/11
Kampania reklamowa popularnej marki biżuterii Tiffany & Co....
fot. Tiffany & Co.

Tiffany & Co. / 2015

Kampania reklamowa popularnej marki biżuterii Tiffany & Co. skradła serca wielu konsumentom, nie tylko tym żyjącym w związkach. „Will You?” to seria siedmiu czarno-białych zdjęć, na których widzimy szczęśliwe pary. Na zdjęciach oprócz profesjonalnych modeli i modelek pojawiają się bohaterowie, którzy w życiu prywatnym również tworzą szczęśliwe związki. Szczególną uwagę zwróciła na siebie para jednopłciowa. Tiffany & Co. przez swoją kampanię chciała pokazać, że istnieje wiele modeli miłości, które możemy spotkać w życiu, Heteroseksualne pary, tworzące związek kobiety i mężczyzn to nie jedyna norma.

4/11
W jednej z kampanii kultowego modelu „Superstar” marka...
fot. Adidas

Superstar Adidas / 2017

W jednej z kampanii kultowego modelu „Superstar” marka Adidas chciała postawić na autentyczność. W kampanii zamiast profesjonalnych modelek i modeli pojawili się artyści, aktywiści i sportsmeni. Na zdjęciach pokazała się także Arvida Byström, szwedzka artystka modelka i fotografka, która od lat głośno sprzeciwia się wobec stereotypizacji. Kampania wywołała burzę w sieci. Modelka prezentowała but na owłosionej nodze. Naruszenie odgórnie przyjętego modelu kobiecego piękna poskutkowało nawet wylaniem się hejtu poza sieć, modelce grożono, nachodzono.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Trudne rodzinne relacje w sztuce Thomasa Bernharda na scenie Teatru im. S. Jaracza

Trudne rodzinne relacje w sztuce Thomasa Bernharda na scenie Teatru im. S. Jaracza

Odnowiono zabytkową kamienicę w pobliżu Nowego Centrum Łodzi

Odnowiono zabytkową kamienicę w pobliżu Nowego Centrum Łodzi

13 zachwycających atrakcji Mazur na majówkę. Idealne miejsca na zabawę i relaks

13 zachwycających atrakcji Mazur na majówkę. Idealne miejsca na zabawę i relaks

Zobacz również

Dlaczego kalafior żółknie w ogródku? Praktyczne wskazówki uprawy

Dlaczego kalafior żółknie w ogródku? Praktyczne wskazówki uprawy

13 zachwycających atrakcji Mazur na majówkę. Idealne miejsca na zabawę i relaks

13 zachwycających atrakcji Mazur na majówkę. Idealne miejsca na zabawę i relaks